At hente en kat i Tyskland

Der sidder sikkert et par rigtig kloge hoveder herinde, der kan svare mig på, om en stamtavle hos et tysk forbund kan laves om til Fifé :høhø:

Det drejer sig om [B]Felidae e.V.[/B] :kryds:

Jeg har set den skønneste kat, som jeg skal ned og besøge, men jeg kan godt spare mig turen, hvis stamtavlen ikke kan overføres.

Og hvilke papirer skal alt være i orden, for at jeg må tage katten med?

Det skal siges, at det er en ungkat og ikke en killing.

Det bedste er nok , at du kontakter din klubs Stambogssekretær , det er nok det bedste og mest sikre at spørge dem af inden.

Hvornår og hvordan får jeg bedst fat på stambogssekretæren? Sidst jeg ringede, fik jeg kun en telefonsvarer, og der blev ikke ringet retur.

Hun kan også kontaktes på mail: [email protected]

Tror du, at de svarer på en søndag?

Det kan vel komme an på en prøve?

Hvis svaret haster så meget er du lidt sent ude …

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;581854]Det kan vel komme an på en prøve?

Hvis svaret haster så meget er du lidt sent ude …[/QUOTE]

Næh det havde bare været rart at vide det, inden jeg kørte derned i morgen. Jeg kan jo ikke spørge, inden jeg har “opdaget” katten :wink:

Jeg aner ikke om hun er hjemme eller ej, jeg går ikke rundt med hende i baglommen, men som Lis skriver må det vel komme an på en prøve.

Der er vel ingen der forventer du kører afsted med det samme? Du kunne jo f.eks. bruge ventetiden til at høre lidt nærmere ind til opdrætteren via dit netværk

Det er vist en independent klub, ikke?
Du skal sandsynligvis sende en kopi af stamtavlen til Avlsrådet, så de kan se om der ligger nogen katte i stamtavlen, som evt. kan give blanke felter.

Jeg har en aftale med hende i morgen.

[QUOTE=En forhenværende bruger;581863]Det er vist en independent klub, ikke?
Du skal sandsynligvis sende en kopi af stamtavlen til Avlsrådet, så de kan se om der ligger nogen katte i stamtavlen, som evt. kan give blanke felter.[/QUOTE]

Kan man nøjes med at sende link til pawpeds, eller skal jeg bede om en kopi af stamtavlen?

Hvis du lige har opdaget katten, så er det da hurtigt at lave en aftale med hende allerede i morgen. Måske derfor de andres svar var som de var i starten.

Men har du en mentor som kan råde og vejlede dig? Jeg priser mig lykkelig for Lis som mentor, som kender og kender til en masse af opdrætterne rundt omkring i verden. Kender til de forskellige regler om diverse ting osv.

Du skal have en kopi af stamtavlen, for det kan evt. være et spørgsmål om at der ligger katte, som mangler et registreringsnr. eller har forkert registreringsnr. og det kan man jo ikke se af en database på nettet (som jo også kan indeholde fejl).
Jeg formulerede mig lidt forkert, i øvrigt. Du skal sikkert ikke indsende en kopi - men det ville være rigtig smart og det ville jeg selv gøre. Det er rigtig surt at stå med en nyindkøbt avlskat, som pludselig kun kan registreres som XLH.

[QUOTE=KKH;581866]Hvis du lige har opdaget katten, så er det da hurtigt at lave en aftale med hende allerede i morgen. Måske derfor de andres svar var som de var i starten.

Men har du en mentor som kan råde og vejlede dig? Jeg priser mig lykkelig for Lis som mentor, som kender og kender til en masse af opdrætterne rundt omkring i verden. Kender til de forskellige regler om diverse ting osv.[/QUOTE]

Jeg har fået en til at gennemgå stamtavle osv.

[QUOTE=En forhenværende bruger;581867]Du skal have en kopi af stamtavlen, for det kan evt. være et spørgsmål om at der ligger katte, som mangler et registreringsnr. eller har forkert registreringsnr. og det kan man jo ikke se af en database på nettet (som jo også kan indeholde fejl).
Jeg formulerede mig lidt forkert, i øvrigt. Du skal sikkert ikke indsende en kopi - men det ville være rigtig smart og det ville jeg selv gøre. Det er rigtig surt at stå med en nyindkøbt avlskat, som pludselig kun kan registreres som XLH.[/QUOTE]

Jamen så beder jeg da bare om en kopi af stamtavlen, det kan vel ikke være så svært at få :slight_smile:

Inden du køber/reserverer katten, så beting dig skriftligt at købet er under forudsætning af at katten kan registreres i Felis Danica - i tilfælde af at du skal beslutte dig hurtigt.

Ja selvfølgelig :slight_smile:

Og udover at det ,ed stamtavlen skal være OK. Så skal der også være petpassport på katten, den skal være chipmærket, være vaccineret og rabies vaccineret og den skal være mindst 21 dage gammel.