[quote=Ann K;489904]Bodil… Min Thane er registreret i TICA - godt nok ikke en klub fra det Ydre Mongoliet, men dog stadig en anden organisation end FIFe…
Da jeg lidt er revnende ligeglad med titler, har jeg valgt IKKE at registrere ham i Felis Danica (den danske paraplyorganisation for de 4 hovedklubber).
Der er nemlig vedtaget en såkaldt “Open Doors” politik, som betyder, at jeg kan udstille mine katte i FIFe-regi eller hos CFA, GCCF eller hvilken anden klub, jeg skulel få lyst til - også selv om mine katte ikke er registrerede i den pågældende organisation…
Brian, min perser, har faktisk en FDstamtavle… men jeg er ved at få ham omregistreret til TICA… Dvs at han for fremtiden nok også vil blive udstillet på FIFeshows, men under sit TICAregistreringsnummer og under Open Doors politikken…
Simpelthen fordi TICA idag er organisationen for mig - fordi jeg primært vil udstille der … og ikke mindst, fordi jeg nok for fremtiden primært vil købe katte, som er registrerede i denne organisation.
Titler er jeg egentlig temmelig ligeglad med… hvilket er meget godt, da jeg ikke kan få FIFetitler, når jeg udstiller under Open Doors - ganske rimeligt… Hvis ikke din kat er registreret i TICA, kan den jo heller ikke få denne organisations titler.
Din kat er formentlig med en stamtavle fra FIFe… så mange danske perser/exoticopdrættere er der altså ikke i TICA, så det ville undre mig en del, hvis du var rendt ind i en af dem 
Det er ret let, at tjekke… for det første står der tydeligt at stamtavlen er udstedt af Felis Danica - for det andet har du formentlig kun fået en såkaldt Green Slip, hvis katten er TICA/CFAregistreret 
Hvis din kat har en FDstamtavle, skal du melde dig ind i en af de fire hovedklubber for at kunne udstille…
Hvis din kat har en Green Slip, skal du bede om en fem generationers stamtavle… melde dig ind i en af de fire hovedklubber… sende (TICA)stamtavlen til klubbens stambogssekretær, dom videreformidler stamtavlen til FDs stambogsfører - efter en periode får du tilsendt en FDstambog… Dette behøver du dog kun, hvis du vil have FIFetitlerne…
Jeg har som sagt fravalgt alt det bøvl… og udstiller glad og fro under Open Doors :)[/quote]
Du fik mig lige til at tænke på noget Ann.
Når du udstiller Thane og Brian under open doors, snupper du så (altså hvis de har konkurrence) certer fra udstillere som rent faktisk gerne vil opnå titler?
Håber det er forståeligt hvad jeg mener?