August 2022 Tanker

Næsespejlet er det det som de “dutter” med?

Jeg ved ikke om de her hjælper, syntes han er SÅ flot med hans lyse manke :smiley:

1 Synes om

Fandt kontrakterne… Alderen er helt forkert, men har deres chip og det var ikke ham der var racist…

Så i morgen vil jeg se om de vil udlevere dem til mig… Hvis de vil så, skal jeg lige lære dem at kende og er det gode katte, så har jeg måske et hjem klar

13 Synes om

Ah, det er ham. Han er sort smoke med en eller anden mutation eller lign., så hans pels vokser abnormalt :smil:

1 Synes om

Ville det egentlig trække med på udstilling?

Så er du fem unger blevet smidt ud af reden
Havens fugle - #432 af Beimis.
Og voksne svaler skælder ud, når jeg går ud i garagen, for unger sidder der ude, men 3 af dem sidder på det ny pudset seletøj og skider, og en i alle læder grimer som også lige har fået den store tur med læder fedt,sidste sidder ovenpå bjælken ved fryser og der skal jeg i, men sikker på åbner jeg skider den

Med venlig hilsen

7 Synes om

Det kunne ligne karpati :slight_smile:

Her i min ferie har jeg bl.a. været i Randers Regnskov og se leopardungerne og jeg har været i AQUA Akvarium og Dyrepark. Faktisk blev jeg virkelig skuffet over Randers Regnskov. Jeg har hørt så meget om dem og hørt meget godt om dem. Men det var desværre slet ikke sådan jeg oplevede det. I forhallen er der en forfærdelig akustik - især når der er mange mennesker, som alle sammen snakker. Det er så hvad det er, men jeg synes heller ikke mange af dyrene så ud til at trives. Især hyænerne og komodovaranerne så ikke ud til at trives særlig godt. Hyænerne virkede stressede og den ene gik bare frem og tilbage på de samme få meter, selvom de tilsyneladende havde rimelig god plads. Komodovaranerne var store men havde kun et meget lille bur i forhold til deres størrelse. Jo, de er nok ikke de mest aktive dyr, men alligevel synes jeg nok de burde have lidt mere plads at røre sig på.

I det hele taget var mit indtryk, at der var alt for mange dyr på alt for lidt plads indenfor. Og når der er rimeligt mange besøgende, er der slet ikke mulighed for, eller plads til at man kan stå stille og fordybe sig i de enkelte dyr. Og det var ikke ret egnet for dårligt gående mange steder. Meget smalle stier der også er meget stejle visse steder. Det kan godt være vi bare var uheldige den dag vi var der, men det er absolut ikke et sted jeg har lyst til at besøge igen. Dog fik vi set leopardungerne tæt på, så det er jo altid noget.

Når jeg så sammenligner den oplevelse, med oplevelsen vi havde i AQUA i Skanderborg, så er der en verden til forskel. Samtlige dyr i AQUA virkede tilfredse og hvilede i sig selv. Ingen af dem så ud til at kede sig og der var klart og frisk vand ved samtlige dyr. Selv ved de små insekter og krybdyr, virkede det hele rent og fint og med god plads til de enkelte dyr. Akustikken indenfor var SÅ meget bedre. Selvom der var rigtig mange børn til stede, da fiskene i rørebassinnet skulle fodres, var der slet, slet ikke den larm som i Randers Regnskov. Der var masser af plads hele vejen rundt og samtlige steder var der til at færdes uden problemer for gangbesværede.

Min datter, som er Asperger og har ADD, var så begejstret for hele oplevelsen. Hun er følsom overfor både lys og lyde og går derfor næsten altid rundt med solbriller og musik i ørerne. Det var overhovedet ikke nødvendigt for hende i AQUA. Og da hun oplevede en grævling helt tæt på og en odderunge der rigtig gjorde sig lækker for os, var der stjerner i hendes øjne. For slet ikke tale om da hun var inde hos gederne. Hun var ikke til at drive derfra igen og det er da også første gang jeg har set så kælne geder. Den ene stod med panden mod min datters ben og ville bare nusses hele tiden. Vi var der hele dagen og skulle på det nærmeste smides ud da de lukkede. I Randers kunne vi kun klare et par timer.

6 Synes om

Bah… De er da umulig at få fat på… Hmm i morgen må jeg igen prøve

2 Synes om

Var lige udenfor og give Simba den store tur med Furminator og med nogle børster, da han kaster mange hårbolde op for tiden…

I det fjerne kan vi hører det buldre en del, jeg ville gerne ind, men Simba skulle liiiige spise noget græs…

Det begyndte at smuske og så ville Simba gerne med ind…

Jeg kan hører det stadig buldre en del i det fjerne, så måske der er en ordenlig skylle på vej til Fredericia :slight_smile:

4 Synes om

Godt vi nåede ind, nu pisser det ned :smiley:

1 Synes om

Og hagler :open_mouth:

Simba blev så forskrækket over de ramte ruden.

2 Synes om

https://youtube.com/shorts/6gg6O8lf5Uw?feature=share

Kun hvis han havde været en killing, de bliver lysere i hovederne som voksne, og han er en ret velkendt kat online, og er sort smoke

4 Synes om

Håber du får fat i dem i morgen :kryds:

Med venlig hilsen

2 Synes om

Det regnede her i går eftermiddags - i ca. 3 hele minutter :roll_eyes: Dog kan jeg se, at plænen er begyndt at blive lidt mere grøn i det. Det har jeg ikke længtes efter!

2 Synes om

Efter du fik lagt nyt plæne, mener jeg at huske frøene flød oven på, måske husker jeg fejl. Men så kom græs plænen godt nok alligevel, eller blev den lagt om? Det er nu du skriver

Her fik vi heller ikke rigtig regn, kun lidt fin regn,men hold op det buldrede virkelig meget, men 6 km her fra den anden vej, der var der oversvømmelser

Med venlig hilsen

Med venlig hilsen

Er så sur på det internat lige nu…

“vi tror ikke det er dem da deres alder (oplyst af den der inleverede), ikke passer med den alder du siger.
Derudover så har vi så lang kø af interesserede at du ikke må forvente at vi vil udlevere/sælge dem til dig hvis det er dem”

Og da stamtavler jo bare skal smides ud, må jeg hellere ikke fremtrylle kopi stamtavler…

Hmm sur…

Og så var de først ved at tjekke chip efter jeg kontakede dem… Suk… Virkelig sur…

3 Synes om

Dyrenes beskyttelse i en nøddeskal :argh: en af grundene jeg aldrig støtter dem.

og det giver slet ikke mening, når de nu selv betegner dem som racekatte, hvilket de jo ikke er uden stamtavler ifølge forbrugerklagenævnet

2 Synes om

Det kom jeg også til at sige… Men er ret sikker på at dem her er inleveret uden tavle, da de altså er 3 år

1 Synes om