At give op

Jeg holder altså ikke bevidstløst på, at mine børn skal fuldføre hvad de har startet. Ting kan sagtens vise sig at være noget andet, end man forestillede sig, og hvorfor forpeste deres liv med, at de skal slæbe sig af sted hver uge til noget, de ikke bryder sig om? Det skal jo ikke være en straf at være barn.

Der kan være en pædagogisk ide med at lære dem at fuldføre noget - men det er lige så vigtigt at lære at mærke efter, hvordan man har det med det man laver.

[QUOTE=Else;970873]Jeg holder altså ikke bevidstløst på, at mine børn skal fuldføre hvad de har startet. Ting kan sagtens vise sig at være noget andet, end man forestillede sig, og hvorfor forpeste deres liv med, at de skal slæbe sig af sted hver uge til noget, de ikke bryder sig om? Det skal jo ikke være en straf at være barn.

Der kan være en pædagogisk ide med at lære dem at fuldføre noget - men det er lige så vigtigt at lære at mærke efter, hvordan man har det med det man laver.[/QUOTE]

Formålet med at gå til Fransk er vel at lære Fransk :slight_smile:

Når det er sagt så er Fransk et rimeligt svært sprog at lære på lige fod med Dansk. Ting skrives på en måde men udtales på en anden måde og det kan være det at læren forsøger at lege ind. Jeg vil ønske at jeg havde lært det mest basale mens jeg gik i skole men valgte det fra i fuld overbevisning om at jeg aldrig ville få brug for det. Nu har jeg haft hus her i 25 år og mestre stadigvæk ikke sproget 100%. Altså jeg har ikke boet her i 25 år, blot ejet et hus :slight_smile:

Jeg mener at en gulerod vil hjælpe på at hun gennemføre, jeg er sikker på at når de når lidt længere ind i skoleåret så kommer der helt andre boller på suppen med hensyn til undervisning :slight_smile:

Hov ja der skulle da vist en opdatering til :slight_smile:

Hun tog sig endnu en snak med læreren i mandags, og de fandt sammen ud af at fordi Nicole rigtig gerne vil det her, og læreren bliver nødt til at holde det på det niveau. Så får Nicole sin egen bog, er fritaget for det gruppearbejde, men skal arbejde selvstændigt. Selvfølgelig med hjælp fra læreren, når det er nødvendigt.

Så jeg synes bare det er fedt.

[QUOTE=KKH;973946]Hov ja der skulle da vist en opdatering til :slight_smile:

Hun tog sig endnu en snak med læreren i mandags, og de fandt sammen ud af at fordi Nicole rigtig gerne vil det her, og læreren bliver nødt til at holde det på det niveau. Så får Nicole sin egen bog, er fritaget for det gruppearbejde, men skal arbejde selvstændigt. Selvfølgelig med hjælp fra læreren, når det er nødvendigt.

Så jeg synes bare det er fedt.[/QUOTE]

Det lyder som en god løsning. Og så synes jeg i øvrigt, det er stærkt gået, at hun selv har taget det op med læreren og har været med til at finde en løsning. Det er meget modent.

:enig: