Av min hånd!

Ja, jeg er simpelthen så uheldig - hvis jeg ikke har ondt det ene sted, så har jeg ondt det andet sted :frowning:

Igår begyndte min højre hånd at gøre ondt, og jeg mindes altså ikke at have slået den eller andet, og i dag kan jeg stort set ikke noget med den.
Den er ikke hævet eller blå, og det gør ikke ondt, når jeg trykker på den, men hvis jeg bøjer den bagover eller til siden eller drejer håndleddet, så gør det aaaaavvv :blegne:

Det er virkelig en prøvelse, for jeg kan stort set ingenting, og på fredag får vi 8-10 gæster til spisning og fest, og der skal gøres rent og laves mad osv, så det kunne ikke være mere ubelejligt!

I aften har en af Flemmings forretningsforbindelser fra Asien inviteret os begge ud at spise, og jeg kan næsten ikke overskue at skulle tage pænt tøj på og at sætte hår osv. Og Flemming skal spille golfturnering efter arbejde, så han kommer nok ikke hjem inden…

Nu skal jeg til læge her kl. 15:30, vil I ikke krydse fingre for, at der ikke er sket et eller andet mærkeligt, og at jeg ikke bliver sendt til Kolding eller noget for at blive røntgenfotograferet :kryds: Jeg håber, at det er noget, der kan klares med smertestillende og et støttebind!!

Av , for søren da … Er det måske seneskedehindebetændelse :?

God bedring :kryds:

Det kunne godt være seneskedebetændelse, men jeg synes nu ikke, at det føles helt sådan. Min teori er, at jeg har forstrakt noget, men jeg ved ikke helt, hvordan man kan gøre det uden at bemærke det :?

Man kan ligge forkert på armen eller hånden om natten :frowning:

Kære Jane…:wehuu:

Det kan være seneskedehinde-betændelse.
Det kommer nærmest som lyn fra en klar himmel.

Og så skal den jo holdes helt i ro.
Lad os håbe - at det er noget harmløst :wehuu:
Som kan tages med smertestillende medicin.
Held og lykke hos lægen…:wehuu:

Nå, men lægen kunne ikke hjælpe, hvilket jeg vel heller ikke havde regnet med. Hun spurgte nærmest mig, om jeg vidste, hvad der er galt… hmm. Men jeg fik da et støttebind og fik besked på at spise iprener for smerten.

Er det ned i håndroden?
Jeg tænker om det kan være Karpaltunnelsyndrom? en nerve i Karpaltunnelen (tommelfingeren) som sidder i klemme?

Jeg får også en gang imellem sådan nogle smerter i håndledet når jeg bevæger det. Jeg holder “bare” min hånd i ro i en lille uge og så er det på afveje igen.
Min mor døjer med gigt og jeg har også selv noget i skulderen en gang imellem når den får for meget kulde, og måske har det lidt en sammenhæng.
Men jeg tror også det skal være noget sene***********betændelse (langt ord og husker ikke lige rækkefølgen)

[quote=SineGry;183853]Er det ned i håndroden?
Jeg tænker om det kan være Karpaltunnelsyndrom? en nerve i Karpaltunnelen (tommelfingeren) som sidder i klemme?[/quote]

Karpaltunnelsyndrom kommer ikke pludseligt og gør ikke ondt i håndledet…det er lang tid om at udvikle sig, og de første symptomer er, at fingerspidserne begynder at sove og snurre…og det har ikke kun med tommelfingeren at gøre, (faktisk som regel den der er mindst påvirket) men i den “tunnel” i håndledet hvor senerne til fingrene løber, der bliver “væggen” fortykket, så der sker en afklemning af senerne.

God bedring med hånden Jane

Jeg tror som sagt, at det er noget, jeg har forstrakt. Der er nok ikke andet at gøre, end at vente på, at det forsvinder af sig selv. Øv bøv!

Jeg fik seneskedehindebetændelse første gang (en virkelig hård omgang) Kunne slet ikke bevære min hånd… 5 dage inden min konfirmation…

Vi tog på skadestuen og jeg skulle gå med støttebind i 7 dage :frowning: øv øv