Basil er blevet indlagt :(

Egentlig ikke et spørgsmål som sådan men mere en status og et håb om nogle gode vibrationer i Basils retning :frowning:

Han er altså kun 9 år og jeg synes det er ALT for tidligt han skraller sådan af på den. Men da jeg kom hjem efter tre dages kursus kunne jeg ligefrem SE at han havde tabt sig :frowning:

Ifølge Manden har han spist, men meget lidt. Tigget godbidder ved bordet som normalt, og drukket fint.

Men han havde osse sagt at han var noget slatten. Det første tegn kom allerede i weekenden da han holdt op med at jagte Adelie. På det tidspunkt var jeg bare glad for at han åbenbart var kommet til fornuft, nu kan jeg jo godt se at han nok ikke havde energi til det :frowning:

Så med det in mente blev vi enige om at tage ham til dyrlægen her i formiddag. Og hun ville beholde ham til i morgen, og lægge et drop på ham så han kunne blive skyllet godt igennem. Så ville hun se hvad blodprøverne sagde i morgen.

Han har været på Fortekor i godt 6 måneder (måske mere, jeg ved faktisk ikke hvornår det startede…)

Det hele begyndte ved sidste helbredscheck hvor det blev konstateret at hans skjoldbruskkirtel var forstørret. Men blodprøverne gav forvirrende resultater, hans stofskifte var ikke så påvirket som man skulle tro, til gengæld viste hans nyrer sig at være absolut behandlings- og diætkrævende.

Problemet er så at han ikke rører nyrediætmaden. Overhovedet. Og så er det altså spild af penge.

Altså får han almindelig vådmad (han har aldrig rørt tørfoder) og jeg holder øje med at han drikker - det har han forresten altid været god til.

Hans tænder er dårlige, han har lidt af FORL som har gjort at han på nær en enkelt tand eller to er helt tandløs. Og en af de tilbageblevne tænder havde det IKKE godt ved undeersøgelsen til morgen. så det kan være tandpine (:kryds:) men det kan desværre også være at hans nyrer er ved at stå helt af. (han blødte en lille smule inde i munden ved den dårlige tand)

Ydermerer mener min dyrlæge at hans skjoldbruskkirtel kan være en tumor i stedet for en “forstørrelse” netop fordi værdierne er forkerte.
Så det er jo ikke gode udsigter for min lille sillemand :S

Så… Send nogle gode tanker i retning af Skejby! Jeg skal selvfølgelig nok opdatere så snart vi har hørt nyt i morgen.

Og jeg regner ikke med at han er så dårlig at aflivning står lige for… men jeg vedd et jo ikke. Jeg håber bare ikke… :bebe:

Rigtig mange positive tanker herfra :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

:bebe: Sender ALT jeg og misserne kan af positiv energi og helbredende tanker… :trøste:

Kærlige og healende tanker i Basils retning :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

:bebe::bebe::bebe::bebe::bebe:

vi sender en bøn til alle guderne om at passe godt på Basil

:kram: og :kryds:'er herfra.

:kryds::bebe::kryds::bebe::kryds::bebe::kryds::bebe::kryds::bebe::kryds::bebe:

God bedring, Basil.
:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Alt krydses herfra, Lisbeth :kryds::kryds::kryds::kryds:

Mht. nyrediæt har du så prøvet disse varianter fra zooplus:
Kattovit (lille dåse), Kattovit (stor dåse)
og Integra

Det var dem, jeg kunne få min nyrekat til at spise, da hun nægtede alt på det danske marked. I dag er hun så også begyndt at spise Hill’s K/D dåserne.

Åhhh nej da… Ikke endnu en missetat på overnatning…:thumbdown:

Jeg krydser fingrene stramt - jeg er jo allerede i gang med at krydse for mine egne 2, som overnatter på dyrehospitalet i Viby:ked::kryds:

Håber ikke det er noget, som de ikke kan fikse derude:kryds::kryds::kryds:

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Rigtig god bedring til den smukke fyr :hjerte:

Og så liiiige for at være heelt sikker :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Sender en masse :kryds: og :bebe: i retning mod Skejby. 9 år er ingen alder, trods diverse småskavanker, så jeg håber helt klart det bedste.

:kram:

Åhh for pokker! :frowning:

Jeg krydser ALT hvad jeg kan for at Basil hurtigt er på benene igen!

Stort kram og masser af gode vibrationer, sendes med Skejby!!

/Mette

Årh for pokker. Stakkels Basil!

Rigtig mange :kryds: for ham!

Forresten, udover selve nyrediæt, så kan man afhjælpe problemet med for højt fosfat indhold i blodet ved at komme renalzin (og andre mærker, bare lige det jeg kan huske lige nu) på deres alm. foder… (Jeg har en rest renalzin stående, som du gerne må få, hvis det viser sig at være aktuelt med fosfat nedsætning i hans diæt? Sådan for at afprøve det inden man render ud og køber, vi bor jo tæt på hinanden)

Hvilke nyrediæt mærker har du prøvet? Min Mea gad absolut ikke røre vådfoderet hos hverken Hill’s eller RC med en ildtang. Men lige til sidst fandt jeg ud af at Kattovit faktisk gled ned, især når jeg skiftede mellem det og så hendes sædvanelige LUX (det eneste andet mærke hun for alvor gad spise af vådfoder)

osse en håndfuld :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds: og gode tanker, her fra

:bebe: :bebe: :bebe:

:kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds:

Jeg håber det bedste for ham :kram:

Øv. Nej det er ikke spor sjovt at stå med en misse, der fejler flere ting - som om en ting ikke var rigeligt…
Raiku, vores dybt savnede ekspertdyrlæge sagde i sin tid da Donna’s nyrer blev dårlige (blandt andre ting…), at hvis det var helt umuligt at få katten til at spise nyrediæt - og det er det desværre ofte - så kan man tilsætte noget animalsk fedt til deres mad. Ifølge hende er det præcis den måde man laver nyrediæt på, ved at hæve fedtprocenten; og måske kan man lokke det i katten, hvis det er den sædvanlige mad, bare federe.

Donna var på et tidspunkt i total spise- og drikke-vægring, jeg tvangsmadede hende i en uge. Og hun kom igennem det. Det var ikke nyrerne der endte det (hun fik kræft), så det kan lykkes for dem at rette sig.

Alle mulige gode tanker til Basil. :kryds: :kryds: :kryds:

[QUOTE=Beydana;664878]Alt krydses herfra, Lisbeth :kryds::kryds::kryds::kryds:

Mht. nyrediæt har du så prøvet disse varianter fra zooplus:
Kattovit (lille dåse), Kattovit (stor dåse)
og Integra

Det var dem, jeg kunne få min nyrekat til at spise, da hun nægtede alt på det danske marked. I dag er hun så også begyndt at spise Hill’s K/D dåserne.[/QUOTE]

nej dem kender jeg ikke. Pokkers osse jeg købte lige for en mindre FORMUE i går på Zooplus. Nå, vi må se når han kommer hjem… :kryds::bebe:

Den eneste slags nyrediæt Donna var interesseret i…