Bange killing?

Hvis man nu sagde at man havde en stor katteflok og så havde man 2 killinger også hvor det var meningen at de skulle sammenføres, men de pt. var skilt ad så killingerne var i kælderen og flokken var i resten af huset - skulle man så gøre noget hvis man kom ned i kælderen og så den ene killing være totalt krøllet sammen rystende af skræk i et hjørne og med ørerne lagt helt ned og kæmpe øjne?

mvh.

  • En lidt bekymret Gry

Gys og gru…killinger skal være fulde af selvtillid og gåpåmod. Hvorfor er de ikke sammenført med det samme ?

Jeg er kattepasser fordi der er nogle familiære ting der gør at “mor og far” ikke kan være hjemme. De kommer først igen mandag. Jeg tror ikke de blev sammenført igår fordi “mor og far” vidste at der ville gå nogle dage før de kom hjem og de måske gerne selv ville følge med i sammenføringen gik som den skulle?

Ja det bekymre mig nemlig at den er så bange. Jeg prøvede at give frisk vådmad men det kunne ikke lokke. Jeg snakkede godt for den i 15 minutter med blid og rolig stemme, men den stirrede bare angst på mig. Da jeg forsigtigt prøvede at røre den, prøvede den at mase sig sidelæns gennem sit kradsetræ væk fra mig, imens den så væk.

Det kan være at jeg fejlfortolker noget - men for mig at se er den vildt bange. Jeg ville gerne prøve at gøre den mere tryg, men jeg har simpelthen ikke nok erfaring på det punkt.

Jeg tror jeg ved hvilke killinger du taler om :slight_smile:
Lad dem være!!! Tal med sød stemme, når du er der, men lad dem ellers helt være…
De har lige været igennem en del og skal helst finde sig selv igen… Så skal du bare se selvtillid og lækkert hår…
Og nej - killingen er ikke specielt bange… men den er hamrende reserveret og vil selv bestemme mht kontakt… noget man ikke er helt vant til med den race :slight_smile:

[quote=Ann K;371598]Jeg tror jeg ved hvilke killinger du taler om :slight_smile:
Lad dem være!!! Tal med sød stemme, når du er der, men lad dem ellers helt være…
De har lige været igennem en del og skal helst finde sig selv igen… Så skal du bare se selvtillid og lækkert hår…
Og nej - killingen er ikke specielt bange… men den er hamrende reserveret og vil selv bestemme mht kontakt… noget man ikke er helt vant til med den race :)[/quote]

Hm…okay

Drengen lurede godt nok lidt på mig, men snart efter kom han over til mig og spandt og skulle gnide - det er mere en killing i mine øjne :slight_smile: så jeg blev altså lidt bekymret for den anden. pigen.

Jeps… typisk hende!!!

Det er jo svært at sige, for hvordan er killingen ellers, har den været sådan siden de kom hjem osv.

Men jeg synes da det er lidt dårlig planlagt, at man placerer nogle helt nye killinger og så tager afsted i flere dage …

[quote=Vivi_Fletcher;371660]

Men jeg synes da det er lidt dårlig planlagt, at man placerer nogle helt nye killinger og så tager afsted i flere dage …[/quote]

Vivi… der er omstændigheder i ens liv, som man ikke kan planlægge!

Killingerne har det for så vidt ganske udmærket… de er to sammen og kender hinanden rigtig godt… at de så må vente i 5 dage med at blive integreret ind i den øvrige flok, overlever både de og resten af kattene såmænd nok…
Desuden er det vel egentlig klogt nok lige at holde dem for sig selv i en kortere eller længere periode… de kommer fra et sted med ganske anderledes virus og bakterieflora - og selv om de naturligvis er vaccinerede, så gør det bestemt intet lige at lade dem komme sig ovenpå den ene omgang stress inden de udsættes for en ny…

Det er nu ikke, at de er adskilt fra de øvrige, jeg synes er dårligt planlagt, men at man selv tager afsted efter at have placeret killingerne.

Naturligvis kan der være omstændigheder, der gør, at man ikke kan være hjemme hele tiden, men flere dage behøver de færreste ting, at tage.

nå men jeg har været dernede igen, og denne gang påtvang jeg den lille pige at jeg nussede hende lidt - kort efter rejste hendes ører sig og hun holdt op med at trykke sig - jeg fik endda en veltilfreds spinden ud af hende :thumbup:

Det var dejligt :slight_smile:

Gry: Hvis Ann kender killingerne så ville jeg tage imod hendes råd.

MVH

[quote=Vivi_Fletcher;371774]Det er nu ikke, at de er adskilt fra de øvrige, jeg synes er dårligt planlagt, men at man selv tager afsted efter at have placeret killingerne.

Naturligvis kan der være omstændigheder, der gør, at man ikke kan være hjemme hele tiden, men flere dage behøver de færreste ting, at tage.[/quote]

Nu har jeg tænkt over denne bemærkning i noget tid… og jeg må indrømme at jeg bliver mere og mere sådan hrmff over den!
Du, Vivi, ved udmærket hvilke killinger der tales om og især hvilken ejer de har…
Dvs at du også ved, at der ikke er tale om en eller anden blondine på minus 18, men et menneske der ved noget om katte… som naturligvis ikke ville mene at dette scenarie er det mest optimale for killingerne efter det stress de netop har været igennem…
Så naturligvis er der en GRUND til at tingene er som de er!!!
Og jeg mener ærligt talt, at det er en smule uforskammet at stille spmtegn ved killingernes ejers motiv for at handle som det er gjort her!
Jeg mente så bare ikke at det rager hverken dig eller resten af forums medlemmer… håbede vel på at det var nok at jeg fortalte at der var en valid grund…

[quote=lenschow;371896]Gry: Hvis Ann kender killingerne så ville jeg tage imod hendes råd.

MVH[/quote]

Kære Helle - hvor ser du mig argumentere imod henne? :slight_smile:

Ooog så er der vist godt styr på, hvordan lige præcis de killinger har det i lige netop det hjem - nemlig optimalt.
Ingen grund til kritik. Der er livsvilkår, vi alle er underkastet på nåde og unåde, og som man ikke kan planlægge sig ud af.

Bl.a. derfor er det afgørende, at man tager udgangspunkt i den enkelte situation, når det er det, der spørges til, og ikke div. brede generaliseringer uden persons anseelse.
Synes jeg.

[quote=Ann K;371979]Nu har jeg tænkt over denne bemærkning i noget tid… og jeg må indrømme at jeg bliver mere og mere sådan hrmff over den!
Du, Vivi, ved udmærket hvilke killinger der tales om og især hvilken ejer de har…
Dvs at du også ved, at der ikke er tale om en eller anden blondine på minus 18, men et menneske der ved noget om katte… som naturligvis ikke ville mene at dette scenarie er det mest optimale for killingerne efter det stress de netop har været igennem…
Så naturligvis er der en GRUND til at tingene er som de er!!!
Og jeg mener ærligt talt, at det er en smule uforskammet at stille spmtegn ved killingernes ejers motiv for at handle som det er gjort her!
Jeg mente så bare ikke at det rager hverken dig eller resten af forums medlemmer… håbede vel på at det var nok at jeg fortalte at der var en valid grund…[/quote]
Inden det gik op for mig, at “alle andre” i denne tråd (jaja, et par andre :p), kendte til killingerne og deres ejere, tænkte jeg da også mit.
Nu er jeg “heldigvis” kommet så sent ind i tråden, at andre har givet deres holdninger til kende.
Men sort på hvidt, og helt objektiv … så er lyder det altså ikke for hensigtsmæssigt med killinger isoleret i kælderen og ejerne på ferie/afsted/hvad-de-så-end-laver.
Jeg skal slet ikke blande mig i den konkrete sag, men ville bare tilkendegive at jeg godt kunne forstå, hvis udenforstående fandt situationen sær.

[quote=Tea;372219]
Jeg skal slet ikke blande mig i den konkrete sag, men ville bare tilkendegive at jeg godt kunne forstå, hvis udenforstående fandt situationen sær.[/quote]

Det kan jeg sagtens følge…
Men hvis et menneske, som du faktisk kender ganske godt, kommer ind i tråden, og tilkendegiver en viden og siger at tingene nu engang er sådan fordi de ikke kan være anderledes og ikke skyldes ligegyldighed, manglende omtanke, elendig planlægning eller lignende, så håber jeg da at du ville mene at det var forklaring nok?! :slight_smile:
Og egentlig ville du vel heller ikke undre dig som der er blevet gjort, hvis du fx vidste hvem der var ejer og så læste indlæggene… for ejeren kender du også særdeles godt, i hvert fald godt nok til at du burde vide, at ejer ikke ville handle som det er beskrevet her uden en vældig god grund, som du egentlig ikke har brug for at få uddybet! og derfor heller ikke ville have brug for at stille undrende spm ved ejers dispositioner på et offentligt forum…

Godt … :slight_smile:

[quote=Ann K;372221]Men hvis et menneske, som du faktisk kender ganske godt, kommer ind i tråden, og tilkendegiver en viden og siger at tingene nu engang er sådan fordi de ikke kan være anderledes og ikke skyldes ligegyldighed, manglende omtanke, elendig planlægning eller lignende, så håber jeg da at du ville mene at det var forklaring nok?! :slight_smile:
Og egentlig ville du vel heller ikke undre dig som der er blevet gjort, hvis du fx vidste hvem der var ejer og så læste indlæggene… for ejeren kender du også særdeles godt, i hvert fald godt nok til at du burde vide, at ejer ikke ville handle som det er beskrevet her uden en vældig god grund, som du egentlig ikke har brug for at få uddybet! og derfor heller ikke ville have brug for at stille undrende spm ved ejers dispositioner på et offentligt forum…[/quote]
Nu bliver det en kende abstrakt, i det jeg vitterligt ikke aner hvilken ejer, og hvilke killinger, I snakker om. :slight_smile:
Men jo, jeg tror jeg forstår. Og som jeg gav udtryk for, bekymrer jeg mig heller ikke, da I netop har været et par stykker der har “sagt god” for situationen. :slight_smile:

Nu kan jeg regne ud hvilke killinger der er tale om - og det er blevet bekræftet ved at Ann skriver som hun gør.

Så Gry lyt til Ann og ingen panik :slight_smile: Killinger der er reserverede skal bare have tid - det er jo noget af en tur de har været på :slight_smile:

Med hensyn til ejeren. Jeg kender ikke ejerne personligt, men jeg er ikke et sekund i tvivl om at der virkelig er noget vigtigt de må tage sige af. Jeg håber bare det ikke er alt for trist, men for en god ordens skyld får I lige en virtuel krammer :kram:

[quote=Ann K;371979]Nu har jeg tænkt over denne bemærkning i noget tid… og jeg må indrømme at jeg bliver mere og mere sådan hrmff over den!
Du, Vivi, ved udmærket hvilke killinger der tales om og især hvilken ejer de har…
Dvs at du også ved, at der ikke er tale om en eller anden blondine på minus 18, men et menneske der ved noget om katte… som naturligvis ikke ville mene at dette scenarie er det mest optimale for killingerne efter det stress de netop har været igennem…
Så naturligvis er der en GRUND til at tingene er som de er!!!
Og jeg mener ærligt talt, at det er en smule uforskammet at stille spmtegn ved killingernes ejers motiv for at handle som det er gjort her!
Jeg mente så bare ikke at det rager hverken dig eller resten af forums medlemmer… håbede vel på at det var nok at jeg fortalte at der var en valid grund…[/quote]

Ja, jeg kunne sagtens gætte hvem, der var tale om - og jeg mener stadig der burde have været en bedre løsning for killingerne.
Men det er jo svært at diskutere konkret, når årsagen ikke opgives her.

Og ja, bliv du bare hrmf - uanset ejer, mener jeg det er synd for killingerne.