At prioritere sine katte

[quote=Marianne Juul;231667]Hej Ann
Jeg synes du lidt sætter lighedstegn mellem prioritering og skemalægning :slight_smile:

Selvom jeg synes at jeg prioriterer kattene højt, så kan de ikke forvente fast nussetid o.s.v., det kommer helt naturligt når tiden er til det.

Men det er måske også lidt det du skriver…:)[/quote]

Jeps! :thumbup:

Jeg prøver at finde en balance. Heldigvis er jeg og har altid været glad for hjemme-livet, jeg har ikke svært ved at beskæftige mig selv.

Efter at jeg har fået katte, er jeg måske i nogle situationer mere hjemme end tidligere - min familie i Nordjylland har i hvert fald bemærket, at jeg ikke så længere ønsker at overnatte :høhø: - kun hvis jeg skal være barnepige for nevøerne, så kommer de altså først.

Jeg har heldigvis et par gode katte-sittere, når jeg ikke kommer direkte hjem fra arbejde, eller jeg overnatter ude eller er på ferie.

En nabo og en veninde og hendes datter Ninna på 14 år. Datteren kommer her på de dage, hvor jeg kommer sent hjem - så får kattene mad, bliver tilset at de har det godt og bliver nusset, og Ninna tjener lidt lommepenge.

Ferierne er heller ikke så lange, som de var engang - de senere år har jeg om efteråret været på forlænget weekend til en storby sammen med 4 skønne kvinder. Og jeg har haft min ældste nevø med til London, Berlin og i år Rom, hver gang 4-5 dage.

Det har heldigvis kunnet afpasses med katte-sitterne, så passer de på skift kattene. Og selvom det er et stort ansvar, da jeg jo har fritgående katte, så gør de det gerne (siger de da…), og vi har selvfølgelig en aftale om, at de til hver en tid kan tage til dyrlæge med kattene eller ringe til mig.

De få gange, hvor jeg ikke har kunnet skaffe katte-sittere i ferien, har kattene været på pensionat, og det har også været fint.

Men hold op hvor savner jeg da mine katte, og GLÆDER mig vildt til at komme hjem til dem igen.

I hverdagen oplever jeg nok, at det for mange er sværere at forstå, at jeg tager hensyn til kattene - hvor længe og hvor ofte de skal være alene hjemme - de har nemmere ved at forstå, at en hund skal luftes og ikke kan lades alene hjemme i et uendeligt antal timer.

Kan ske at katte ikke har tidsfornemmelse, men ingen tvivl om at de er glade, når jeg kommer hjem :wehu: - og de nyder i stor stil, når vi her i ferien kan gå herhjemme i hele dage, bare os sammen.

Hos mig står kattene, og i det hele taget mine dyr ( fugle ) øverts på listen. Det er ikke sådan at jeg ikke kan gå til fødselsdage, fester o.s.v. men jeg sørger altid for, at de ikke skal være for længe alene. Jeg kunne aldrig drømme om at overnatte et sted uventet, hvis ikke jeg havde en barnepige til misserne. Mine katte har altid været i hjemmet, hvis jeg har været på ferie eller væk i længere tid med en god veninde som barnepige. Skal dog lige indrømme, at jeg slet ikke har turde tage på ferie efter jeg har fået Emil, som er en lille fyr, der ikke er så glad for andre mennesker han ikke er fortrolig med. Sker det, ja så blir det kun få dage, og med sikkerhed for at han/de blir passet af én de kender.

[quote=lenschow;231445]Jeg bor alene og har fire misser, og jeg tager ofte det valg, at være hjemme sammen med dem i stedet for at rende rundt på café, i biffen osv - ting som jeg ellers let kunne fylde alle mine aftener med og som jeg ville elske.

Hvorfor? Fordi jeg har valgt at have dem, at holde dem inde og fordi jeg ikke har valgt blot at fylde dyr ind i et hus, hvor de skal sidde og vente indtil JEG får tid til at være sammen med dem.

jeg prioriterer simpelthen samvær med mine katte helt bevidst.

Ofte møder jeg folk, der ikke forstår dette, og jeg vil gerne høre: Gør I ikke dette?

Årsagen til min prioritering er, at mit liv er så rigt takket være disse små dyr, de lever kun for mig - det kan jeg se, når jeg kommer hjem - og så synes jeg ærlig talt, at det er min pligt at være sammen med dem.

Desuden kan jeg godt lide deres selskab.

Og så går der simpelthen ikke noget af mig fordi jeg tilbringer nogle af ugens aftener hjemme med kattene.

Jeg vil gerne høre jeres mening om dette emne.

MVH[/quote]

Altså nu er det vel de færreste der render i biffen og på café hver dag i ugen, men når det så er sagt, så synes jeg da ikke at man skal sige alle de ting fra fordi man har kat?

Jeg har to, og jeg ved at du har flere :slight_smile: Så de har jo også hinanden…! Der kan da let gå en lille smule crazy cat lady i den hvis man dropper alle de ting der foregår udenfor hjemmet pga. sine katte…

Jeg EEELSKER også at være hjemme hos mine piger, ingen tvivl, men ville ikke sige nej til en hyggetur med en veninde eller en biftur m kæresten pga. dem, med mindre de var syge eller havde været alene rigtig længe…

jamen, jeg synes da jeg prioritere mine katte, men omvendt mener jeg også at jeg er nødt til at gøre noget egoistisk, for min egen skyld, så mine katte kan drage mest mulig nytte af mig, som f.eks. at gå ud, for hvis man ikke er væk, så kan man jo ikke savne. At have dyr skal jo ikke være en pligt, det skal være et brændende behov, det er det i hvertfald for mig. Men mener stadig at man bør afbalancere :slight_smile: sådan gør vi da her hjemme. Jeg har lige været på ferie i 14 dage… Der var Stefan hjemme ved kattene. Så var de i deres vandte omgivelser… med deres Faaaaaarmand. Og jeg savnede dem som en i Helvede, men så er det jo også bare endnu mere fantastisk at komme hjem.

[quote=HelleRavn;231875]Altså nu er det vel de færreste der render i biffen og på café hver dag i ugen, men når det så er sagt, så synes jeg da ikke at man skal sige alle de ting fra fordi man har kat?

Jeg har to, og jeg ved at du har flere :slight_smile: Så de har jo også hinanden…! Der kan da let gå en lille smule crazy cat lady i den hvis man dropper alle de ting der foregår udenfor hjemmet pga. sine katte…

Jeg EEELSKER også at være hjemme hos mine piger, ingen tvivl, men ville ikke sige nej til en hyggetur med en veninde eller en biftur m kæresten pga. dem, med mindre de var syge eller havde været alene rigtig længe…[/quote]

Som du skriver “havde været alene rigtig længe”. Det er præcis der jeg vil hen. Jeg snakker hverken om skemalægning af kæl og fodring eller andet sludder, men om når man som jeg er aktiv med mange venner og interesser så tager jeg af og til mig selv i nakken og siger Nix Helle - du har valgt dyr. De venter derhjemme nu.

Jeg kunne fint rende hos venner hver aften - jeg har meget aktive single venner som jeg selv, og nogle dage, så ender det bare med at jeg siger - nej ved I hvad - nu har jeg været væk fra mine kræ fire aftener i træk - i aften er jeg hjemme hos dem. Vi må ses i morgen.

Og jeg nyder det. jeg nyder at være i selskab med mine dyr, at hænge ud med dem omkring mig - og naturligvis sker det naturligt. Ellers havde jeg forhåbentlig ikke dyr. Men i mit liv kan der være perioder, hvor jeg må tage mig selv i nakken - netop fordi jeg har et så rigt socialt liv og så mange interesser. Heldigvis er det sjældent, for kattene er faktisk blandt de tre vigtigste ting i mit liv. Kærlighed er vigtigst, så min ædruelighed, og hernæst misserne.

Ang Crazy cat woman - ja det kan du dælme dulme tro jeg er! Også så det batter!:rock::p:tihi:

Jamen, jeg kan bare stadig ikke forstå, at der ligefrem skal være tale om at prioritere!
Mine dyr er en del af mit liv… en del af min hverdag…
Ønskede jeg ikke en sådan hverdag eller liv, hvor det at tage hensyn til andre levende væsners behov var en naturlig del… så havde jeg ikke dyr! (eller var gift for den sags skyld!)
Mere enkelt kan det vel ikke siges :slight_smile:

Hvor grumt det end kan lyde, så tænker jeg faktisk ikke så særligt over om jeg nu har været nok sammen med kræene, eller om de får hvad de har behov for… de er her bare og vi/jeg har nogle daglige rutiner, som de er en del af…
FX har jeg og vufferne lige været afsted på sportræning i ca 2½ time… Leo er som sædvanlig smuttet med Jan i seng - hende ser jeg først om ca 7 timer… Ting har fået sit morgennus… Aske sin pille… Tjalfe fået fjernet en burre på maven - og en mental note til mig selv om i løbet af dagen lige at få kigget i løbegården så jeg kan få fjernet den der burreplante, som må gemme sig et sted i ukrudtet…
Det er min hverdag den slags… ikke noget jeg skal planlægge eller tænke over eller prioritere :slight_smile:
Planlægning - det er den ene gang om måneden, hvor jeg er på udstilling med standen! Især når jeg ikke kan komme hjem lørdag aften… For der forsømmes især hundene groft i en dag! 2 -3 timers luftetur ialt er meget for lidt for dem, men det er hvad Jan kan overkomme, når han også skal passe et natarbejde og sin søvn… men - det er EN DAG om måneden og de overlever også det :høhø: Planlægning og prioriteringen kommer søndag, hvor han nøjes med alt for lidt søvn, sådan at han kan bruge de lyse dagtimer til at få luftet og aktiveret to hunde, som er fyldte med energi efter at have haft en dødsens kedsommelig dag…
Kattene er for øvrigt vældig glade for ham sådan en søndag aften - han går nemlig som regel totalt kold på sofaen = puttetid :inlove:

Jamen Ann - du fordrejer min hensigt:-)

For mig er det også et naturlgit ønske at prioritere dem - jeg valgte blot det ord, da jeg forsøgte at brede det ud til at omfatte flere.

For mig er det at holde dyr en livsstil. Jeg synes du sætter lighedstegn mellem at prioritere og at være tvunget til eller andet negativt i den stil. Det er slet ikke det jeg lægger i ordet.

At prioritere betyder for mig at vælge noget til bevidst eller ubevidst. Det er sådan det skal forstås. Fx var Ace altid med mig alle steder, da jeg havde hund. Dette var et bevidst valg, taget fordi jeg elsker ham. Mine katte kunne leve uden træning, men jeg træner dem fordi de elsker det og jeg elsker det. Tara hader det - derfor prioritere jeg andre ting i samværet med hende.

Jeg kommer desværre hos folk hvor katte/hunde sidder hjemme dagen lang og venter på at ejeren får tid til at inddrage dem i deres liv. Det er utrolig synd synes jeg, da det at holde kæledyr i forvejen er ret egoistisk, set fra en bestemt vinkel. De lever, ånder og venter kun på os - for de, hvor valget ikke kommer naturligt, er det derfor vigtigt at få øje på at begynde at tilvælge.

Hvorfor ellers holde dyr?

I perioder af mit liv tilvælger jeg mere bevidst end i andre. Det sker fordi jeg ved at det får både kattene og jeg det bedre af. Men i 9 ud af 10 øjeblikke så sker tilvalget ubevidst - naturligvis da.

MVH

Nej, jeg fordrejer ikke din hensigt… Men spørgsmålet er for mig uforståeligt :wink: Netop fordi mine dyr bare ER min dagligdag…
Som sagt… ville jeg ikke alt det “ekstra”, som dyrene medfører, så havde jeg dem ikke! enkelt og simpelt…
Jeg kan ikke forestille mig en hverdag uden de forpligtelser, prioriteringer eller hvad man nu vælger at kalde det…
Eller jo - det kan jeg faktisk godt… DAMN - jeg ville kede mig ihjel!!! :smiley: For slet ikke tale om at føle mig alene…
Men jeg ville også have mindst 5 - 6 ekstra timer i døgnet - tid som jeg kunne bruge på et-eller-andet-som-jeg-ikke-helt-kan-forestille-mig-fordi-jeg-jo-ikke-har-dem-lige-nu…

Nå… jeg må prioritere mit arbejde :stuck_out_tongue: … et bursæt skal være klart til levering i morgen tidlig… Så jeg må hellere komme igang og få lavet det færdigt… sådan at jeg er klar, når Jan vågner og vi skal afsted med vufferne - tur planlagt langs vestvolden - hvem ved, måske ender vi ved Espelunden til middag :slight_smile:

Hm…

Jeg sgutte om man kan tale om decideret prioritering. Fordi man har et liv ud over sine dyr betyder det jo ikke at man nedprioritere sine katte/kæledyr, men blot at de ikke fylder hvert eneste sekund i ens hverdag.

Jeg får besøg af venner, og jeg tager også gerne selv ud ind i mellem.

Jeg går ikke meget i biffen for den slags koster penge, men hvad betyder det når man har et dejligt stort fjernsyn, en dvd-maskine og en god sofa. på den måde kan man kombinere film venner og missekat :thumbup:

Jeg har en ven der gennem de sidste par år, on and of invitere mig i byen hver weekend. Det kan være jeg tager imod det en dag, men jeg ER sgu ikke det store gå i byen menneske. så vil jeg hellere sidde derhjemme med noget god musik, udvalgte venner og en kølig tilberedt drink. så vælger man selv selskabet :ok: og undgår for det meste de der tossede elementer der ødelægger stemning og fest :wehu:

Jeg kan hygge mig lige så godt foran min pc, som foran flimmeren med venner, eller i min seng med en god bog. Jeg synes jeg har en fin balance imellem virkelighedens verden og min elskede kat.

Hvis folk synes jeg er underlig - tjae…så var de måske ikke helt så gode venner alligevel?

Mine katte er en del af mit liv. :inlove:

Jeg er rigtig meget hjemme.
Men jeg besøger da også veninder og venner.

Ferie er ikke noget problem - for min mand er hjemmefødding -
og vil ikke med ud at rejse.

Min mand elsker vore dyr ligeså hjerteligt, som jeg gør.
Men når jeg lander i Kastrup…er min første tanke - hvordan har mine dejlige dyr det :tihi:

Og det kan ikke gå hurtigt nok med at komme hjem :inlove:

Nu er der så meget diskussion om ordet prioritere, men nu bruger jeg det så lige alligevel.
Vi har jo en del dyr og prioritere dem, på den måde, at vi ikke rejser på ferie og heller ikke familiebesøg/ arrangementer i den anden ende af landet. Tvivler på, at vi kunne finde nogen, der ville og kunne passe 17 dyr af forskellig slags.

Vi vælger også, at dyrene er sammen med os- dvs. hunde, katte og fugle bor herinde og bliver ikke sat uden for døren eller udenfor at bo- for hvorfor så have dem. De små hunde bliver også taget med i byen, når det er muligt.

Kaniner og marsvin har så fået udhuset fornyligt, hvor de før stod i stuen- det valg blev så lavet fordi min kanin Bunny virkede trist- hun er livet meget mere op nu.

Hvis der er gæster her, lukker jeg heller ikke hundene væk, medmindre det er noget officielt besøg af en slags. Kattene bestemmer selv, hvor de putter sig henne.

Alle dyrene får rigeligt med opmærksomhed hver dag, så går ikke så meget op i, hvis den ene får lidt mere opmærksomhed den ene dag end den næste.

[quote=lenschow;232078]Som du skriver “havde været alene rigtig længe”. Det er præcis der jeg vil hen. Jeg snakker hverken om skemalægning af kæl og fodring eller andet sludder, men om når man som jeg er aktiv med mange venner og interesser så tager jeg af og til mig selv i nakken og siger Nix Helle - du har valgt dyr. De venter derhjemme nu.

Jeg kunne fint rende hos venner hver aften - jeg har meget aktive single venner som jeg selv, og nogle dage, så ender det bare med at jeg siger - nej ved I hvad - nu har jeg været væk fra mine kræ fire aftener i træk - i aften er jeg hjemme hos dem. Vi må ses i morgen.

Og jeg nyder det. jeg nyder at være i selskab med mine dyr, at hænge ud med dem omkring mig - og naturligvis sker det naturligt. Ellers havde jeg forhåbentlig ikke dyr. Men i mit liv kan der være perioder, hvor jeg må tage mig selv i nakken - netop fordi jeg har et så rigt socialt liv og så mange interesser. Heldigvis er det sjældent, for kattene er faktisk blandt de tre vigtigste ting i mit liv. Kærlighed er vigtigst, så min ædruelighed, og hernæst misserne.

Ang Crazy cat woman - ja det kan du dælme dulme tro jeg er! Også så det batter!:rock::p:tihi:[/quote]

Så kan jeg følge dig :slight_smile: Og jeg er helt enig, jeg kan også, hvis jeg har været meget væk i nogen dage, sige fra overfor ting pga. mine piger! Men det er ikke så meget prioritering som det er at jeg bare savner dem :ups:
Jeg har f.eks. lige været hunde og hus sitter på Fyn (hvor min kæreste jo selvfølgelig har været hjemme hos prinsesserne), og nu hvor jeg er tilbage SÅ nyder jeg bare at være sammen med dem!! (selvom de virker som om de er lidt sure på mig, måske fordi de er fornærmede over at jeg var væk så længe)

Så hvis jeg nu var inviteret ud i aften, så havde jeg sagt nej fordi jeg altså vil være sammen med dem (og kæresten) idag!!!

Jeg synes faktisk det er meget rart, at der ikke går selvsving i en tråd som denne, hvor overskriften er “Prioriterer du dine katte?”.

Da jeg postede mit eget svar vedr. emnet tænkte jeg, at jeg kunne jo ikke sidde og hykle at jeg nærmest levede et liv i social afholdenhed med afsavn af det ene og det andet for at være sammen med mine katte. :stuck_out_tongue: det gør jeg bare så langt fra.

Dejligt at på trods af at vi er kattegale katteelskere, så ser det da ud til, at vi lever ret almindeligt alligevel - SÅ…hvis nogen påstår vi er kugleskøre kattefolk - så send dem lige et link til denne tråd. :høhø: :ok:-engel

[quote=Ann K;232124]Nej, jeg fordrejer ikke din hensigt… Men spørgsmålet er for mig uforståeligt :wink: Netop fordi mine dyr bare ER min dagligdag…
Som sagt… ville jeg ikke alt det “ekstra”, som dyrene medfører, så havde jeg dem ikke! enkelt og simpelt…
Jeg kan ikke forestille mig en hverdag uden de forpligtelser, prioriteringer eller hvad man nu vælger at kalde det…
Eller jo - det kan jeg faktisk godt… DAMN - jeg ville kede mig ihjel!!! :smiley: For slet ikke tale om at føle mig alene…
Men jeg ville også have mindst 5 - 6 ekstra timer i døgnet - tid som jeg kunne bruge på et-eller-andet-som-jeg-ikke-helt-kan-forestille-mig-fordi-jeg-jo-ikke-har-dem-lige-nu…

Nå… jeg må prioritere mit arbejde :stuck_out_tongue: … et bursæt skal være klart til levering i morgen tidlig… Så jeg må hellere komme igang og få lavet det færdigt… sådan at jeg er klar, når Jan vågner og vi skal afsted med vufferne - tur planlagt langs vestvolden - hvem ved, måske ender vi ved Espelunden til middag :)[/quote]

Så er vi jo enige:-)

Jeg har tit sagt til Elin - forestil dig ingen dyr at have… Vi får det begge helt skidt med den tanke:-)

MVH

At svare på oplægget er nok at bede om problemer, men det er lidt iøjnefaldende at have 4 katte som enlig.

Er man ikke temmelig velhavende bor du nok i lejlighed, og der er 4 katte rimeligt meget selv i en 3V. De færreste enlige vil bruge penge på vanvittigt store lejligheder. F.eks. kunne jeg ikke drømme om at betale for et ekstra værelse som står ubrugt. En altan ville dog være ok :slight_smile: Men det er der ikke lige råd til her i området. Især fordi det kræver en 3V.

At dine kattehensyn samtidig fratager dig ønsket og elsket socialt liv, selvom du elsker tiden med dine katte lige så meget, så er det en god ide at tænke efter.

Så tænk efter om dine katte med så godt selskab som 3 andre katte, ville lide under at du var væk 2-3 timer om ugen på cafe. Katte kan jo selv lide lidt eventyr, så de vil unde dig det godt, og gensynsglæden så meget større.

Hvor jeg dog nyder at have dyr igen!
Og beslutningen om at 1 kat var alt nok (katten havde altid været enekat), blev omgjort, så straks katten klart signalerede, at hun følte sig ene (jeg havde i en periode rigtig meget arbejde). Så fik hun en legekammerat :slight_smile:
Jeg ville ikke kunne overkomme at have hund her på 3. sal Kbh K, det tilstår jeg gerne.
Og jeg dyrker mine interesser aktivt, men hvor er det skønt at være hjemme ved misserne også. Det har altid været trygheden i mit liv: Hestene, hundene - og nu kattene.
På en del cafeer og pubber må man faktisk gerne have sit kæledyr med :ok:
Jeg synes, at der er plads til det hele, og går ikke mindre ud end før (OK, lige p t ligger mit udeliv ret meget brak, og det har det gjort i det sidste ½ år, men det har ikke været pga kattene).
Nu har jeg ikke tid til mere forum for idag, der er en af misbamserne, der gerne vil have min opmærksomhed - og hvem kan stå for det -love

Jeg prioriterer min kat højt, især lige nu hvor jeg ikke har en kattelem. De dage jeg er i skole har jeg aldrig aftaler bagefter, for jeg skal hjem til min kat og lukke hende ud.
Det er ikke noget jeg synes er træls for det er jo en pligt jeg selv har påtaget mig :slight_smile: Det kan snildt være træls engang imellem, men jeg har accepteret at jeg bare ikke kan være med til alt det sjove altid.

Min kat gider dog ikke snakke så meget, hun sover bare når hun er inde. Snakker kun med hende hvis hun sover på min seng (gør hun om natten), om dagen ligger hun ovenpå klædeskabet - der er hun lidt svær at nå :smiley:
Snakker self. også med hende hvis hun kommer hen til mig, eller sidder på gulvet og stirrer. Jeg er også udenfor med hende når hun vil kendes ved mig :cool:

Jeg kunne heller ikke finde på, at tage væk i en uge. Ikke så meget fordi jeg ikke kan undvære hende, for det kan jeg godt, jeg har bare ikke tillid til, at andre mennesker kan passe hende lige så godt som jeg kan. Min standard er ret høj.
Har fået mine katte passet én gang, og der skrev jeg en lang seddel om, at kattene skulle tilses mindst én gang i døgnet i følge dyreværnsloven og blabla - det gider jeg simpelthen ikke byde andre mennesker, at jeg er så fanatisk -LOL

[quote=Thulemanden;234507]At svare på oplægget er nok at bede om problemer, men det er lidt iøjnefaldende at have 4 katte som enlig.

Er man ikke temmelig velhavende bor du nok i lejlighed, og der er 4 katte rimeligt meget selv i en 3V. De færreste enlige vil bruge penge på vanvittigt store lejligheder. F.eks. kunne jeg ikke drømme om at betale for et ekstra værelse som står ubrugt. En altan ville dog være ok :slight_smile: Men det er der ikke lige råd til her i området. Især fordi det kræver en 3V.

At dine kattehensyn samtidig fratager dig ønsket og elsket socialt liv, selvom du elsker tiden med dine katte lige så meget, så er det en god ide at tænke efter.

Så tænk efter om dine katte med så godt selskab som 3 andre katte, ville lide under at du var væk 2-3 timer om ugen på cafe. Katte kan jo selv lide lidt eventyr, så de vil unde dig det godt, og gensynsglæden så meget større.[/quote]

Er dette til mig?

-LOL-LOL-LOL
Undskyld men hvad pokker er det for noget at skrive til et menneske, som man ikke kender.

Tak for et virkelig godt grin - jeg elsker gode jokes:ok:

:høhø:

Ps jeg bor fx i hus :slight_smile:

[quote=lenschow;234762]Er dette til mig?

-LOL-LOL-LOL
Undskyld men hvad pokker er det for noget at skrive til et menneske, som man ikke kender.

Tak for et virkelig godt grin - jeg elsker gode jokes:ok:

:høhø:

Ps jeg bor fx i hus :-)[/quote]
Ja, den var godt nok lidt ved siden af. Jeg tror Thulemanden her giver os et eksempel på hvordan man kan opfatte single-hed forskelligt, måske i kombi med lidt udadprojicering (se her kom hobbypsykoanalytikeren frem igen…

Jeg kan i øvrigt anbefale filmen Swingers (og om), hvis man som mand har lyst til at kigge lidt indad. Det skal nok gå, min kære Thulemanden. :slight_smile: Du skal nok finde den rette, bare du husker at gå i bad et par gange om ugen.

Jeg synes ellers rigtig godt om at du prioriterer dine katte, Helle.

Selv savner jeg også mine katte voldsomt når jeg er væk fra dem, og når jeg kommer hjem taler vi da også om hvordan deres dag har været. De fortæller gerne. :wehuu:

Jeg bor småt (hej Thulemanden). Men at kattene så følger med mig rundt i mine lille lejlighed og insisterer på at ligge ovenpå mig allesammen, siger mig at de er glade for at jeg prioriterer dem også. Jeg bliver nødt til at finde et job med hjemmeforberedningstid, når mit studie er færdigt. Vi elsker det. Men gudsketak for laptops. :inlove: