At spise en kat

Hva mener i så om det de 3 studerende gjorde?
Spise en kat for at få gang i en debat om dyr og dyreveæfærd.

viewtopic.php?f=2&t=869

Det er jo ren og skær idioti!!

Det er en spøjs måde at blive “kendt” på.

Jeg kan godt se deres budskab, på en måde. Jeg mener vi spiser da både vores kaniner, geder og hængebugsvin. Men alligevel er der forskel der også. Jeg kunne aldrig drømme om at spise Dolly Parton, Snehvide eller Tulle ( det er mine grise) Eller Perle og Bettemand.(gederne) Det er de mit hjerte for nær til. -forelsket
Men Elvis og Grumme( ornerne) bliver skiftet ud ind i mellem.Og de unger der kommer ryger også i fryseren.

Men ligefrem at gå ud og slagte og tilberede en kat -brækkesig Der er bedre måder på at gøre noget godt for dyrene, -lyside men så var de nok ikke blevet så kendt.

Jeg fik det helt dårligt da jeg hørte det. Puha… -græd

Jeg er pro at spise alt der har haft et godt liv, og som er aflivet på en dyreetisk forsvarlig måde.

At de spiser en kat der alligevel skulle aflives, og som fik en hurtig død, det kan ik røre mig. Katten har sikkert haft et “godt” liv. Jeg skriver “godt” i anførselstegn, da jeg intet aner om den liv…

Som jeg ser budskabet, så kan vi sagtens gi 10.000 for en hund/kat, fodre den med det “rigtige” foder, sørge for den når den er det mindste syg, købe ting som behager hunden/katten i dens hverdag osv

MEN…

Vi køber stadig lørdagskylling, buræg, pels, kød fra udpint malkekvæg der aldrig har set en mark i deres 8-årige liv…osv

HVIS det er ment på den måde…så kan jeg sagtens følge dem -grrrierdumme

Ja, jeg synes det er sygt, uanset argumenter -rulleøjne

ja det er da godt nok direkte ulækkert… puha…
Men nu er det jo os sådan at vores grise og alt det kød vi spiser er og har altid været vores fødekilde, om der så skal laves om på deres vilkår, kan jeg kun bakke op om.