August's tanker

Det har bare været en dejlig dag i dag :smiley:
Vi har været en tur på Bakken sammen med Clara og Gustav og mor Rikke og far Jesper :smiley:
Hvor har vi hygget :thumbup:
Da vi er trætte og har fået nok af Bakken kører vi hjem mod Lolland…laaaang vej…meget lang…
Vi er kun lige landet her på Lolland da Rikke skriver…er Jespers telefon landet i jeres bil på en eller anden måde (vi kører i to biler)…nej, den er ikke i vores bil…
Så er der nok kun en mulighed…Jesper har lagt sin telefon på taget af deres egen bil da vi tog afsked ved Bakken…og er så kørt med den på taget :uha:

Hjemme får de tjekket med GPS og kan se at den ligger et sted på Køgebugt motorvejen…med alle kort i…bank-kørekort…benzin osv…

Jesper kører igen herfra Lolland…den lange vej tilbage…kort bliver spærret osv…og han er jo træt efter den tur…han må tilbage hvor de kan se via GPS at den ligger (150 km )
Men han finder den…hel næsten…med kun to smadrede hjørne…ude i midterrabatten men ellers hel :thumbup:
Men alle kort er væk…men pyt…telefonen er hel…og Jesper fik en ekstratur :tihi:
Det er en dyr telefon…men også stærk…for vi havde fart på hjem :høhø:

Vi er lige kommet hjem efter fest i byen. Vi kender ingen, så vi havde tænkt, at vi bare ville spise og så smutte hjem.

Vi satte os ved enden af et bord, hvor der ikke var andre. I løbet af et par minutter kom der en hen for at spørge, om vi var alene? Det var vi jo så… Og så valgte folk ved et ellers ret fyldt bord at flytte rundt, så vi kunne sidde i midten af dem. Det blev dælme hyggeligt!

Hvor føler vi os bare velkomne her i byen :hjerte:

Så er alle killingerne blevet afsat. :thumbup: De første flytter i løbet af et par uger. Jeg ved slet ikke om jeg kan give slip på de sidste… :ked: Men heldigvis bliver 3 af dem i Storkøbenhavn, så jeg kan besøge dem. :hjerte:

Fætter Tudse var på besøg igen i går. Jeg ser ham på vej ind på terrassen og får ham flyttet over i hækken i sikkerhed for kattene. Hvad ser jeg så 10 minutter senere? Fætter Tudse er på vej tværs over samtlige havens 13 meter med Chili i hælene. Ja, nu kom det næsten til at lyde, som om det går stærkt, og det gør det jo så ikke. Det går heller ikke ligeud, men i store zigzagger, så det tager endnu længere tid.

Chili gør ham dog ikke noget, og Asani virker ikke sådan rigtig interesseret, så jeg lader dem følge med i hans anstrengelser. 12 meter senere - han er 1 meter fra hegnet på den anden side - og så skifter han retning :dokdok: Ikke bare for at lave endnu en zigzag. Han sætter kursen direkte ned mod huset henne ved skuret.

På det tidspunkt har kattene mere eller mindre mistet interessen, så jeg vælger at gå ind og spise den mad, der har stået og er blevet kold. Så jeg ved ikke, hvor han endte. Jeg har en forhåbning om, at han fandt på at kravle under porten og ud på den anden side, hvor jeg ikke behøver holde øje med ham. I hvert fald ikke på grund af mine katte.

[QUOTE=HolmeInc;1315333]jeg har haft gæster idag og lavede en skyrkage til dem. Det faldt i god jord.
Men skyrkage med blåbær er jo nærmest ikke en kage - både skyr og blåbær er jo superfoods… (den der halve liter fløde der er i kagen ser vi så bare helt bort fra)
For dem som blev kagesultne så er opskriften her http://myplaceforcakes.com/bastognekage-med-skyr-og-blaabaer/[/QUOTE]

Du skulle have være her for omkring 4 år siden, der kom jeg til at sætte gang i en dille med skyrkage… Alle spiste det en overgang :slight_smile:

Så går turen snart til Racekattens foredrag om foder.
Glæder mig! :slight_smile:

[QUOTE=Tea;1315348]Så går turen snart til Racekattens foredrag om foder.
Glæder mig! :)[/QUOTE]

Det havde jeg godt haft lyst til at høre, meeen så skulle der have været lidt flere timer i døgnet.

Har lige haft vagt i vores miljøgård fra 10-12, var til årsfest i foreningen Roskilde fonden i aftes, og program release i fredags på Gimle - så planen for i eftermiddag er nok at få sovet lidt.

[QUOTE=Tea;1315348]Så går turen snart til Racekattens foredrag om foder.
Glæder mig! :)[/QUOTE]

del endelig hvad du lærer - gerne i en tråd for sig :thumbup:

Søster snakker også en hel del :høhø:

Glæder mig til at se billeder af de små damer sammen med deres nye flokke.
Hinthint :thumbup:

[QUOTE=Dorte Birkedal;1315350]Det havde jeg godt haft lyst til at høre, meeen så skulle der have været lidt flere timer i døgnet.

Har lige haft vagt i vores miljøgård fra 10-12, var til årsfest i foreningen Roskilde fonden i aftes, og program release i fredags på Gimle - så planen for i eftermiddag er nok at få sovet lidt.[/QUOTE]
Det var utroligt spændende, men også et hårdt program! - Så det var nok fornuftigt, du prioriterede søvn. :ok:
Fire timer - og jeg tog ti siders notater. :høhø:

Det gør jeg gerne! :ok:

Meeen det bliver tidligst i morgen. Efter at have ligget på sofaen i to måneder med brækket knæskal,
var det saftsuseme hårdt at sidde på en hård stol i fire timer. Dertil turen frem og tilbage.
Så jeg er kvæstet og træt - både i krop og hoved!

Det burde dog ikke blive senere end tirsdag eftermiddag, for derefter får jeg travlt igen.
Men prik gerne til mig, hvis jeg skulle glemme det. :slight_smile:

[QUOTE=HolmeInc;1315356]Glæder mig til at se billeder af de små damer sammen med deres nye flokke.
Hinthint :thumbup:[/QUOTE]

Det her er vist det bedste vi lige kan klare, sådan en sen aften. Mit kamera har ikke batteri, for jeg har haft glemt opladeren i Ribe :slight_smile:

:hejsa:

[QUOTE=Tea;1315364]Det var utroligt spændende, men også et hårdt program! - Så det var nok fornuftigt, du prioriterede søvn. :ok:
Fire timer - og jeg tog ti siders notater. :høhø:

Det gør jeg gerne! :ok:

Meeen det bliver tidligst i morgen. Efter at have ligget på sofaen i to måneder med brækket knæskal,
var det saftsuseme hårdt at sidde på en hård stol i fire timer. Dertil turen frem og tilbage.
Så jeg er kvæstet og træt - både i krop og hoved!

Det burde dog ikke blive senere end tirsdag eftermiddag, for derefter får jeg travlt igen.
Men prik gerne til mig, hvis jeg skulle glemme det. :)[/QUOTE]
Jeg har skrevet notaterne ind nu, fra stikordsform til hele sætninger andre end mig også burde kunne forstå :høhø:

  • men vil lige tjekke med en veninde der var med og hendes notater, at jeg nu også har fået det vigtigste med. :slight_smile:

[QUOTE=Coon Danica;1315339]
Så er der nok kun en mulighed…Jesper har lagt sin telefon på taget af deres egen bil da vi tog afsked ved Bakken…og er så kørt med den på taget :uha:

Hjemme får de tjekket med GPS og kan se at den ligger et sted på Køgebugt motorvejen…med alle kort i…bank-kørekort…benzin osv…

:høhø:[/QUOTE]

Heldigt at finde telefonen.
Men den har i hvert fald ikke ligget på taget af bilen fra Bakken og til et sted ude på motorvejen, ting lagt på taget af biler ryger typisk af efter ikke ret mange meters kørsel, så nogen må have fundet den i nærheden af Bakken og smidt den ud derude hvor han fandt den igen, hvis han altså er helt sikker på han havde den lige før afgang fra Bakken…jeg tænker om lommetyveri var en mulighed…

[QUOTE=Felis;1315381]Heldigt at finde telefonen.
Men den har i hvert fald ikke ligget på taget af bilen fra Bakken og til et sted ude på motorvejen, ting lagt på taget af biler ryger typisk af efter ikke ret mange meters kørsel, så nogen må have fundet den i nærheden af Bakken og smidt den ud derude hvor han fandt den igen, hvis han altså er helt sikker på han havde den lige før afgang fra Bakken…jeg tænker om lommetyveri var en mulighed…[/QUOTE]

Jo, den må have ligget på taget, han brugte telefonen kort før vi kørte derfra.
Og det var KUN os som stod der.
Der er magnet i det som var om telefonen…så den må have ligget på taget…
Tror heller ikke på at nogen ville smide telefonen væk da det er en meget dyr en…

I dag er et par håndværkere gået i gang med at udskifte vores tag, så der er blevet larmet, bl.a. med at tage tagplader af. Jeg havde ventet at de to hunkatte ville blive bange, og Emmeline er desværre rædselsslagen, men Nora tager det faktisk ganske roligt ligesom Kolbjørn. Men Håkon, som tror han er husets nye førerkat nu Øystein ikke er mere, viser sig at være en kylling. Han gemmer sig under en seng :), men kigger dog frem ind imellem.
Jeg håber Emmeline vænner sig lidt mere til situationen, for det tager nu engang lidt tid at udskifte et tag. Og der skal også skiftes nogle døre og vinduer :S. Mon det Kalm jeg opbevarer i køleskabet, stadig virker :?, for så var det nok en idé at give hende lidt af det.

https://www.instagram.com/skattekatdesign/[/QUOTE]

Du fandt dit regntøj :klap:

Og en vinder er fundet http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=58308&p=1315388#post1315388

Yarh, Finn har de sidste to dage kommet med en rotteunge :argh:

Jeg hader rotter :argh: