At vænne katte til nyt hjem

Ja, nu flytter vi altså til Skive til 1. juli (http://www.hukas.dk/index.php?id=52&dest=vis) :slight_smile:

Hvordan vænner vi bedst kattene til vores nye hjem?

Vi er også lige flyttet. Synes ikke vores katte gør så meget påstyr ud af det. De skulle selvfølgelig lige se det an, men ellers opfører de sig ikke anderledes end de plejer. Tror bare I skal give dem tid til at gå omkring og udforske de nye omgivelser. Skal de stadig være indekatte?

Ja de skal stadig være indekatte :slight_smile:

Hvis dine katte er nervøse/forsigtigt anlagt kunne du starte med at præsentere dem for et rum af gangen. Dvs. nogle timer i et rum indtil de synes trygge og så videre.

Vi er lige flyttet i fredags, begge mine piger kom ud af kassen og fik lov at inspicere alle rum i eget tempo, nu fiser de rundt som har de boet her altid :slight_smile:

De er nu ik specielt nervøse - de er til gengæld MEGA nysgerrige :stuck_out_tongue:

Havde nu bare tænkt mig at slippe dem fri i lejligheden og lade dem finde ud af det selv…

Er spændt på hvordan de klarer trapperne :slight_smile:

Så tror jeg hurtigt de falder til. De skal nok bare rundt og inspicere alle rum og se sig lidt omkring.

Mine er allerede faldet nogenlunde til, tror de bliver rigtig glade for den ekstra plads -playkitty1 Vi har også fået installeret et stort kradsetræ nu, det håber jeg at de kommer til at bruge [cat01.gif]

Kan fortælle vi går fra 44kvm til 84kvm - mega lækkert

Mine piger tog trapperne med oprejst pande og selv haven ELSKER de allerede… de er ikke til at få indendørs igen G

Kender ikke dine katte, og da dyr er individer kan jeg ikke svare dig.

Vi flyttede i december, og da satte jeg to Feliway i stikkontakten i huset et par dage inden vi ankom. Så kom kattene på tålt ophold hos en veninde hele dagen, men alle tingene blev flyttet ind i huset og tildels sat på plads. Så hentede jeg kattene, satte transportkasserne på gulvet, åbnede dem og ignorerede dem. Det tog 10 min så havde de besluttet sig for at her havde de boet altid:-)

Nå ja jeg gav dem også noget lækkert at spise, da de kom ud. Tun og sådan du ved