Basil er blevet indlagt :(

[QUOTE=Marianne;664887]Åhhh nej da… Ikke endnu en missetat på overnatning…:thumbdown:

Jeg krydser fingrene stramt - jeg er jo allerede i gang med at krydse for mine egne 2, som overnatter på dyrehospitalet i Viby:ked::kryds:

Håber ikke det er noget, som de ikke kan fikse derude:kryds::kryds::kryds:[/QUOTE]

Åh nej da? Jeg må ha’ misset hvis du har skrevet om det. Masser af gode tanker mod Viby osse så! :kryds::bebe::kryds::bebe::kryds::bebe::kryds::bebe::kryds::bebe::kryds::bebe::kryds::bebe::kryds::bebe::kryds::bebe:

[QUOTE=Eife;664901]Årh for pokker. Stakkels Basil!

Rigtig mange :kryds: for ham!

Forresten, udover selve nyrediæt, så kan man afhjælpe problemet med for højt fosfat indhold i blodet ved at komme renalzin (og andre mærker, bare lige det jeg kan huske lige nu) på deres alm. foder… (Jeg har en rest renalzin stående, som du gerne må få, hvis det viser sig at være aktuelt med fosfat nedsætning i hans diæt? Sådan for at afprøve det inden man render ud og køber, vi bor jo tæt på hinanden)

Hvilke nyrediæt mærker har du prøvet? Min Mea gad absolut ikke røre vådfoderet hos hverken Hill’s eller RC med en ildtang. Men lige til sidst fandt jeg ud af at Kattovit faktisk gled ned, især når jeg skiftede mellem det og så hendes sædvanelige LUX (det eneste andet mærke hun for alvor gad spise af vådfoder)[/QUOTE]

Uh jeg kan faktisk ikke huske hvad vi prøvede. De mærker som dyrlægen havde i våd form. Og intet af det rørte han. Jeg må prøve at ha’ fat i det der Kattovit. Det han plejer at gide og spise lige nu (han er en anelse kræsen selv på en god dag…) er Opticat i poser fra Lidl…

[QUOTE=Ann R;664917]Øv. Nej det er ikke spor sjovt at stå med en misse, der fejler flere ting - som om en ting ikke var rigeligt…
Raiku, vores dybt savnede ekspertdyrlæge sagde i sin tid da Donna’s nyrer blev dårlige (blandt andre ting…), at hvis det var helt umuligt at få katten til at spise nyrediæt - og det er det desværre ofte - så kan man tilsætte noget animalsk fedt til deres mad. Ifølge hende er det præcis den måde man laver nyrediæt på, ved at hæve fedtprocenten; og måske kan man lokke det i katten, hvis det er den sædvanlige mad, bare federe.

Donna var på et tidspunkt i total spise- og drikke-vægring, jeg tvangsmadede hende i en uge. Og hun kom igennem det. Det var ikke nyrerne der endte det (hun fik kræft), så det kan lykkes for dem at rette sig.

Alle mulige gode tanker til Basil. :kryds: :kryds: :kryds:[/QUOTE]

Ah det er da en nem måde at lave nyremad på. Jeg kan jo altid købe et stykke fersk spæk og smelte i hans mad!

Denbang bøv blev rigtig sløj til sidst (for… ja det er så ca 9 år siden osse) var det eneste han kunne lokkes med til sidst … varm dåseleverpostej. Madet med ske… Men jeg vil gøre alt for at få min lille Sille på benene igen! Han er MIN baby!

God bedring Basil

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Masser af :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds: herfra.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;664929]
Uh jeg kan faktisk ikke huske hvad vi prøvede. De mærker som dyrlægen havde i våd form. Og intet af det rørte han. Jeg må prøve at ha’ fat i det der Kattovit. Det han plejer at gide og spise lige nu (han er en anelse kræsen selv på en god dag…) er Opticat i poser fra Lidl…[/QUOTE]

Jah, det er Hills og RC de plejer at have. Det gad Mea i hvert fald ikke (jo, slikke sovsen fra bider hos RC’s variant.)
Jeg har faktisk lige sat resterne fra Mea til salg i marked, hvis det er?

[QUOTE=Eife;664952]Jah, det er Hills og RC de plejer at have. Det gad Mea i hvert fald ikke (jo, slikke sovsen fra bider hos RC’s variant.)
Jeg har faktisk lige sat resterne fra Mea til salg i marked, hvis det er?[/QUOTE]

Hvad er det for noget du har til salg? For hvis det er Hills og RC så er det jo nok desværre spild af penge…

Hvilken af RC har du prøvet? Victoria ville ikke røre den med kylling men tilgengæld var den med tun et hit :slight_smile:

Og Specific …

Der er også flere varianter i Hills K/D, mindst 2 og jeg mener det faktisk er 4; 2 forskellige poser og 2 forskellige dåser.

Jeg har også haft katte med behov for nyrediæt, tørmaden var der ikke problemer med, dåsemaden gled ikke lige så let ned, men der var én variant, som blev spist med ret stor fornøjelse.

Ellers så spørg evt dyrlægen om du kan få opskriften på nyrediæt fra Hills bogen, eller send en PB, så skal jeg se om jeg kan finde mit (gamle) eksemplar og scanne den ind til dig.

:slight_smile:

Det er Kattovit (derfor jeg nævnte det) Hills og RC har jeg jo ikke købt i 100 år (ej, der er faktisk 5 breve RC, men det er nogen jeg har fået af omveje, og ikke købt på zooplus selv)

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Venligst
Dorthe

:kryds::bebe:

Der går lidt kuk i det når man multiciterer den samme post flere gange L Så her er et par svar.

Jeg kan faktisk ikke huske hvilke varianter vi har prøvet 8smagsmæssigt) jeg ville helst sige “dem allesammen” men jeg kan faktisk ikke huske det. Bare at det ikke blev spist og var forholdsvist dyrt.

Eife jeg vil kigge efter din salgstråd. Det kunne da være en mulighed. Og jeg går ud fra at de andre ikke ta’r skade af det hvis de æder det i stedet.

Trekkie - Næh, Diego herhjemme plejede altid at få Meas rester, når hun ikke lige spiste op med det samme :slight_smile:

Det feder… og helt unge katte har måske ikke godt af at leve på nedsat protein-indhold. Men ellers… (Ditte eeelskede Donnas vådfoder)

Sender massere af helbredende vibs i jeres retning.

Masser af -jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser herfra.

Håber der er godt nyt om Basil??:kryds::bebe::kryds:

Desværre ikke. Der er en ny tråd inde i "Vi mindes" :ked:

:ked::ked::ked:

:sørger: