Atter en god film på DR1 - kl. 21.30

Deres sensommer

Amerikansk Oscar-belønnet drama fra 1981.
Den pensionerede professor Norman Thayer og hans kone Ethel tilbringer som altid sommeren i deres hus ved søen. De har ikke set deres datter Chelsea i årevis, da hun dukker op med sin forlovede og dennes søn. Norman må forlige sig med alderdommen og sin egen datter, mens hans samtaler med Ethel sprudler af begavet vid og en humor, som gemmer sine egne sorgfulde dybder.
Ethel Thayer: Katharine Hepburn.
Norman Thayer jr.: Henry Fonda.
Chelsea Thayer: Jane Fonda.
Instruktion: Mark Rydell.

Rettelse: kl. 21.50

Den er god…den har jeg set mange gange. De sender den temmelig tit…fra forskellige kanaler.

Nu har jeg ikke set netop den udgave af Deres Sensommer, men jeg har set den opført som teater, og det er et af de bedste stykker jeg nogensinde har set!!

Åhh det er rigtig god film med et formiddabelt sammenspil mellem Henry Fonda og Katherine Hepburn :smiley: Og prøv også at læg mærke til sammenspillet mellem de to Fonda, det var den eneste film hvor de spillede sammen og hvor Jane Fonda senere har udtalt at hun havde et ret anspændt forhold til sin far i den periode :slight_smile:

Så skal du altså se den…den er fantastisk. De spiller så eminent, at det næsten gør ondt. Filmen er så rørende…

Tror faktisk at enten min farmor og farfar eller mine forældre har den… Det er sådan en jeg gerne vil nyde i fulde drag, og det kan jeg desværre ikke lige for tiden…

og det passer lige med, at man kan se Dyrlægens Plejebørn færdig på tv2 Charlie :tihi:

også en SÅ dejlig film! Har den naturligvis på dvd :tihi: