At udstille killing

Jeg kan desværre ikke søge, for jeg er ret sikker på svaret ligger her et sted :slight_smile:

Men jeg tænker på… Hvis jeg nu ville udstille på Fyn. Så er killingen jo ikke mere end lige fyldt 12 uger… Hvad så med vaccinationer? Der er de jo ikke færdigvaccineret.
What to do og hvordan er reglerne omkring det :slight_smile:

Killingen skal være 3 kalendermåneder i fife, ikke bare 12 uger :slight_smile:
I Tica skal den være 4 måneder. :slight_smile:

Det kan du ikke. Killingen skal være 3 måneder inden du kan udstille.
Men det er sådan at du kan udstille på en vaccine der ikke er udløbet og som er mindst 15 dage gammel. Det betyder at i forhold til reglerne, så kan du udstille en killing (der er fyldt 3 mdr) på en enkelt vaccine, så længe den ikke er udløbet. En dyrlæge skriver typisk at 4-5 ugers holdbarhed på den første vaccine, så det er jo så så længe den holder.

Du skal være opmærksom på at den skal være tre måneder - bare så du ikke kommer i klemme med 12 uger og 3 måneder :slight_smile: ellers planlægger du vaccinen så den passer med udstilligen.

Min fejl… ved godt det er 3 måneder og ikke kun 12 uger… :slight_smile: Men det er jo også knab den kan nå de to vacciner på de 3 måneder :slight_smile:

Tak Eva :slight_smile: Det var lige det jeg ledte efter :wink:
Ikke at jeg skal afsted, men ja man tænker jo så meget :wink:

Jeg har aldrig udstillet killinger uden de har fået 2 vacciner.
Den tidligst udstillede killing var lidt over 13 uger og blev vaccineret i uge 8 og uge 11.

Jeg vil ikke turde tage chancen kun med en enkelt vaccine selv om det faktisk er i orden iflg. reglerne.

Det er meget op til folk selv hvad de vælger, nogen har det ok med at kuld kun har fået en vac, andre vil de skal have begge. Fælles er begge muligheder er åbne, eneste krav er killingen er min. 3 mdr og vaccination min. 15 dage gammel

[QUOTE=DK Sugieh;1054029]Tak Eva :slight_smile: Det var lige det jeg ledte efter :wink:
Ikke at jeg skal afsted, men ja man tænker jo så meget ;)[/QUOTE]

Så lidt. Og ja, én ting er jo hvad vi hver især vælger at gøre, noget andet er hvad man kan gøre i forhold til reglerne :slight_smile:

Man skal så være opmærksom på, at vaccinationer inden 12 uger kan have meget begrænset effekt.