Baked beans hvordan laver man dem?

Er der nogle herinde som godt kan lide Baked beans, jeg har for første gang købt en dåse, og jeg ved ikke helt hvordan jeg bedst skal lave dem, jeg er MEGET kræsen og ved slet ikke om jeg kan lide dem, men de skulle være gode, også til min slankekur, så vil give det et forsøg, men nogle der har en nem og velsmagende opskrift, eller er det bare at varme dem op og ind i munden?

Det er sådan, de fleste englændere spiser dem i hvert fald :slight_smile:

Da jeg boede derovre, var “Beans on toast” vel nærmest hvad man kan kalde fattigmands-brunch :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;1004088]Det er sådan, de fleste englændere spiser dem i hvert fald :slight_smile:

Da jeg boede derovre, var “Beans on toast” vel nærmest hvad man kan kalde fattigmands-brunch :)[/QUOTE]

Og hvis der skulle mere så så et spejlæg og måske en pølse :stuck_out_tongue:

Jeps bare varme dem op og så som de andre skriver enten på et stykke toast, eller spejlæg eller pølse til :slight_smile:

Jeg er så en af dem der bare nøjes med at spise dem varmet op og så et skvæt HP sauce på …nam nam :smiley:

Så var det i hvert fald først på måneden OG søndag :klapper:

de skal simre i laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnng tid…

sæt dem over, steg en pakke bacon, smid fedt og bacon ned og lad simre indtil du er gammelsulten, de er “færdige” allerede i dåsen, men de har altså et meget højt stivelses indhold…så en ½ time gør absolut ingen skade - bare rør ofte, ellers har de let ved at brænde på i bunden - ka’ du li’ dem så prøv at lav dem fra bunden - sæt et par dage af

Uhm - egg, bacon, chips and beans.
Men slankemad vil jeg nu ikke kalde denne klassiske menu… :smiley:

Jeg har ikke så meget at tilføje om baked beans, som jeg ikke er særlig vild med.

Men hvis det er med henblik på din slankekur, så findes der masser af andre bønnevarianter, som man kan få på dåse, så man slipper for selv at bruge tid på at bløde dem ud og koge dem. De fleste slags er bare i vand, men der er fx også chilibønner (som er kidnyebeans i noget chilisovs). De kan bruges i salater eller som tilbehør alene. Og jeg synes, at samtlige varianter, inklusive chilibønner, er at foretrække frem for baked beans :slight_smile:

baked beans på dåse har et temmelig højt sukkerindhold- just so you know.
men ja , varme varme og så spise.

til din kur ville jeg nok anbefale en medium portion med et spejlæg til, to halve stegte tomater og et par stegte champignoner- få kulhydrater, godt med protein og nogle fibre.

Og stegte champignoner også. :savle: Nu bliver jeg altså snart frokostsulten. :tihi:

Så er det afprøvet, og jeg kan IKKE lide beaked beans, føj undskyld til dem som godt kan lide dem… Så tror bare jeg tager en portion frugt til aftensmaden i aften i stedet for…

Marianne, få nu noget ordentligt mad :slight_smile: En stor portion frugt er ikke meget bedre end en pose matadormix - det er propfuldt af (naturligt forekommende) sukker, ingen proteiner og du er kun mæt i ganske kort tid. Hvis du endelig vil på kur, så sats på en fornuftig og realistisk kostplan - hverken baked beans eller store portioner frugt gør dig nogen tjeneste i den anledning :slight_smile: Been there, done that - kure virker ikke; kostomlægning til noget fornuftigt gør.
VH
Susanne

Årh jeg har såmænd tit spist dem kolde, lige fra dåsen… De er nemme at ha’ med som “madpakke” hvis man ikke har så mange penge :slight_smile: Og de mætter helt vildt!

(men ellers plopper jeg dem også tit i gryderetter, det er en god måde at få noget mere fyld i en omgang “tøm køleskabet” :smiley:

Elsker baked beans men det skal være dem fra Heinz :slight_smile:

Så I ham i nyhederne for nyligt, der skulle leve af baked beans og intet andet i et år? Ernæringsmæssigt var det i det store hele OK, økonomisk var det intet mindre end fantastisk - men jeg ville nu også gerne have været fri. Toppen af øv er en omgang flymorgenmad for diabetikere, der viste sig at være: baked beans! Yuck kl. 6,15 om morgenen i 30.000 fods højde. Med tiden har jeg faktisk droppet diabetesmåltiderne på flyene, for man ved aldrig helt hvad man får af besynderlige ting :høhø:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1007203]Så I ham i nyhederne for nyligt, der skulle leve af baked beans og intet andet i et år? Ernæringsmæssigt var det i det store hele OK, økonomisk var det intet mindre end fantastisk - men jeg ville nu også gerne have været fri. Toppen af øv er en omgang flymorgenmad for diabetikere, der viste sig at være: baked beans! Yuck kl. 6,15 om morgenen i 30.000 fods højde. Med tiden har jeg faktisk droppet diabetesmåltiderne på flyene, for man ved aldrig helt hvad man får af besynderlige ting :høhø:
VH
Susanne[/QUOTE]

Det var dog en skrækkelig diæt L Jeg kan som nævnt godt li’ dem, meeeen jeg tror nu jeg ville få nok af dem ret hurtigt hvis det var det eneste jeg måtte spise L (og så tænker jeg altid på de historier hvor (godt nok brune) bønner er det eneste Store og Lille Stygge Ulv har at spise… L Det er jo næsten så man ku’ unde farmand at få fanget de grise :klapper:)

Jamen det viser sig - heldigvis! - at man kan andet med baked beans end varme dem i en gryde :slight_smile: Han kunne nogle tricks med at bage dem, mose dem, tilsætte noget krydderi - men han havde allerede i flere uger ikke fået andet, og han syntes stadig, at det var OK. Jeg trooor jeg så ham i TV2s morgen tv lige inden jul en gang.
VH
Susanne

Her er lidt om ham - til dem der er på fjæsen er der et link, så man kan checke om han stadig er i live :wink:
VH
Susanne

Jeg holder meget af bønner :slight_smile:
Også baked beans, og jep - Heinz er klart de bedste. Deres Sweet Chilli Beans er sååååå gode!

En gang bacontern ristes af i en gryde. Bacon tages op, og fedet hældes fra.
En fint hakket løg og et mast hvidløg klares i gryden, 2 ds bønner hældes i sammen med med ca 1 dl muscovado sukker.
Chili efter smag tilsættes, småsimrer en times tid

Bliver bedst hvis det laves i en foliebakke på en kulgrill, så der også kan tilføjes røgsmag.

Er pragtfuldt til fx grillmad :slight_smile:

[QUOTE=Susanne W;1007188]Marianne, få nu noget ordentligt mad :slight_smile: En stor portion frugt er ikke meget bedre end en pose matadormix - det er propfuldt af (naturligt forekommende) sukker, ingen proteiner og du er kun mæt i ganske kort tid. Hvis du endelig vil på kur, så sats på en fornuftig og realistisk kostplan - hverken baked beans eller store portioner frugt gør dig nogen tjeneste i den anledning :slight_smile: Been there, done that - kure virker ikke; kostomlægning til noget fornuftigt gør.
VH
Susanne[/QUOTE]

hehe, kører nu en “nogenlunde” ordentlig kostplan, det er mest her hvor drengene ikke er hjemme at jeg ikke gider at stå og lave det store, hvor det så bliver det nemme, f.eks rugbrød med hjemmelavet spinatfrikadeller, eller bare alm pålæg uden smør, og i går var jeg så træt efter træning at jeg ikke var sulten eller gad noget overhovedet så det blev bare til en appelsin og et stk magert kød og en masse vand :slight_smile: MEN har gået i HELE 2 uger uden sodavand, og det gik egentlig først op for mig i går at jeg har 2 flasker sodavand liggende i køleskabet og har ikke rørt det i 2 uger, og har egentlig heller ikke haft lyst, har helt glemt det… Og mig som SKULLE have cola HVER dag før… Men det vand jeg indtager om dagen må stille mit væskebehov :wink: