BARFkatte

Hejsa,

Lige en info til andre der kunne være interesseret:

Der er blevet oprettet en mailingsliste på groupcare BARFkatte for dem som giver deres katte rå kattemad,som eneste kost eller som supplement til tørfoder og som søger information og udveksling af erfaringer med andre BARFere. :slight_smile:

Gruppen findes her på dette link:
http://www.groupcare.dk/da/group.asp?groupid=660469 :smiley:

der er blevet spurgt og givet ok til at der bliver reklameret for et eksternt forum/liste herinde…

Men hvis jer der gerne vil snakke om dette emne har brug for et regulært forum med de faciliteter det indebærer/giver OG hvis i er interesserede i at kunne tale sammen om erfaringer ect - så laver jeg gerne en gruppe til jer på linie med jokeren, hunde og slankeforummet

så kan i få jeres eget forum hvor kun de der er interesserede melder sig til

personligt ville jeg synes det var ærgeligt hvis dette emne gik ud af forummet, for jeg ved vi er rigtig mange der gerne vil følge jer der BARFer og selv går i BARF tanker…

Jeg er osse en af dem, der meget gerne vil vide mere om dette emne… jeg give mine katte råt kød, men vil gerne vide meget mere om det

Jeg synes nu, at BARF og al anden snak om fodring, er så almen kattesnak, at det bør indgå på linie med alle andre katteemner.
Jeg mener ikke man bør tilmelde sig undergrupper, der direkte vedrører katte - det er vel derfor vi er her :slight_smile:

Men jeg mener sagtens, for at overskueliggøre, hvis man senere skal finde en tråd, at man kan oprette en “undergruppe” med fodring (ikke kun BARF) på linie med adfærd og lign

[QUOTE=Vivi_Fletcher;176311]Jeg synes nu, at BARF og al anden snak om fodring, er så almen kattesnak, at det bør indgå på linie med alle andre katteemner.
Jeg mener ikke man bør tilmelde sig undergrupper, der direkte vedrører katte - det er vel derfor vi er her :slight_smile:

Men jeg mener sagtens, for at overskueliggøre, hvis man senere skal finde en tråd, at man kan oprette en “undergruppe” med fodring (ikke kun BARF) på linie med adfærd og lign[/QUOTE]

principielt er jeg helt enig - det kommer blot an på hvis der er så mange der gerne vil tale om det at det bliver alt for meget som fx jokere-forummet hvor mange ønskede at dette forum fik sin egen gruppe :slight_smile:

personligt ser jeg naturligvis hellere at snakken bliver i GOK fremfor at den bliver lagt på en ekstern mailingliste hvor vi allesammen går glip af det :ked:

Men nu har jokes jo intet med katte at gøre, så jeg synes der er en stor forskel.
For mig vil det svare til, at man skal tilmelde sig undergruppen adfærd :slight_smile:

Al snak om katte, mener jeg altså ikke bør lægges i undergrupper, hvor man skal tilmelde sig.

Lad os få en Barfgruppe! Jeg er med:-)

Hvorfor lave lukkede grupper om kattesnak, som her f.eks. BARF?
Altså, jeg er ikke SÅ interesseret i BARF (da min kat ganske enkelt nægter at æde det), så at jeg passer ind under “gruppe er for os som giver vores katte rå kattemad,som eneste kost eller som supplement til tørfoder”, men derfor har jeg da stadig en ernæringsmæssig holdning til fodersammensætning, og kan godt lide bare at læse med, hvis nogen har noget fagligt at fortælle. F.eks. også omkring håndtering af fisk, som er det nærmeste, jeg kommer på råfodring.
Hvis det er, kan vi så ikke bare få et alm. åbent fodrings-forum?

Hvorfor tror I den skal være lukket? De andre er da ikke lukkede…

Ellers har jeg msiforstået da - jeg stemmer også for en åben for alle :slight_smile:

hvis der skal laves en gruppe - så bliver den åben for alle - det er derfor jeg har tilbudt at lave det som et underfora hvor man kan melde sig til…

hvis det henlægges til grupperne (franklin gruppen, kaffeklubben ect) så er den ikke nødvendigvis åben for alle og det skal den selvfølgelig være da det er et alment emne…

personligt stemmer jeg for at det hele ligger i generelt om katte - men synes det er venligt at der bliver spurgt i tilfælde af der var nogen der ville synes at der blev snakket lovlig meget om det samme - som den gang med jokesne :slight_smile:

men spørgsmålet er om der er behov for et ekstra forum :slight_smile:

Jaaah Jeg stemmer for:-)

Dengang var sagen da mere, at de absolut ikke katterelaterede ting var begyndt at fylde voldsomt meget på et forum, der officielt er et katteforum. Hvis man trykkede på “nye indlæg” var minimum 1/3 af siden som regel fyldt med jokes og lege og det blev for meget for nogle brugere.

BARF - og fodring generelt - er et katterelateret emne og bør som sådan IMO have et underforum på linie med f.eks. Galleri, dvs. ikke et, man kan fravælge. Foder bør IMO vægtes lige så højt som adfærd og sygdom - især da de ting ofte influerer på hinanden (især foder og sygdom) :slight_smile:

Jeg vil så lige indskyde i al snakken omkring hvor vidt emnet skal ligge i almen om katte eller i en undergruppe, at BARFkatte blev stiftet som groupcare gruppe(altså en mailingsliste) for at kunne danne et interesse grundlag for de af os som godt vil snakke om råfodring/vådfodring af vores katte på tværs af diverse fora og uanset om man er kælekatsejer eller opdrætter :slight_smile:

Så der er tale om en gruppe som ligger uden for forummet men hvor jeg spurgte admin om lov til at lægge info herinde om at der er stiftet en sådan mailingsliste som det er fuldstændig frit for en at melde sig på. Samtidig kan den også blive til debat om hvor vidt der er behov for en sådan gruppe :smiley:

Om det så ender med at blive en undergruppe her, er jo kun godt synes jeg. Og mailingslisten vil blive ved at være der IMO fordi det er også fedt at kunne snakke “på tværs” af forums hvis I forstår :slight_smile:

Jeg her generelt savnet en gruppe som omhandlede Ernæring generelt… Så kan man måske lave endnu en undergruppe under ernæring der hedder BARF-fodring, eller lign…?