BARF Produkter

Er der nogen der har prøvet barf produkter, og hvilket produkt synes jeres misser bedst om ?

Når man barf’er går kunsten på at fodre alsidigt for at være sikker på alle kattens behov dækkes.

Fodres ensidigt kan det give følgesygdomme

Min mening var nu heller ikke udelukkende at fodre med BARF.
Hun får i forvejen et kvalitets tørfoder. BARF var som tilskud/guf, ligesom andre bruger snacks, vådfoder og råt kød :slight_smile:

Jeg bruger “Rigtig Kattemad” og “Rigtig Hundemad”. Jeg har aldrig prøvet andet, for både kattene og jeg er tilfredse med det. :thumbup:

Men godt spørgsmål - Det bliver interessant at høre hvad andre bruger og hvorfor. :slight_smile:

[quote=Lis Dahlstrøm;393914]Når man barf’er går kunsten på at fodre alsidigt for at være sikker på alle kattens behov dækkes.

Fodres ensidigt kan det give følgesygdomme[/quote]

Jeg gør det, at der altid står tørfoder fremme, og så supplerer jeg med BARF som vådfoder 2-3 gange om dagen. Så de ender ca. med at få halvt tørfoder og halvt BARF, som altså “bare” er de der menuer fra “Rigtig Katte-/Hunde-mad”. Vil du mene, at det er en okay måde at gøre det på, Lis? Jeg spekulerer nemlig ofte selv på, om jeg mon gør det rigtige, så nu ville jeg lige benytte lejligheden til at spørge… :ups:

Jeg er ikke barf’er (selvom de får en luns engang imellem) - men dem der er siger jo det er enten eller

Mine katte kan godt lide daggamle kyller og ‘carnibest’ fuldfoder

Begge dele køber jeg her

http://www.prof-pet.dk/carnibest

Mere om carnibest her (kræver oversættelse via eks google)

Mine katte kan også lide det meste rå kød som jeg køber i supermarkeder (bare det er friskt, god kvalitet)

Jeg har også købt kød (det grovhakkede hest, hjort, lam) fra ‘rigtig kattemad’ - dog med lidt svingende resultater.
http://www.rigtigkattemad.dk/

Jeg fodre kun med råt kød og dåsemad - vel omkring 60-70% råt, resten dåse. Lidt forskelligt fra kat til kat - nogle spiser mere råt nogle mindre. Min gamle 14 årige kat er på 100% råt.
Mit sidste kuld killinger fik også kun råt kød/kyller ect under opvækst - og de er alle fine, store og sunde.

Mine katte rynker på næsen af “Rigtig hunde/kattemad” - det stinker altså også helt vildt noget af det :stuck_out_tongue:
Derimod er frosset, hakket lammekød i høj kurs. Kan typisk fås i Føtex og Kvickly. Mine katte er vænnet til det ved hjælp af Ziwipeak tør/våd og andre lamme-vådfoder-produkter.
Kogt kylling/kalkun og dampet fisk er også ofte i høj kurs.
Jeg BARF’er heller ikke - jeg supplerer bare med råt (og altid afjusteret med vitamin/mineral-blandinger, der er beregnet til råfodring).

[quote=pivnu;393937]Mine katte rynker på næsen af “Rigtig hunde/kattemad” - det stinker altså også helt vildt noget af det :stuck_out_tongue:
[/quote]

He ja, menuerne med fisk lugter rigtig slemt - Men dem kan mine katte heldigvis heller ikke lide. :høhø:

[quote=Maria Amanda;393930]
Jeg gør det, at der altid står tørfoder fremme, og så supplerer jeg med BARF som vådfoder 2-3 gange om dagen. [/quote]

Men hvilket BARF produkt bruger du? Min BARF forhandler har alverdens hakket, håndskåret lamme/okse/kalkun/kylling/indmad/hjort/laks og skaldyr/kallun, kyllingehalse og daggamle kyllinger der er håndskåret eller hele.

Herhjemme er fjerkræ, kæbekød, hjort og hest i de løsfrosne poser fra Rigtig Hundemad det største hit. Det får mine et par gange om ugen, og de er helt latterligt glade for det. -tihi Det er virkelig den bedste gave jeg kan give dem. :slight_smile:

Det var lige nøjagtig de poser jeg tænkte på :thumbup:

Jeg bruger alle de forskellige slags jeg kan få lokket i dem. De kan som sagt ikke lide menuerne med fisk - dog kan de godt spise den med laks, hvis jeg blander den op med noget andet.
De er helt vilde med den menu der hedder Lamme-mix. Derudover er Fjerkræ-mix og Indvolds-mix også rigtig populære. Alle disse menuer er hakkede.
Endvidere ELSKER de hele kyllingehalse!
De gider ikke daggamle kyllinger - hverken håndskåret eller hele…

Men det er helt sikkert meget individuelt hvad katte kan lide, så du må nok hellere bare prøve dig frem. :slight_smile:

Min Thane er råfodret… viu har ganske vist tørfoder stående fremme og en gang om dagen serveres der også vådfoder… men spørger man Thane hvad han helst vil have så er det rå mad!!!:yah:

Han spiser praktisk talt alt kød der sættes foran han - undtagen lammekød!
Fisk er han en smule mere kræsen med og spiser helst kun enten laks eller pangaionfiletter…
Mit bedste råd er derfor at du prøver dig frem… køb en smule af hver slags kød og se, hvilket din kat foretrækker.
Når det kun er supplemet, så er du ikke som jeg afhængig af at din kat vil spise alt slags kød og kan derfor tillade dig at være en smule eftergivende overfor kræsenhed :slight_smile:

Thanes kostplan er iøvrigt som følger:

Mandag: Indmad
Tirsdag: Kallun
Onsdag: Oksekæbekød/ Lammekød/Kylling/kalkun/Kanin//Hjort/hvad jeg nu har kunne få fat i af lækkerier
Torsdag: Fisk
Fredag: Kallun
Lørdag: Ben
Søndag: Oksekæbekød/ Lammekød/Kylling/kalkun/Kanin//Hjort/hvad jeg nu har kunne få fat i af lækkerier.

Thane følger nemlig nøje (for nemheds skyld) mine hundes foderplan :slight_smile: )
Kallun er dog primært Grøn Kallun, da både Thane og min ene hund foretrækker den type…
Onsdag og søndag serveres der “kød” - som du kan se, er der tale om enhver form for kød, jeg er ikke specielt .observant på om de fx får oksekød to gange på en uge…
Ben - er fx kyllingehalse, kyllingelår, kalveribben, torskehoveder, daggamle kyllere, hvad du nu kan få fat i som din kat gider at spise… meget ofte er kanin faktisk en del af “ben-dag” herhjemme fordi jeg får kaninerne som hele (flåede) dyr - så er det let at skære et lår fra til katten…

De dage, hvor jeg serverer lammekød for mine hunde, får Thane i stedet BARF hvalpemix fra Rigtig hundemad - han æææælsger det! :yatta:

En del af rigtig hundemads produkter kan tøs nok op så¨man med en god skarp flækøkse kan dele pakkerne i fx to eller fire dele… det har jeg benyttet mig kraftig af mht fx hvalpemix’en…
Jeg køber aldrig produkterne fra Rigtig kattemad… ikke fordi de ikke er gode nok, men fordi jeg som sagt også råfodrer to hunde - der er simpelthen ikke økonomi nok i det :wink:

Edit; Glemte helt… Thane får dagligt to eller tre daggamle kyllere… som regel til morgenmad… og så kommer det andet rå mad sent på eftermiddagen eller i løbet af aftenen.
Jeg ville nok ikke servere så meget daggl kyloler, hvis også jeg ville have en “almindelig” kat til at spise råt…
(Thane er en forslugen kæmpe maine coon dreng i voksealderen - pt ca 1 år og med en vægt omkring de 8 kilo!!!:uha: der skal en del mad indenbords dagligt :slight_smile: )

Hej Winnie

Jeg har prøvet posen fra “rigtig hunde/katte mad” med hel hakket økokylling. Posen er på 2 kg og så delte jeg den op i mindre poser der hjemme og smed i fryseren, så jeg kunne tage mindre portioner op ad gangen. Det var en blandet succes, et par af misserne synes det var helt spændende men de fleste synes vist det var lidt ulækkert. Jeg synes dog, at du skal prøve, for jeg er ikke i tvivl om, at det er godt for dem med det “våde” tilskud til tørkosten - og man skal sikkert også være lidt vedholdende for at få dem overbevist.
Jeg ved godt, at man ikke skal gå og fodre med tun i tide og utide, men man kan måske tilsætte lidt tunvand eller tunkød til det de første gange for at få dem i gang med det?

Held og lykke med det.

Mariann

[quote=dK Gugs;394258]Hej Winnie

Jeg har prøvet posen fra “rigtig hunde/katte mad” med hel hakket økokylling. Posen er på 2 kg og så delte jeg den op i mindre poser der hjemme og smed i fryseren, så jeg kunne tage mindre portioner op ad gangen. Det var en blandet succes, et par af misserne synes det var helt spændende men de fleste synes vist det var lidt ulækkert. Jeg synes dog, at du skal prøve, for jeg er ikke i tvivl om, at det er godt for dem med det “våde” tilskud til tørkosten - og man skal sikkert også være lidt vedholdende for at få dem overbevist.
Jeg ved godt, at man ikke skal gå og fodre med tun i tide og utide, men man kan måske tilsætte lidt tunvand eller tunkød til det de første gange for at få dem i gang med det?

Held og lykke med det.

Mariann[/quote]

Hej Mariann.

Jeg tror jeg prøver, for selv om du sagde at Lydia ikke var kræsen, så kan jeg ikke få andet end råt i hende. Altså udover hendes tørkost, som hun spiser med velbehag. Hun skal helst lige ha et par stykker hver gang jeg går i køkkenet.
Men hun er til gengæld også helt vild med det rå (bare ikke hakket oksekød).
Råt kylling og fisk er hun super glad for. Og råt lever, men det er jo kun en gang i ugen hun må få det. Derfor var min tanke at det sikkert var noget for hende.
Ellers er hun faldet super godt til, og er jo stadig en mega dejlig lækker mis :wehuu: - pt suser hun alt hvad hun kan igennem huset og ud i haven med fuld fart frem :thumbup: Skal nok maile dig med opdatering og billeder engang imellem, og ellers ved du at i er velkommen forbi når i skulle komme på Fyn :slight_smile:

[quote=dK Gugs;394258]Hej Winnie

Jeg har prøvet posen fra “rigtig hunde/katte mad” med hel hakket økokylling. Posen er på 2 kg og så delte jeg den op i mindre poser der hjemme og smed i fryseren, så jeg kunne tage mindre portioner op ad gangen. Det var en blandet succes, et par af misserne synes det var helt spændende men de fleste synes vist det var lidt ulækkert. Jeg synes dog, at du skal prøve, for jeg er ikke i tvivl om, at det er godt for dem med det “våde” tilskud til tørkosten - og man skal sikkert også være lidt vedholdende for at få dem overbevist.
Jeg ved godt, at man ikke skal gå og fodre med tun i tide og utide, men man kan måske tilsætte lidt tunvand eller tunkød til det de første gange for at få dem i gang med det?

Held og lykke med det.

Mariann[/quote]

Jeg har også prøvet den pose du omtaler. Mine katte bryder sig heller ikke om den, så jeg måtte blande den op med nogle af de andre produkter.

Da jeg skulle lære dem at spise råt, gjorde også det med enten at blande en lille smule tun eller A38 i de første par gange - Så røg det hurtigt ned, og de var hurtigt klar til at spise det uden noget. :slight_smile:

[quote=Winnie Nielsen;394282]Hej Mariann.

Jeg tror jeg prøver, for selv om du sagde at Lydia ikke var kræsen, så kan jeg ikke få andet end råt i hende. Altså udover hendes tørkost, som hun spiser med velbehag. Hun skal helst lige ha et par stykker hver gang jeg går i køkkenet.
Men hun er til gengæld også helt vild med det rå (bare ikke hakket oksekød).
Råt kylling og fisk er hun super glad for. Og råt lever, men det er jo kun en gang i ugen hun må få det. Derfor var min tanke at det sikkert var noget for hende.
Ellers er hun faldet super godt til, og er jo stadig en mega dejlig lækker mis :wehuu: - pt suser hun alt hvad hun kan igennem huset og ud i haven med fuld fart frem :thumbup: Skal nok maile dig med opdatering og billeder engang imellem, og ellers ved du at i er velkommen forbi når i skulle komme på Fyn :)[/quote]

Ja, hakket oksekød er kun for pattebørn. Det er også min erfaring. Kylling, kalkun, fisk og delvis gris plejer vores også at være glade for. Har du prøvet kyllingehjerter, det plejer også at være guf.

Ja, et billed og en hilsen fra jer i ny og næ vækker i hvert fald glæde og det kan jo være, at vi får en undskyldning for kigge forbi en dag også :smiley:
Hils damen.
Mariann

[quote=dK Gugs;394293]Ja, hakket oksekød er kun for pattebørn. Det er også min erfaring. Kylling, kalkun, fisk og delvis gris plejer vores også at være glade for. Har du prøvet kyllingehjerter, det plejer også at være guf.

Ja, et billed og en hilsen fra jer i ny og næ vækker i hvert fald glæde og det kan jo være, at vi får en undskyldning for kigge forbi en dag også :smiley:
Hils damen.
Mariann[/quote]

Har ikke prøvet kyllingehjerter, for de er ikke til at få fat i hernede, men det er noget rigtighundemad har.
Har lige lagt nye billeder i en tråd, og i mit album.
I behøver ingen undskyldning for at kigge forbi - i er velkomne.
Hvordan går det egentlig med de små bebser, som nok ikke er så små mere. Er det ikke noget med at der er 2 hold nu?

Er det pga prisen, indholdet, eller for nemheds skyld at I køber speciel BARF foder? Jeg mener - kan man ikke lige så godt købe de forskellige former for kød i supermarkedet, når det er på tilbud?

Min lille Takara som jeg hentede i Tallin, spiser kun råt. Hun nægter simpelthen at spise hverken tørfoder eller dåsemad. Indtil nu, har jeg fodret hende med vores eget kød, som jeg alligevel har i fryseren. Hun kunne heller ikke så godt li’ lam, men da jeg hakkede det og blandede det med oksekød, så spiste hun det med velbehag. Oksekød og kylling er hendes absolut favoritter, foruden dampet fisk. Det er hun så vild med, at hun ikke ville æde andet, hvis hun fik valget. Men hun får nu kun fisk en eller to gange om ugen.

Kyllingehjerter kan hun også rigtig godt li’, og hestekød glider også fint ned. Men kalvekød kan hun absolut ikke li’. Mine andre katte spiser også mere og mere råt, så det ender med jeg helt går over til det. Jeg fik nogle daggamle kyllinger, men det gider hun ikke. Til gengæld er Bastian vilde med dem :slight_smile:

Men nu er fryseren snart tom, så jeg skal ud og købe nye forsyninger til både katte og mennesker. Jeg har en forhandler af Rigtig Hundemad lige i nærheden, så det ville jo være oplagt at købe kattenes foder der.

[quote=solveig;395002]Er det pga prisen, indholdet, eller for nemheds skyld at I køber speciel BARF foder? Jeg mener - kan man ikke lige så godt købe de forskellige former for kød i supermarkedet, når det er på tilbud?

Min lille Takara som jeg hentede i Tallin, spiser kun råt. Hun nægter simpelthen at spise hverken tørfoder eller dåsemad. Indtil nu, har jeg fodret hende med vores eget kød, som jeg alligevel har i fryseren. Hun kunne heller ikke så godt li’ lam, men da jeg hakkede det og blandede det med oksekød, så spiste hun det med velbehag. Oksekød og kylling er hendes absolut favoritter, foruden dampet fisk. Det er hun så vild med, at hun ikke ville æde andet, hvis hun fik valget. Men hun får nu kun fisk en eller to gange om ugen.

Kyllingehjerter kan hun også rigtig godt li’, og hestekød glider også fint ned. Men kalvekød kan hun absolut ikke li’. Mine andre katte spiser også mere og mere råt, så det ender med jeg helt går over til det. Jeg fik nogle daggamle kyllinger, men det gider hun ikke. Til gengæld er Bastian vilde med dem :slight_smile:

Men nu er fryseren snart tom, så jeg skal ud og købe nye forsyninger til både katte og mennesker. Jeg har en forhandler af Rigtig Hundemad lige i nærheden, så det ville jo være oplagt at købe kattenes foder der.[/quote]

En grund til at, jeg vil købe hos Rigtig Hundemad/Rigtig Kattemad er, at jeg ikke spiser indmad. Lydia elsker det :hjerte: Man kan få det hakket eller skåret i mundrette stykker. Som jeg nævnte til Mariann, så er kyllingehjerter ikke til at skaffe i vores supermarkeder, men dem kan man også få der.
Jeg har også tænkt mig at prøve deres kyllingehalse. Og priserne derfra er meget rimelige - mellem 17-27 kr. pr. ½ kilo. En anden grund er at jeg altid vil have noget nemt i fryseren til Lydia, hvis jeg ikke lige skal spise hjemme, eller jeg skal have noget der ikke passer damen :tihi:
Min Lydia nægter også at spise dåsemad, men råt det er lige sagen for hende. Hun har idag prøvet nakkekotelet og det var væk i løbet af nul komma fem :smiley: