Bakke løsning til killinger

Selv om vi ikke er nye i opdræt, er vi rendt ind i et nyt problem.
alle vores voksne katte er kommet i tanke om at de nu skal bruge killingernes bakke, så pt tømmer jeg dem 4 gange daglig, men om natten går det galt, de er overfyldte og de får slæbt det med ud på gulvet, samt ja killingerne bliver altså også lidt ulækre, da de jo får trådet i det. (samt de har en ide om at man også skal lege i bakkerne)
Killingerne er 6 uger og renlige, så det er lidt meget træls at huset andre katte nu mener killingerne bakker er bedst. trods de selv har fine rene bakker med det samme grus
vi bruger Agrosams grus med aktivkul.

Hvad gør i andre med killingebakker, hvilke løsninger har i lavet, så det kun er killingerne der kan bruge bakkerne.

Jeg har set løsninger med en kasse med lille hul, ligesom til foder. Sådan en Ikea ting med låg.
Men jeg har ingen personlig erfaring :slightly_smiling_face:

2 Synes om

Ret sikker på @Susanne_W har sådanne kasser til hendes killinger

Jeg har fået anbefalet at bruge en kasse (dem man køber i jem og fix eller lign) og så skære et hul som er stort nok til killingerne, men som de voksne ikke kan komme ind af. Gaffatape rundt i kanten, så de ikke kan skære sig på det. Det skulle løse problemet, med nysgerrige voksne der vil bruge killingetoilettet :wink:

1 Synes om

Jep, som Camilla skriver er det de løsninger jeg har set steder hvor der har været problemer med at de voksne vil bruge de smås bakker :slight_smile:

1 Synes om

Så er det samme løsning som vi bruger til deres foder, dog med hullet lidt længere oppe

16043949543581892866072635871623|666x500

2 Synes om