At rejse i varmen

Jeg har en del ture med misserne i sommer - vi kører ca halvanden time hver vej, og de langhårede får det skrækkeligt varmt. Er der nogle fif til, hvad man kan gøre?

Jeg holder ind, åbne dørene, søger skygge, giver vand, kører aircondition, lader luft komme ind, men uden at de får træk, osv. Det virker, men det kunne være rart at kunne køre hele turen i et træk

en desværre dyr løsning kunne være at du fik sat solfilm på de bageste sideruder/bagrude, det tager en 4-5 grader af temp indvendig.
er ikke helt sikker på at aircon er den bedste ide, da det desværre hurtigt kan gå den modsatte vej og kattene istedet begynder at fryse
man kan få sådan nogle små blæsere til at sætte på transportkasserne, det tror jeg er en lidt bedre ide.og eller hvis de bare har koldt vand skal det nok gå.

Hvis din aircondition virker, så burde der slet ikke være noget problem. Vi har haft kat med i Sydfrankrig mange gange, 3-4 gange i Italien og en enkelt i Spanien, og så længe airconditionen fungerer, så er det ikke et problem. Og da slet ikke for blot halvanden times kørsel :wink:
VH
Susanne

læg et fugtigt klæde over : fordampning =afkøling

en flaske koldt vand som man kan ligge opad hvis man har lyst (bruges til kaniner på show da de er følsomme for hedeslag )

ble for vinduet som med de små børn - direkte stråling er det der varmer mest.

klimaanlæg - bedre end a/c

og så kan man man købe en cooling måtte. den lægges i blød ca et ½ døgn, læg i buret og et håndklæde over.

Kan fortælle da jeg udstilles min champignon han i et telt i Tyskland en sommer var det så varmt han gik ud af ringen og ind på sin måtte og dommeren forstod ham

De måtter koster ca 500kr stykket men er guld værd til dyr der ikke bryder sig om at rejse varmt.

alternativt kan man forsøge med flaske der er frosset ned med vand
kolde håndklæder der lægges over buret

men intet slå i min optik de måtter og de kan bruges igen og igen

Pet Cooler - kølemåtte

Jeg vil foretrække en fornuftigt indstillet aircondition fremfor blæser på kassen. En lille blæser på kassen kan katten ikke flytte sig fra, og det er ikke sundt for nogen levende væsener med træk.
Aircondition kan jo indstilles med varme. Jeg bruger min aircondition hele vinteren med varme på, fordi det holder bilen tør. Så aircondition behøver aldeles ikke være kold.
Når jeg har mine katte med i bilen, så indstiller jeg blæserne, så der f.eks. kun føres luft op på forruden. Den fordeler sig jo ud i hele kabinen på kort tid, men når den føres op på forruden, så sidder ingen i direkte træk. Og så med en behagelig temperatur, aldrig is-koldt, det er jeg også selv for kuldskær til :slight_smile:
Evt. suppleret med skygge for kattene, så burde det altså ikke være noget problem med sommerkørsel.
Virker din aircondition? :slight_smile:
Ellers også smart med kølemåtte - men det burde virkelig ikke være nødvendig i en personbil med aircondition.

[QUOTE=catsanddogs;1173607]klimaanlæg - bedre end a/c

[/QUOTE]

Det kan godt være jeg er lidt langsom, men hvad er forskellen? :slight_smile:

Med klimaanlæg kan du stille bilen til x antal grader, a/c blæser bare luft ud :slight_smile:

Men ja, egentligt betyder ordene det samme :stuck_out_tongue:

ej hvor smart hvordan virker den. kan de fås i transportkasse størrelse?

der er 3 str i følge hjemmesiden

fandt dem i transport kasse størrelse og kan se det er gel der er i dem der kan køles :smiley: smart koncept