I disse dage, hvor solen skinner noget så dejligt er jeg NØDT til at have solbriller på - for hvis jeg ikke har det, så rammer solens stråler lige ind i øjnene og ind et sted i mit lille hoved, så jeg får den ondeste hovedpine.
S
Og selv om jeg har solbriller på, bliver jeg skoldet i øjnene - så de resten af dagen løber i vand og føles som om der er hældt sand i dem.
Kender du det ?
Jeg leder med lys og lygte efter et par ultra-mørke solbriller, som måske endda kan filtrere de skrappe UV-stråler fra.
Kan du hjælpe en gammel tante med det, så hører jeg gerne fra dig.
Jeg er meget lysfølsom og kører f.eks aldrig bil i dagslys, uden solbriller … det er lige meget om det er sommer eller vinter,sol eller regn … så kommer brillerne i brug
Jeg kan køre med hvilke som helst solbriller, men hvis jeg skal gå med dem, så skal focus altså være iorden … mange af de billige solbriller gør mig desværre ‘‘søsyg’’ -grrrierdumme
Jeg må oz bruge solbriller om vinteren på en smuk, frostklar dag med sol - men det ser jeg nu flere der gør - især bilister.
Ja, de billige briller er ikke de bedste og det er dem jeg har en 4-5 stykker af - men i denne sommer skal jeg bare have fundet nogen gode mørke nogen.
Jeg har også solbriller på ofte, men det er for at holde styr på den høstak andre kalder hår.
Mine øjne reagerer ikke på solen, men det gør min unterlippe -LOL
Kom og kys mig smukke og du får herpes
Jeg hader at have solbriller på, kan ikke holde ud at have dem på og alt bliver så “uvirkeligt” og mørkt igennem dem - Jeg synes det ser så sejt ud, så ville gerne, så jeg gør ofte forsøget, men må tage dem af efter 5 min, så bruges de til håret i stedet for
Men det må ikke være rart at have det sådan med solen - jeg synes den er skøøøøøøøn pt.
[QUOTE=Rikke H;169989]Jeg hader at have solbriller på, kan ikke holde ud at have dem på og alt bliver så “uvirkeligt” og mørkt igennem dem - Jeg synes det ser så sejt ud, så ville gerne, så jeg gør ofte forsøget, men må tage dem af efter 5 min, så bruges de til håret i stedet for
Men det må ikke være rart at have det sådan med solen - jeg synes den er skøøøøøøøn pt.[/QUOTE]
Sådan har jeg set også. Hader når tingene bliver for mørke p.g.a. solbrillerne. Nu har jeg så fundet et par der er SUPER! de er ikke serlig mørke, men alligevel mørke nok så jeg ikke bliver generet af solen …De koster KASSEN men fik heldigvis 15% rabat og kan betale dem over 12 måneder
Så der er altså håb, hvis man leder længe nok
I Frankrig kan vi købe gode solbrille med høj UV filter uden at det koster kassen
Nu har jeg dog ikke brugt solbriller i flere år, men en overgang kunne jeg simpelthen ikke køre bil uden og der var jeg virkelig glad for at være et sted hvor de også var til at købe uden at det dog kostede en formue.
Mine yndlingssolbriller er efterhånden 5½ år gamle … designersolbriller (Moschino) og kostede en herregård i sin tid
De er nu blevet SÅ ridsede (og selvfølgelig håbløst umoderne ) og jeg trænger til at investere i gode briller igen, nogen som jeg både kan bruge i bilen OG gå med uden at blive svimmel …
[quote=Rikke H;169989]Jeg hader at have solbriller på, kan ikke holde ud at have dem på og alt bliver så “uvirkeligt” og mørkt igennem dem - Jeg synes det ser så sejt ud, så ville gerne, så jeg gør ofte forsøget, men må tage dem af efter 5 min, så bruges de til håret i stedet for
Men det må ikke være rart at have det sådan med solen - jeg synes den er skøøøøøøøn pt.[/quote]
Øv , sådan har jeg det også , jeg ved ikke hvor mange par solbriller jeg efterhånden har haft købt , uden at kunne bruge dem
I disse dage, hvor solen skinner noget så dejligt er jeg NØDT til at have solbriller på - for hvis jeg ikke har det, så rammer solens stråler lige ind i øjnene og ind et sted i mit lille hoved, så jeg får den ondeste hovedpine.
S
Og selv om jeg har solbriller på, bliver jeg skoldet i øjnene - så de resten af dagen løber i vand og føles som om der er hældt sand i dem.
Kære Therese-pige…
Åh…dit stakkels menneske.
Det kender jeg heldigvis ikke til;
men jeg har solbriller med styrke, hvor glassene er helt sorte.
Jeg ville kigge forbi en optiker.
De har mange - og af den gode kvalitet.
Mine kan filtrere de skrappe UV-stråler fra.
Det er utrolig dejligt.
Når solen skinner, finder man mig som regel indendøre.
Jeg synes, solen er alt, alt for varm, og desuden får jeg soleksem, hvis jeg ikke har handsker på. I dag lå jeg for eksempel i en netgynge på skolen i en lille halv time, og bare dét har givet mig irriterende, kløende røde knopper.
Og når solen skinner - ikke for meget, ikke for lidt - er det perfekt spille-Xbox 360/PS2-vejr.
Min hud er ekstremt skandinavisk lys, så af den grund opholder jeg mig ikke så længe af gangen i solen. Jeg bruger solbriller, fordi jeg kan mærke at jeg går og rynker på panden og kniber øjnene sammen, og det giver hovedpine og knap så smarte linier i længden…
Im loving iiiit…jeg elsker solen, og har ligget ude på terassen og solet mig næsten hver eneste dag…så jeg ligner en der lige er kommet hjem fra ferie sydpå -høhø
Therese… du behøver ikke at gå efter de der meget mørke solbriller, som nærmest vil få dig til at ligne et overdimensioneret insekt!
Jeg har to par (ikke helt billige), som er virkelig gode… det ene med mørk orange/gule glas og det andet faktisk nærmest over i det lyserøde…
Det sidste par er ufatteligt grimme efter min mening - men det er nok også et par af de bedste solbriller jeg har haft! Også selv om man faktisk kan se mine øjne gennem glasset.
Jeg er meget lysfølsom, så jeg har brug for noget som virkelig kan skærme…
Begge solbriller er købt hos synoptik for ca 2 - 300 kr…
Ja, Therese… Jeg synes også du skal gå ned til brillemanden og høre ham ad. De har helt sikkert styr på hvad der er godt, hvis du fortæller hvad lyset gør mod dine øjne
Har du prøvet at have dem på når du kører bil i mørke ?
Jeg er nemlig frygtelig natblind til tider (det svinger faktisk, hvor slemt det er …) og har ladet mig fortælle, at det kunne afhjælpes med gule briller … det ville være guld for mig hvis det nu var rigtigt, for jeg har det ikke ret godt med at køre i mørke … bliver fuldstændig blindet af modkørende lys
jeg bruger kun solbriller når jeg kører bil, der har jeg 2 par liggende, et med 3 forskellige slags glas til alt efter vejret og så par alm solbriller.
jeg har aldrig solbriller på indendøre el i butikker, dette bla fordi jeg selv hader ikke at ku få øjenkontakt med de folk jeg taler med el ekspedienter osv