Balder fryser

Lille Balder er blevet afmonteret dag, han skal nemlig flytte hjemmefra på mandag.

Balder blev afmonteret omkring kl 9.30, og vi fik ham udleveret lidt over 11.
Han er stadig meget, meget groggy men også meget sulten. han har spist både vådt og tørt. Synes ikke killinger plejer at være så længe om at komme op igen?

Han er bare alt for kold efter min mening, ørene er kolde som efter en tur ud i snevejr. Lige nu sidder jeg med ham i favnen, han er pakket ind i et håndklæde opvarmet i tørretumbleren. Har I gode ideer til andet jeg kan gøre for ham?

Lille Balder …

Har i et badeværelse med varme i gulvet, så er det derud med ham.

Badeværelset er vores foretrukne opvågnings-stue.
Jeg lægger mig gladeligt derud, sammen med dem :slight_smile:

Hvad med en varmedunk også?
Det brugte jeg til Diamond sidst hun var i narkose, hun er SÅ lang tid om at komme i gang igen! =/

Håber han snart er frisk igen

Jeg har lagt ham ind i en Sturdi-bag med varme håndklæder omkring ham - og en tændt varmepude under.
Han er ret urolig.

Håber snart lillemand vågner ordentlig op… :kryds:

Er din dyrlæge vant til at afmontere killinger?
De skal have narkose på en lidt speciel måde.

Det du kan gøre nu, er at holde ham godt varm - for det kan han ikke selv.
Tænd op i brændeovnen, hvis I har sådan en.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;953189]Er din dyrlæge vant til at afmontere killinger?
De skal have narkose på en lidt speciel måde.

Det du kan gøre nu, er at holde ham godt varm - for det kan han ikke selv.
Tænd op i brændeovnen, hvis I har sådan en.[/QUOTE]

Balder var i Husum - vores egen dyrlæge turde ikke alligevel.
Han er noget varmere nu, efter varme håndklæder og varmepude.

[QUOTE=PiaR;953192]Balder var i Husum - vores egen dyrlæge turde ikke alligevel.
Han er noget varmere nu, efter varme håndklæder og varmepude.[/QUOTE]

OK - ved min dyrlæge altid lægger dem på varme ved opvågning. Specielt killinger, fordi de hurtigt mister varmen.

:hjerte::inlove: det var da det der sku til for at få varmen :slight_smile:

:smelter: hyggetår hos moar :slight_smile: det giver varmen :slight_smile:

Balder fik varmet næsen :slight_smile:
Og Snus fik hygget godt om ham til alles store glæde.

Nu ligger han igen brak i sturdien med håndklæder og varmepude.

Er det almindeligt at få katte udleveret så tidligt,jeg plejer selv at aflevere dem om morgenen og så først afhente igen om eftermiddagen.

Så er killinger da friske,men voksne katte er stadig groggy.

Men godt at den lille fyr har fået varmen igen:D

Tine

Jeg har prøvet at få en killing hjem der var meget groggy og kold … det var faktisk ikke spor sjovt !

…han blev pakket ind i et varmt tæppe og fik en varmedunk under sig … der gik faktisk pænt mange timer før han var sig selv … og jeg havde ikke fået andet at vide end at jeg skulle lægge han på en dyne med et tæppe over, lidt en grim oplevelse.

Jeg lagde Anakin på varmepude da han kom hjem efter afmontering. Han var 15uger og vejede 2kg. Han var noget groggy, men faktisk alligevel ret hurtig frisk. Afleverede ham morgen og hentede ham ved to-tre tiden. Han var frisk ved 22 tiden. Og meget sulten da han kom hjem.

Pia, hvornår har du fået ham hjem :?

[QUOTE=Kattetøsen-too;953276]Jeg har prøvet at få en killing hjem der var meget groggy og kold … det var faktisk ikke spor sjovt !

…han blev pakket ind i et varmt tæppe og fik en varmedunk under sig … der gik faktisk pænt mange timer før han var sig selv … og jeg havde ikke fået andet at vide end at jeg skulle lægge han på en dyne med et tæppe over, lidt en grim oplevelse.[/QUOTE]

Det ikke alle dyrelæger der anbefaler varme. Nogle har mere erfaring end andre. Men det da en grim oplevelse for dig.

Vi var hjemme ved 12 tiden.
Han er stadig ikke frisk, men meget bedre end da jeg oprettede tråden.
Halen kan stå lodret, og han vil bare have sin moar.

[QUOTE=PiaR;953287]Vi var hjemme ved 12 tiden.
Han er stadig ikke frisk, men meget bedre end da jeg oprettede tråden.
Halen kan stå lodret, og han vil bare have sin moar.[/QUOTE]

Det forklarer jo meget, at du har fået ham så tidligt hjem - for de fleste klinikker vil beholde dem til om eftermiddagen - netop fordi de er meget groggy i starten.

Han er nok frisk i løbet af aftenen :slight_smile:

Er jeg den eneste der tænker, at man kunne lægge missen ind på sin egen krop? (bryst/mave) Altså tæt på egen krop, så man er sikker på, at temperaturen er konstant omkring missen samtidig med, at man kan holde tæt øje med vejrtrækning, reaktioner osv.

Kan være det virker overdrevet, tidskrævende og måske helt unødvendigt. Men en varmedunk, tæpper osv, svinger vel i temperatur osv. tænker jeg?

Håber den lille fyr :hjerte: nu er ved, at være nogenlunde oppe på dupperne igen.
Mvh
Yvonne