At rejse med kat i kabinen hos SAS

Hos AirBaltic (sådan hvis man senere skal vælge selskab) må man i øvrigt både have alm. håndbagage med og katten i dens taske :slight_smile: Der giver det ikke nogen begrænsninger i forhold til det, at man også har kat med :slight_smile:

Tak, men man tør jo næsten ikke, når man får det andet af vide telefonisk

Min foreløbige erfaring er også, at SAS er det mest restriktive selskab (i Europa) og samtidig det dyreste ud af København. Air Berlin er f.eks. ligeglade med, hvor mange dyr der er i kabinen, mens SAS holder strengt på 2 (og det er jo ret relevant, hvis man følges med nogen til udstilling ;)).

Jeg ville bare printe siden ud og tage den med som dokumentation :slight_smile: Jeg fløj København - Moskva retur med kat + håndtaske og ingen så meget som spurgte til taskens vægt eller størrelse.

Det, de har sagt til dig, er også det, der står på deres hjemmeside:

Dyret og buret/tasken regnes som din håndbagage, så du kan altså ikke medbringe yderligere håndbagage ombord.”

link: http://www.sas.dk/alt-om-rejsen/ovrigt/rejse-med-dyr/dyr-i-kabinen/

Når det så er sagt, så har jeg altid haft en lillebitte taske til fx pung, pas, tlf, iPad, nøgler og lignende nødvendigheder, og jeg har aldrig hørt et ord om det.

Jeg har fløjet med kat 20+ gange, med mange forskellige selskaber.

Jeg havde medbragt en sele, fordi jeg fik at vide, at katten skulle ud af transporttasken, mens den og jeg (vi) blev scannet.
Så for en sikkerheds skyld var katten i sele, mens vi blev scannet. Jeg ville ikke risikere, at katten blev bange og stak af midt i lufthavnen :S

[QUOTE=DK Lindvig;1259384]Jeg havde medbragt en sele, fordi jeg fik at vide, at katten skulle ud af transporttasken, mens den og jeg (vi) blev scannet.
Så for en sikkerheds skyld var katten i sele, mens vi blev scannet. Jeg ville ikke risikere, at katten blev bange og stak af midt i lufthavnen :S[/QUOTE]

I Kastrup kan man bede om at komme ind i et rum med katten - det gør de gerne. Sidst fik jeg besked på, at hendes sele skulle af, mens vi gik gennem security (fordi der jo var risiko for, at jeg smuglede noget i selen!) og så bad jeg om at komme ind i rummet. Det rigtigt logiske kom så, da de tog hendes taske ud for at scanne den, men lod hende beholde selen på!!

[QUOTE=holymoly;1259381]Det, de har sagt til dig, er også det, der står på deres hjemmeside:

Dyret og buret/tasken regnes som din håndbagage, så du kan altså ikke medbringe yderligere håndbagage ombord.”

link: http://www.sas.dk/alt-om-rejsen/ovrigt/rejse-med-dyr/dyr-i-kabinen/

Når det så er sagt, så har jeg altid haft en lillebitte taske til fx pung, pas, tlf, iPad, nøgler og lignende nødvendigheder, og jeg har aldrig hørt et ord om det.

Jeg har fløjet med kat 20+ gange, med mange forskellige selskaber.[/QUOTE]

Jeg spurgte om jeg måtte det, tage en lille taske med pung osv med, og fik et nej.

[QUOTE=DK Lindvig;1259384]Jeg havde medbragt en sele, fordi jeg fik at vide, at katten skulle ud af transporttasken, mens den og jeg (vi) blev scannet.
Så for en sikkerheds skyld var katten i sele, mens vi blev scannet. Jeg ville ikke risikere, at katten blev bange og stak af midt i lufthavnen :S[/QUOTE]

Sele på katten er hermed noteret.
Just in case
Troede de automatisk vil gå ind i et rum og tjekke.

Nå jeg bliver klogere - godt jeg oprettede denne tråd :slight_smile:

[QUOTE=Henriette;1259387]Sele på katten er hermed noteret.
Just in case
Troede de automatisk vil gå ind i et rum og tjekke.

Nå jeg bliver klogere - godt jeg oprettede denne tråd :)[/QUOTE]

Min relativt begrænsede erfaring siger mig, at mange flyselskabsansatte ikke kender deres egne regler - og en stor del af dem er fløjtende ligeglade med dem (i hvert fald når det gælder håndbagage). Men på det link, jeg lagde længere oppe står der omkring håndbagage, at “Foruden ét stk. håndbagage må du også medtage en lille håndtaske eller en lille taske til din laptop.”, så det har jeg forholdt mig til og ikke hørt et kvidder om :slight_smile:

Det er kun i København, jeg har været inde i et rum - både i Moskva og Salzburg skulle vi igennem detektor og kun hvis selen bippede, skulle den af (og det gjorde den ikke) :slight_smile:

Vi bruger sturdier til vores i small og large og ingen har sagt noget til taskerne. Kun 2 der har vrænget næse af Brummes vægt :slight_smile: Men har fået lov og tage ham om bord hver gang.
I Moskva fik jeg at vide at jeg ikke måtte have min rygsæk (skoletaske størrelse) med, men at jeg fik lov denne gang. Ingen andre har sagt noget om den. De ville dog i Salzburg meget gerne se det underlige jeg havde i tasken. Vi skulle vente 7,5 timer i Düsseldorf og havde derfor kattegrus med :slight_smile: De grinede ret meget af grusset :slight_smile:

Og hvis ellers det er incl i din billet så check en tom sportstaske ind - så har du et sted til det foder og legetøj mm du sandsynligvis får af opdrætter, samt evt et frisk underlag til den sidste del af turen i bil hjem… Det kan være svært at narre ned i den lille dametaske.

Det er forøvrigt den eneste gang( har fløjet en del) jeg har mistet min baggage - på en 1 dags tur til warzawa, og havde kommet kattens transport taske i sportstasken. 2 tasker blev væk på den flyvning - den anden var en stakkels fyr der skulle til svømmestævne. Pænt dårlig timing
Det blev lidt dyrt for SAS at jeg skulle ud og have ny transport taske, og da jeg ville checke ind igen måtte jeg ikke have en bærepose og dametasken- så ind i lufthavnen og købe en taske - og der var et valg at vælge mellem - samsonite. Øv Øv for SAS- fint for mig, samsonite sportstasken har jeg endnu :slight_smile:

[QUOTE=kira v;1259459]Og hvis ellers det er incl i din billet så check en tom sportstaske ind - så har du et sted til det foder og legetøj mm du sandsynligvis får af opdrætter, samt evt et frisk underlag til den sidste del af turen i bil hjem… Det kan være svært at narre ned i den lille dametaske.

Det er forøvrigt den eneste gang( har fløjet en del) jeg har mistet min baggage - på en 1 dags tur til warzawa, og havde kommet kattens transport taske i sportstasken. 2 tasker blev væk på den flyvning - den anden var en stakkels fyr der skulle til svømmestævne. Pænt dårlig timing
Det blev lidt dyrt for SAS at jeg skulle ud og have ny transport taske, og da jeg ville checke ind igen måtte jeg ikke have en bærepose og dametasken- så ind i lufthavnen og købe en taske - og der var et valg at vælge mellem - samsonite. Øv Øv for SAS- fint for mig, samsonite sportstasken har jeg endnu :-)[/QUOTE]

Nu er det heldigvis mig der skal aflevere katten.
Foder, legetøj osv. afleverede jeg i sidste måned til dem, da Eva, Lykke, Rune og jeg var i Stockholm på udstilling :slight_smile: