Barbering af testikler på voksen hankat

Jer der har fået kastreret en voksen hankat (8-10 måneder og opefter), har jeres dyrlæge barberet testiklerne der? Det gør Silkeborg Dyrehospital nemlig, og jeg synes ikke det virker ret hensigtsmæssigt i helingsprocessen bagefter. Min gamle dyrlæge gjorde det ikke, så nu ville jeg lige prøve at spørge jer herinde :smil:

  • Nej, min dyrlæge barberer ikke testiklerne ved kastrering af voksen hankat
  • Ja, min dyrlæge barberer testiklerne ved kastrering af voksen hankat
  • Ved ikke

0 vælgere

Snittet er så lille det er unødvendigt tænker jeg.

1 Synes om

Min plukker lige lidt hår af der hvor snittet skal ligges

1 Synes om

Jeg tror, at du mangler et “ikke” oppe i afstemningen :slight_smile:

HOV - min stemme skal ses som ugyldig, idet jeg havde overset voksen-delen :dohdoh: :smiley:

1 Synes om

Tak, jeg kunne dog ikke rette det da der var gået mere end 5 min, så måtte slette og lave en ny :smil:

Så jeg håber jer der har stemt vil være søde at stemme igen? :smil:

Tak til jer, der har stemt indtil videre :smil:

Jeg er nemlig helt enig, og nu er det nr. 2 voksne dreng jeg får kastreret, hvor jeg er nødt til at sætte krave på, fordi de er for interesserede i at slikke på bollerne. Det er ikke et problem jeg har oplevet tidligere. Og når de ingen hår har der, så gør den ru tunge meget mere skade, hvilket igen skaber irritation for dem. Alt i alt en ond cirkel.

Lidt sjovt, at de gør det.

Otto var da egentligt næsten et år ved kastrering, og jeg husker det som han knapt var trimmet - selvom han er langhåret.

Har du spurgt dem hvorfor de barberer?

Nej, jeg har planer om at ringe til dem her efter weekenden, og snakke med en dyrlæge om det. Derfor jeg lige ville høre om det var normalt eller ej (Det er jo 50/50 alt efter hvad jeg har haft af dyrlæger til at kastrere voksne hanner) :smil:

I går da Flappe blev snittet, blev der bare lagt ét snit. Begge testikler blev taget ud den vej. Han blev ikke barberet, men vet plukkede lidt hår af. Snittet er 1 cm.
Han er måske ikke voksen (10 mdr), men hans manddom havde voksen størrelse :wink:

4 Synes om

Ja der er blevet trimmet, har fået flere fuldvoksne fertile snippet. Men der er jo også meget pels på mine og de er uldne bagtil.

Der har ikke været noget problem efterfølgende - og syntes det har været godt at jeg kunne holde øje med at det helede som det skulle.

Da jeg fik snippet store røde Fionn, fik jeg i øvrigt tilbagemelding at det var de største testikler dyrlægen - med mange år i praksis - havde set. :laughing:

1 Synes om

Jeg fik snippet nogen igen nu her hvor jeg frabad mig barberering af testiklerne, og voila, ingen grund til krave fordi huden bliver for generet pga for meget slikken på testiklerne pga kløe efter barberingen :smil:

10 Synes om

Mon forskel i kattenes reaktion ligger i at kort vs lang pels? Altså at lange pels er blødere - så der er ikke pels der ‘stikker’ på huden som der måske er på korthårs?

1 Synes om