At jage

Interessant studieum jeg har gang i :).
Jeg har købt en DaBird, og den var vi meget fornøjelse af i det lille hjem. Men det som jeg morer mig lidt over er, at mine 3 katte jager denne fjerdusk på 3 meget forskellige måder!
Vikken som er halv brite, venter til der er lidt ro på og fanger den så med en jernklo! Når hun er opvarmet, kan hun faktisk også hoppe op efter den, men fanger sjældent - men når hun fanger er den dræbt på stedet…
Camma er burmeser, den listige som nærmest slår dusken ud af kurs for derefter at fange, hun er den tålmodige, der nupper den, når den kommer forbi, evt slår den ud af kurs i luften med et spring og derved fange den, på gulvet.
Cæsar er også burmeser og har den vildeste teknik, som ovenikøbet til dels virker. Han springer HØJT, fanger dusken i luften i høj fart, klapper sammen om den med forpoterne og lander med den - problemet for ham er dog, at han er nød til at slippe den på vej ned, for at kunne lande på alle 4 ben - og væk er dusken:ups:, man er vel hankastrat :tihi:.
Ville virkelig gerne filme scenariet - men med én hånd i den fart…:altforvarmt:, det er lettere efterfølgende, hvor de ligger udfladet på køkkengulvet og samler ny energi…

Jeg tror ikke “bare”, det er Vikkens race, der gør hendes teknik - jeg tror også hendes erfaring med rigtige fugle har noget at sige, for hun lyder som om hun gør det på nogenlunde samme måde som Guinness :smiley:

De andre synes, han er ret kedelig, for når han har fanget den og slået den ihjel, så er den død (om ikke andet så fordi han ligger ovenpå den og vé den, der forsøger at skubbe ham væk :rulleøjne:).

Men generelt har mine også hver deres måde at tackle den på - og hver sin favorit også (men de er også foran dine med næsten et år, så det hele har været afprøvet). Jeg er fast kunde hos AnnK og når der går for lang tid mellem udstillingerne, så kommer min opfindsomhed på en prøve, for så skal jeg finde noget andet, jeg kan sætte fast i den - bare det bevæger sig, er især Galliano glad :tihi: