At godkende en killingekøber

[quote=Lis Dahlstrøm;419882]Nogen mener jo et godt liv er de får lov at gå frit - andre mener et godt liv er når de kan reproducere sig, nogen mener at katten selv skal komme over småskavanker, andre igen mener at katten skal med alle steder de selv skal hen, osv. …

Et godt liv - det opfattes vidt forskelligt …[/quote]

Ja, og nogen siger sikkert også, at de vil bygge en løbegård til katten -
det er jo altid godt :rock:

I lover ikke at sladre :cool:

:tihi::tihi::tihi:

[quote=Charlotte Oeh.;419940]Ja, og nogen siger sikkert også, at de vil bygge en løbegård til katten -
det er jo altid godt :rock:

I lover ikke at sladre :cool:

-LOL-LOL-LOLNår katten er ude - jeg mener inde…

[quote=Charlotte Oeh.;419940]Ja, og nogen siger sikkert også, at de vil bygge en løbegård til katten -
det er jo altid godt :rock:

I lover ikke at sladre :cool:

[/quote]

Altså Charlotte, du behøver vel ikke ligefrem efterligne en vis persons forestilling om store bure/løbegårde, vel?

:tihi::tihi::tihi::tihi:

[quote=Charlotte Oeh.;419940]Ja, og nogen siger sikkert også, at de vil bygge en løbegård til katten -
det er jo altid godt :rock:

I lover ikke at sladre :cool:

[/quote]

Sikke herlige billeder :wehuu:

Jeg forventer …Eller rettere jeg sortere killingekøbere ud fra om de har samme holdning som jeg, når det gælder katte.

Holdninger som er samstemmende på områder som feks. at forsøge at sikre en kat et langt og godt liv.

Jeg kunne ikke drømme om at sælge en kat til det ‘frie’ udeliv. Jeg sælger heller ikke killinger som skal være alenekat. Jeg har osse mine forbehold mod helt unge mennesker …Her kan jeg godt fravige kravet, ved nærmere bekendtskab …Der er da unge mennesker her på kattegale som jeg ingen betænkeligheder ville ha’ med :-). Desuden har jeg nok en række krav som de færreste andre har. Jeg sælger bla. ikke til forældre med børn under tre år, som ikke har kat i forvejen …Mine killinger skal ikke ende som levende legetøj.

Iøvrigt er jeg vist en sær snegl at købe kat af …Men pyt, så findes der mange andre som ikke er nær så vanskelig som jeg :slight_smile:

Hvilken alder er folk forresten når I tænker unge mennesker? :slight_smile: Er det omkring de 30, de 20, eller? :slight_smile:

Jeg synes det er utrolig svært at sætte alder på, der er jo ingen af os, som kender vores fremtid. Det handler nærmere for mig om, hvor man er i livet.

Da jeg feks. var 18 år, ville jeg helt sikkert ikke være en fantastisk katteejer. Jeg havde mange planer og gøremål dengang …Uddannelse / højskole, masser af foreningsliv - Masser af venner som der skulle føjtes rundt med - udskiftning af kærester og bopæle. Ikke et liv, hvor man kunne være særlig ansvarlig for en eller flere katte …Jeg ved godt, at denne livsførsel ikke er ens for alle, og derfor skriver jeg osse, at det er et af de krav jeg sikkert i de rigtige tilfælder kan fravige.

.oO(Gad vide om jeg er for ung?:confused:)Oo

Jeg var super heldig med mine hvalpekøbere sidste år. Bedre mennesker med de bedste intentioner for deres dyr finder man altså ikke.
F.eks legede jeg med 2 af “hvalpene” i søndags i den enes 30 kvm store løbegård…
Det var mennesker jeg kendte i forvejen - og jeg kendte deres holdninger til ildere, hvordan man håndterer sygdomme, foder, sammenføring osv.

Mavefornemmelse - at stille de rigtige spørgsmål - formuleret på den rette måde.

Hvis du f.eks spørger om de vil tage katten til dyrlæge - siger alle sansynligvis ja. Hvis du derimod spørger dem om hvad de vil gøre hvis katten får rødt tandkød - eller nyser. Så får du nok det svar som du vil høre.

Men jeg ved ikke hvordan det fungerer med killingekøbere, jeg har ikke prøvet det.
Mavefornemmelsen, som de andre siger, og måske er I ikke 100% enige når det kommer til holdninger. Men så længe at I er enige om de vigtigste for dig - så burde det vel gøre det?

Alle mennesker har forskellige holdninger. Så du må finde ud af hvad der er vigtigst for dig at dine kommende killingers ejere skal leve op til og være på “samme side” som dig med.

F.eks griner jeg lidt inden i nogengange over mine hvalpekøbere. De er lidt pylrede…:tihi: Men det er sødt, og dyrene stortrives!

Eva: psst: ung er HELT SIKKERT nogle og 30 år. Bare for lige at få den på plads…

:wink:

Helle :smiley: :smiley: :smiley:

[quote=lenschow;420036]Eva: psst: ung er HELT SIKKERT nogle og 30 år. Bare for lige at få den på plads…

;-)[/quote]

Det kan det da sagtens være :-). Det skulle ikke undre mig om en på 30+ både kan være flygtig og uansvarlig …Meeeeen mon ikke de findes hyppigere i de helt unge rækker ?

Alice - Se Helle’s alder? :slight_smile:

:høhø::høhø::høhø:

Altså, jeg er jo selv stadig fantastisk ung, så deeeet :slight_smile: og jeg købte min første egen racekat da jeg var 18 år … jeg ville ikke afvise unge mennesker alene af den grund, og jeg har også solgt til nogle temmeligt unge mennesker (først i 20’erne) - helt uden problemer :thumbup:

Ej jeg kan altså blive helt nervøs for at skulle ud på markedet :tihi:

Jeg siger ligesom de fleste andre, mavefornemmelse, og så sælger jeg heller ikke til helt unge mennesker, og ej heller til folk med helt små børn, men fra en 8-10 år så er de velkomne.
Jeg har 1 gang solgt til en som jeg grueligt fortråd efterfølgende, men man må jo lære af sine fejl desværre…men katten kom hjem og har det helt fantastisk i dag.

Jeg er da glad for, at ikke alle har den holdning, at man ikke sælger til unge mennesker. Jeg var selv først i 20’erne, da jeg købte min første aby.

Flere gange har jeg i øvrigt solgt til unge mennesker - de har ikke været mere “ustabile” end andre jeg har solgt til.

Jeg fik også min første kat til min 19 års fødselsdag :slight_smile: Og hun var da også vigtigere for mig end drømmen om at rejse til Australien :slight_smile:

Min påstand er osse at der findes en opdrætter til snart alle købere, vi har ikke de samme grænser og betingelser…Og klart, sådan skal det være :slight_smile: