At vende katten til nyt grus

Jeg har været igennem en del forskelligt efterhånden.

Jeg kørte med golden grey, men besluttede mig til at 300 kr. pr. sæk var for mange penge. Selvom jeg var helt vild med duften :hjerte:

Så købte jeg noget med babypudder fra annk, men syntes ikke det lige var GRUSET for mig.

Så blev misserne syge og jeg måte se mig nødsaget til at købe billigere grus hos dyrhandlen. Det gjorde hvad det skulle, men duftede ikke og var MEGET groft, så det var kun et nødkøb.

Så blev det til TOPSY fordi misserne blev ved med at være syge og gruset blev brugt RET hurtigt herhjemme.

Nu prøver jeg så Feline Porta Pine

Og jeg kan slet ikke få armene ned igen! :wehu:

Det suger helt fantastisk, dufter vidunderligt af træ, og er totalt støvfrit, så Cheops har kun hostet en enkelt gang idag, og slet ikke igår overhoved :yah:

Men…suk :venter:

Deep og Willow har taget imod det nye med kyshånd. De bruger bakken som før. Cheops er dog ikke overbevist om at det her er min bedste plan nogensinde :øhmm:

Det er som om han ikke rigtigt har lyst til at gå på det. Da han tissede og lavede stort i bakken stod han halvt uden for bakken med forpoterne på kanten af låget.

Er der noget jeg kan gøre for at få ham til at acceptere overgangen lettere? Jeg er nemlig ekstremt begejstret for det her træ-halløj så hvis han vil acceptere det, så vil jeg bruge det i fremtiden - men det duer jo ikke hvis han begynder at gå helt udenfor bakken i protest over det nye “fyld” :S

men syntes ikke det lige var GRUSET for mig.

Det skal det jo heller ikke være…det vigtigste er at det lige er noget for kattene… :stuck_out_tongue:

:sorry: men den lå lige til “højrebenet”

Bland det op med noget Topsy. De første par dage mest grus og mindst af det andet og så putter du mindre og mindre grus i (fylder op med Porta Pine)

[quote=Felis;319966]men syntes ikke det lige var GRUSET for mig.

Det skal det jo heller ikke være…det vigtigste er at det lige er noget for kattene… :stuck_out_tongue:

:sorry: men den lå lige til “højrebenet”[/quote]

Felis altså! :tihi:

:donk::dummeslag:

Drøs noget af det velkendte grus over det nye i en lille periode og se om ikke det kan hjælpe lidt :slight_smile:

Nu ved jeg ikke hvor mange kilo der var i en sæk, men prisen er vel omkring kr 85-100 for 15 kg hvis man køber på ZooPlus.

Jeg ville såmen også starte med bare at blande det sammen. Hvis det er helt slemt, så bare starte med at drysse det ovenpå almindeligt kattegrus, også ja hver gang komme mere og mere I, så man efter en uges tid eller to næsten kun drysser lidt grus ovenpå.

Måske er det også bare følelsen han skal vænne sig til. :slight_smile:

Tror lidt det svarer til hvis vi skulle vænne os til at sidde på fx. et gummitoilet.:?. Jeg ville nok også sidde LIDT underligt de første gange :tihi:

Du mener nok omvendt: Det gamle oven på det nye :stuck_out_tongue:

Nej. I starten ville jeg bare drysse det nye ovenpå det gamle. Hvis katten har svært ved det, så tror jeg det er lettere at “blive ved det gamle” også gå lige så stille over til det andet, en håndfuld ad gangen næsten :wink:

Ikke lige nogle råd herfra, som er bedre end dem der allerede er kommet.
Men du skal da være glad for, at han trods alt alligevel går på bakken.

Jeg prøvede på et tidspunkt, at skifte over til de hersens blålige perle-lign. “grus”, som endte med en desperat kat, der tissede i sofaens slumretæppe :thumbdown:, fordi han var PANISK angst -what for det der FARLIGE noget i kattebakken, som ovenikøbet LARMEDE, når man gik derop :blegne:.

Nu har jeg prøvet et par dage at lave 50/50 og det virker!

Nu gider han godt at gå på bakken osv. Der er ingen problemer overhoved. Så nu er tricket vel så blot at putte mere og mere porta pine i med tiden så jeg snyder ham lidt? :slight_smile: