Bærbar el standfast puter

jeg spiller overhovedet ikke spil så på det område er der intet galt, jeg ser en del film på nettet og hører meget musik+ en smule tekstbehandling , og ellers bruger jeg kun min puter til net-surfing.
grafiske opgave og leg med billeder gør jeg heller ikke

jeg har lige været ude i butikkerne og lege med bærbare putere og mon ikke det bliver sådan en, jeg vil så bare have som at det som min er en 17" skærm

Det forudsætter vel, at man kan afmontere den lille skærm på den bærbare? Det kan man mig bekendt ikke - desværre, da jeg har en stor skærm stående. Jeg kan godt tilslutte den store skærm, men ville blive kulret af at se to skærme på samme tid.

Også jeg - selv om jeg kun har en bærbar nu. Jeg fik den (gratis), da min stationære opgav ævred.
Jeg savner både den store skærm og især det større tastatur med sorte bogstaver på hvidt frem for i dag omvendt.

Hvis du samtidig tilslutter ekstern tastatur/mus kan du klappe den bærbare sammen, så det kan faktisk lade sig gøre, om end lidt omfattende… er man derude kan man vist lige så godt købe en stationær hehe

Kunne da godt finde på at tilslutte både mus, tastatur og skærm, men klappet sammen ville jeg være bange for, at der blev ophobet for megen varme.

[QUOTE=En forhenværende bruger;821725]:klapper: Det var så nu, jeg burde blive fornærmet, men i stedet fik jeg et grineanfald :stuck_out_tongue:

Hvem andre vil være med i klubben af gamle kællinger, der har en stationær pc?
PS. Jeg har altså også en bærbar, en smartphone og en samsung tablet :)[/QUOTE]

Melder mig. Har en Stationær (min “hovedcomputer”) - en alm. str. bærbar (15" skærm), en netbook (som desværre er ved at dø), en Samsung Galaxy 10,1" tablet + en smartphone.

INGEN af de bærbare enheder når min stationære til sokkeholderne. De kan bruges - specielt den “store bærbare” - men de andre kan ikke engang trække facebooks-pil som CafeWorld uden at gå så hylende langsomt at jeg får svip.

Hvis man køber sådan en 1999.- - stationær, så kan man lissågodt købe en god bærbar. Det kommer altsammen an på hvad man skal bruge den til.
Er det kun til internetsurfing, lidt mail og en kabale er en netbook såmænd fin. Man kan jo sætte en ekstra skærm og et ordentligt tastatur til hvis man vil :slight_smile:

Varmen kommer jo ikke ud af tastaturet/skærmen på en bærbar. Det kommer ud nedenunder :slight_smile:

Min datter bruger sin bærbare som stationær herhjemme, altså tilslutter skærm, tastatur og mus til den. Og den er klappet helt sammen. Det kan man sagtens. Man skal bare huske at slå fra at den skal slukke når man klapper den sammen L

[QUOTE=Mega;821843]Det forudsætter vel, at man kan afmontere den lille skærm på den bærbare? Det kan man mig bekendt ikke - desværre, da jeg har en stor skærm stående. Jeg kan godt tilslutte den store skærm, men ville blive kulret af at se to skærme på samme tid.

[/QUOTE]
Næh - jeg kan endda slutte den bærbare til TV’et. At det så ikke er den store fidus (med mindre man ser film) er noget andet, for man får stadig ikke mere skærmplads end på den lille bærbare - det bliver bare større :wink:

Ja… og til f.eks. Vue er det dødfødt. Der er 8 GB ram i den bærbare og 2 kerner - Min iMac har det dobbelte, og det kan altså mærkes :ok:

Altså, det er meget nemt med den bærbare. Herhjemme har jeg 17" skærm på min elskede røde sag, og på jobbet er jeg netop skiftet til bærbar. Men den fugerer som stationær i det den er tilsluttet mus, tastatur og dejlig stor skærm. Den sidder simpelthen i en docking-station, der holder sammen på det hele, og skal jeg bruge den bærbare som bærbar, så klikker jeg den bare af. Super smart og enkelt, og låget er klappet ned hele tiden…

[QUOTE=TrekkieGrrrl;821868]
INGEN af de bærbare enheder når min stationære til sokkeholderne. De kan bruges - specielt den “store bærbare” - men de andre kan ikke engang trække facebooks-pil som CafeWorld uden at gå så hylende langsomt at jeg får svip.[/QUOTE]

Min nye bærbare kan nu sagtens trække både FB spil som Frontierville (hvor jeg er ret langt = meget det skal loades) og så de databaser jeg arbejder med i øjeblikket :slight_smile: (Det kunne min gamle ikke)

Min bærbare er 18", og er en gaming computer. Den klarer tunge spil tusind gange bedre end min stationære. Så ja… Jeg investerede i en god gaming bærbar i ordentlig størrelse (den vejer næsten intet) :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;821716]
Til gengæld synes jeg, bærbare er p****irriterende, når man har opmærksomhedssøgende katte og har faktisk en “normal” computer på min ønskeliste. Den bærbare har sine fordele, men jeg er nok mere til en stationær :)[/QUOTE]

D.v.s. at din få måneder gamle bærbare, nu er billigt til salg ?? :bebe:

Jeg bryder mig ikke om stationære computere, føler mig som en idiot ved et alm. tastatur og mus :S
Det må skyldes mit ungdommelige sind :høhø:

[QUOTE=Skattekat;821964]D.v.s. at din få måneder gamle bærbare, nu er billigt til salg ?? :bebe:
[/QUOTE]

Du er så sjov :høhø::høhø::høhø:

Tak :fin:

Johnny - jeg vil vælge en der er 17" widescreen, det tror jeg du vil være rigtig glad for.

Jeg vil altså ikke for noget i verden undvære min bærbare computer. Og jeg spiller altså også store spil på den. Men det er så tilgengæld også en MSI som laver gamer computere. De koster lige lidt mere end ellers men det vil det også gøre som en stationær. Og de stationær er et helvede at slæbe med rundt til lan-parties når man tager til sådan noget…

Jeg vil anbefale dig denne her

Den er endda også til en god pris.

Altså hvis vi snakker MSI så er vi også ude over hvad de fleste tænker, når man siger laptop :slight_smile:
Alex har sådan et monster. Det kører såil bedre end den (ligeledes “gamer”-pc) hun har. Så ja, man kan få heftige blærbare :wink: men så er prisen osse derefter. Og du har stadig problemet med en “alt-i-et”-løsning at hvis skærm eller tastatur går i stykker, så er du på spanden :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;822244]Altså hvis vi snakker MSI så er vi også ude over hvad de fleste tænker, når man siger laptop :slight_smile:
Alex har sådan et monster. Det kører såil bedre end den (ligeledes “gamer”-pc) hun har. Så ja, man kan få heftige blærbare :wink: men så er prisen osse derefter. Og du har stadig problemet med en “alt-i-et”-løsning at hvis skærm eller tastatur går i stykker, så er du på spanden :-)[/QUOTE]

Så dyre er de nu heller ikke :slight_smile: Den jeg kigger på lige nu koster 14,5k. Det synes jeg ikke er slemt i forholdt til hvad der er i den :slight_smile:
Den jeg har lavet link til længere oppe koster knap 6k. ligesom en hver anden computer du kan få i butikkerne, som ikke kan nær så meget.

Vil så også sige at mange slet ikke ved de laver bærbare, jeg troede også først at de kun lavede grafikkort, men jeg blev klogere :slight_smile:

[QUOTE=Henriette;822267]Så dyre er de nu heller ikke :slight_smile: Den jeg kigger på lige nu koster 14,5k. Det synes jeg ikke er slemt i forholdt til hvad der er i den :slight_smile:
[/QUOTE]

14.500 er dælme også mange penge for en computer, hvis man har en bare nogenlunde normal indtægt - og nogenlunde normale udgifter også.

Jeg har både bærbar og stationær computer og ville ikke undvære nogen af dem. Jeg har prøvet med kun bærbar i en periode, men det fungerede simpelthen ikke for mig.

Jeg bruger ofte min computer også i arbejdssammenhæng - dvs. analyse af videnskabelige data og gennemgang af større databaser - og jeg bliver simpelthen kuldret i hovedet og fyldt med nakkemyoser, hvis jeg skal sidde timevis over den bærbare computer. Der er jeg rigtigt glad for min 27" stationære.
Den bærbare bruges mest når jeg blot sidder og hygger med computer ved spisebord eller i sofa - men sidder jeg med noget arbejdsmæssigt kan jeg dog også blive kuldret af at sidde på kontoret, og så er det rart at kunne arbejde videre på den bærbare i sofaen. Og den bærbare er selvfølgelig uundværlig hvis man skal med tog etc.

Men jeg tror det vigtige er at gøre op med sig selv, hvad man skal bruge en computer til - og hvad man selv arbejder bedst ved. Og så vælge ud fra det.

Jeg har både en stationær og en bærbar.
Dvs. det er nok ingen bærbar, men istedet en flytbar.

Den har en 20" skærm ( mener jeg det hedder ), så det er ikke en man flytter en masse rundt på, men det kan man da.
Men det fylder alligevel lidt mindre her i stuen end en stationær ville gøre.
Jeg bruger den til alt…bla. tegneprogrammer og det fungere fint for mig.

…håber det er okay hvis jeg lige låner din tråd, Johnny.
Eller må du sige til…

Dem af jer, der har en iMac… hvad bruger I af tegneprogrammer ??
Jeg bruger PaintShop Pro, men overvejer at købe en iMac til stuen…og så dur den jo ikke længere…
What to do??