Bander du?

Ja, jeg bander, og jeg gør det meget tit, og ikke bare ord som “sq” og “fanden” og dem der, men også de mere alvorlige. :slight_smile:

Nej, jeg bander ikke normalt, da jeg synes det lyder grimt.
Bruger sq en lille smule, men har en mand, der aber rigtig meget efter, så kan tydeligt høre, hvor grimt det lyder ;o)

Har tidligere bandet som en havnearbejder, men lagde det bag mig, da jeg bare ikke er typen, hehe.

[quote=~Prinsesse~;178228]Det kommer helt an på hvad selskab jeg er i:)
[/quote]
Præcist sådan.

I nogle sammenhænge er man nødt til at bande. Hvis jeg kan se det virker i situatonen, så bander jeg alt hvad jeg kan. -høhø

[quote=Therese;178269]-LOL-LOL

Kom lige til at tænke på noget :

Mit barnebarn må ikke bande, men en dag jeg talte i telefon med ham - gøede deres hund ret voldsomt.

Han sagde :

*Farmor, vent lige lidt - jeg skal lige se hvor far er henne… - nå han er ude i haven.

Farmor ?? Kan du høre Kenzo gø ??
Han gør ad HELVEDE til lige nu*

-LOL-LOL-LOL-LOL

Lidt respekt har man vel for sin far ?[/quote]

Den historie er jeg helt solgt til…søde Farmor :wehuu:

Ja, jeg bander - men mest i den pæne ende som sgu og helvede. Slår jeg mig eller er jeg sur, så kan der godt komme endnu værre gloser frem, men for det meste afpasser jeg det efter, hvem jeg er sammen med.

Vi kan godt have et forfærdeligt grimt sprog herhjemme, men det er ofte for sjov, hvor den lige får lidt ekstra for at lyde ekstra jyske og bondeknoldsagtige -høhø

[quote=Jane;178299]Ja, jeg bander - men mest i den pæne ende som sgu og helvede. Slår jeg mig eller er jeg sur, så kan der godt komme endnu værre gloser frem, men for det meste afpasser jeg det efter, hvem jeg er sammen med.

Vi kan godt have et forfærdeligt grimt sprog herhjemme, men det er ofte for sjov, hvor den lige får lidt ekstra for at lyde ekstra jyske og bondeknoldsagtige -høhø[/quote]
Det lyder altså også fedt på jysk. Jeg har et par bandefraser, som jeg aldrig ville bruge med københavnsk dialekt. Men med jysk, så går det. Jeg har lært dem på jysk, så jeg udtaler dem på jysk.

Nu jeg tænker over det, er det faktisk mine jyske venner jeg bander sammen med. :rock::wehuu::stuck_out_tongue:

Jeg bander normalt ikke, meeen bliver jeg vred eller irriteret nok, så ryger der altså et “for fanden da også” af fadet en gang imellem :ups:

Jeg er også lidt slem til at bande, lyder jo ikke så pænt men kommer altså til det af og til.

Da vores barnebarn var mindre var han også ret slem til at bande og det skulle vi jo prøve at lære ham at det må man ikke.
Han fik at vide at hvis han skulle bande så skulle det altså kun ske nede under spisebordet, det gjorde han jo så hver gang og det blev for besværligt at bande.
En dag var hele familien forsamlet til fest og så bandede en voksen.
Hov hov Bent, sagde Malthe, kan du komme ned under spisebordet hvis du skal bande.

Ja Malthe er nu 10 år og kommer meget sjældent til at bande, ihvertfald ikke når vi hører det, men om det er sådan ude blandt vennerne…

Hilsen Lisbeth

Mit ophav fornægter sig ikke:tihi:…det første ord, der kom ud af min mund er ifølge min mor…satans:ups:…da jeg var 11 måneder, sagde jeg ‘hold kæft kælling’ til en dame, som sagde jeg var en sød pige…UPS:fløjte:-LOL-LOL…jeg behøver vel ikke sige, at min mor var meget flov-høhø

Som sagt mit fisker ophav fornægter sig ikke og jeg kan stadig ‘tale’ på lige fod med de lokale havnearbejdere og fiskere men det er mange år siden, at jeg lærte, at hyle med de ulve jeg færdes iblandt…jeg skifter sprog og dialekt alt efter, hvem jeg taler med…en god egenskab i mit arbejde, har jeg fundet ud af…det ene øjeblik taler jeg med professoren og det næste med den lokale alkoholiker:)

jeg bander osse, men ikke mere el værre end den øvrige del af befolkningen.
det er banderi på helt alm vis
men jeg tror jeg har min helt egen form for banderi
for enten bander jeg på tysk ellers bliver det et mix af tysk/dansk

Jeg bander sjældent…måske fordi jeg ikke har det behov…men det kan jeg godt leve med, det lyder ikke ret pænt

jeg skriver dog af og til " det er ski sjovt" det er ski pænt" det var ski ærgerligt"…så hvis du anser “ski” for at være et bandeord, så bander jeg meget…

alt er relativt…

[quote=Coon Danica;178308]Jeg er også lidt slem til at bande, lyder jo ikke så pænt men kommer altså til det af og til.

Da vores barnebarn var mindre var han også ret slem til at bande og det skulle vi jo prøve at lære ham at det må man ikke.
Han fik at vide at hvis han skulle bande så skulle det altså kun ske nede under spisebordet, det gjorde han jo så hver gang og det blev for besværligt at bande.
En dag var hele familien forsamlet til fest og så bandede en voksen.
Hov hov Bent, sagde Malthe, kan du komme ned under spisebordet hvis du skal bande.

Ja Malthe er nu 10 år og kommer meget sjældent til at bande, ihvertfald ikke når vi hører det, men om det er sådan ude blandt vennerne…

Hilsen Lisbeth[/quote]

Pragtfuld historie…kære Lisbeth.
Tak for den…-LOL
Måske er der et par stykker her på Kattegale; som skal under spisebordet. -LOL

[quote=Haneben;178373]Jeg bander sjældent…måske fordi jeg ikke har det behov…men det kan jeg godt leve med, det lyder ikke ret pænt

jeg skriver dog af og til " det er ski sjovt" det er ski pænt" det var ski ærgerligt"…så hvis du anser “ski” for at være et bandeord, så bander jeg meget…

alt er relativt…[/quote]

Aaarj det ville vist ikke være fair - det lyder ganske harmløst :tihi:

jeg bruger “ski” i stedet for skisme… det er min egen teori

Jeg bruger nok mere “kraftudtryk” end bandeord - men der ryger da finker af også :ups:

Jeg synes sprogets udvikling er sjov feks. de “nye udtryk” der pludselig popper frem (altså borset fra de rigtig grimme som nogle børn bruger).

Jeg bander lidt som sgu o.s.v. men ikke noget særligt. Meeen hvis jeg bliver irriteret, når noget går galt, hvis jeg f.eks taber noget, ikke når det jeg skal og lignende, så kommer der nogle grimme ord. Var på job i dag ( radio ) og sad og lavede programmer helt for mig selv som skulle sendes senere. Da noget så går galt siger jeg højt: Årh, rend mig i r… hvortil mine kolleger helt benovet sagde: det troede vi ikke du kunne finde på at sige. Og hvor er det dumt at blive så irriteret : (

Jeg bander ind i mellem, men jeg prøver at lade være og er opmærksom på det - for det lyder “sgu” grimt :ups: :tihi:

[quote=Haneben;178373]Jeg bander sjældent…måske fordi jeg ikke har det behov…men det kan jeg godt leve med, det lyder ikke ret pænt

jeg skriver dog af og til " det er ski sjovt" det er ski pænt" det var ski ærgerligt"…så hvis du anser “ski” for at være et bandeord, så bander jeg meget…

alt er relativt…[/quote]

Ej det der ski er jo jysk for skisme, så det da ikke bandeord - ski du bare derudaf Bente :wink:

EDIT: nå… fnis… nu opdagede jeg lige at det havde du selv skrevet G

Vi bander ikke ret meget her i huset. Kun hvis man slår sig eller bliver edderrasende, men der skal meget til, så kan der da godt smutte et par sprogblomster af de mindre pæne.

Ellers gør jeg tit det jeg sætter nogen ganske almindelige ord sammen til en gang vrøvl og det hjælper ligeså godt og så er det sjovere:)
Knus Elin

I forhold til, hvor meget jeg har bandet, så bander jeg næsten ikke mere -engel
Bruger “sgu” og andre “mere stuerene” gloser, men hvis jeg kommer helt op i det røde felt, så slår jeg over til færøsk og er det ikke for børn under 15 år :tihi: men det er efterhånden sjældent at jeg bander igennem (heldigvis)