August’s tanker 2020

Så er det blevet august måned, og tid til en ny tråd

Herhjemme nyder jeg at jeg har 2 katte der elsker at komme på græs, og bare nyder det det medfører.
Og de har opdaget hvor lækkert det er at ligge i skyggen derude, når det er godt vejr.

Jeg er stadig ikke færdig med at sætte nettet fast, da jeg dels skal have lagt nogle fliser hvor nettet skal gå ned under, dels kommer der nogle i uge 33 og skal give mit (trykimprenerede) plankeværk olie så det kan holde bedre (udlejers valg)

4 Synes om

Min computer er til reparation, og det er slet ikke til at holde ud :argh:

Jeg indleverede den sidste lørdag og betalte penge for at få dem til at prioritere den. Det er blæseren, der er problemet, og det vidste vi allerede på forhånd, for det stod der i den fejlmeddelelse, der kom frem, hver gang jeg startede den. Plus at larmen var a dead give away, som man siger.

Nu har jeg talt med dem, og de fortæller, at de er ved at tjekke, om de kan renovere blæseren, i det mindste som en midlertidig løsning. Der går nemlig 4 uger, hvis de bliver nødt til at bestille en ny!

:argh: :argh: :argh:

Så blev det august og på fredag flytter min store, lille 17-årige søn hjemmefra. Han har været heldig at få en plads på et godt botilbud med tilhørende STU, men hold op hvor er det svært, at give slip. :sob:

9 Synes om

Ventetiden er ved at blive ulidelig.

Næste weekend flytter prinsessen her ind.
Og samtidig med at det i sig selv er stort og jeg slet ikke kan vente så er det også med nerverne uden på tøjet at jeg får datoen i møde. For Corona-tallet herhjemme stiger og frygter de når at lukke grænsen før jeg kan nå at hende hende hjem.
Krydser fingrene og håber at de holder ved lige en uge endnu så Flora kan få lov at flytte ind som planlagt :heart_eyes_cat:

15 Synes om

De grænser skal nok holde åbne, med de meget meget lave antal smittede tør ingen lukke grænser.

Så glæd du dig til at hente hende.

Tak jeg håber du har ret. :heart_eyes_cat:

Skal igang med at udstene 1 kg sød kirsebær således jeg kan få lavet cocktail bør.

De er godt sprittet… De må være gode i disse tider…

3 Synes om

yibbeeee mine tømrer er her!! Så er der snart, eller i hvertfald inden ugen er omme, nyt køkken og nye gulve på matriklen. Bliver så godt og det er fuldstændig ligegyldigt hvordan det ser ud, for efter et par uger med byggerod og hul i gulvet efter den halvvæg jeg rev ned, så er jeg sååååå moden til at få ryddet op og sat væk og igen plads til at gå rundt uden at gå ind i alt muligt.

13 Synes om

:kram:

1 Synes om

Nu fangede jeg også Bøllen i at drikke af fontænen :flode1:

7 Synes om

Emma og farmand er ude af huset, så vil smække noget Rammstein på og ryddeop/gøre rent :rundtosset:.

@Skattekat Håber Emma opfører sig pænt :innocent:

6 Synes om

18 Synes om

Det er bare heeeeeeelt vildt, så meget hun ligner dig, @Skattekat :heart:

Min computer er stadig til reparation. Jeg betalte ellers dyre penge for, at de skulle prioritere den (hvilket betyder, at de går i gang efter 4 arbejdsdage), men her efter 7½ arbejdsdage er de stadig i gang med at teste den :argh:

Og de har selvfølgelig fundet flere fejl på den. Vi vidste, at blæseren nok var ved at stå af. Det kom der en fejlmeddelelse om, og den lød i øvrigt som et fly, der varmer op. Men der åbenbart også en løs forbindelse til skærmen, og så mener de, at harddisken er ved at stå af :argh: :argh:

Det er den, de tester lige nu. Den er alt, alt for langsom i forhold til, hvad den burde være, siger de - og det er sikkert rigtigt nok. Den er i hvert fald ikke hurtig. Men alt taget i betragtning ender det vel med, at det bliver billigere at købe en ny computer :argh: :argh: :argh:

Eneste formildende omstændighed ved den udsigt er, at jeg så ikke skal vente i en måned mere, mens de skaffer reservedele hjem. Måske skulle jeg bare gå i gang med at google … :s:

Så billige som computere er blevet skal det være noget meget simpelt for at det kan betale sig at reparere.

Prøv at kigge på Proshop.dk, de er billige og god service

2 Synes om

Da min computer var stort set stået af for et par uger siden, fandt jeg en ung mand, der elsker at lege med computere og planlægger at starte eget firma. Tre dage og en ny, superhurtig harddisk senere (indkøbspris 260 kroner) fik jeg en stort set ny computer for ialt 750 kroner :smiley:

5 Synes om

Tak … det synes jeg så ikke, men vi er trods alt i familie med hinanden :tihi:

1 Synes om

Ja, det er der da ingen tvivl om :hoho:

1 Synes om

Jeg tror såmænd heller ikke, at harddisken er det største problem. Blæseren er måske - især fordi de har advaret om, at der kan være op til 4 ugers leveringstid. Men i sidste ende er det jo altid arbejdslønnen, der trækker tænder ud. Heldigvis er selve fejlsøgningen gratis, for det har de godt nok brugt lang tid på :uha:

Der er en video med hende på Instagram :wink:

1 Synes om

Too Good to Go fra Netto er godkendt.

Dette fik jeg for 29 kr, deres “frugt og grønt” pose.
Ja asparges er vist lige til spanden, men alt det andet er virkelig pænt og absolut i fin stand.

11 Synes om