Bastians bare plet med mærker! hjælp!

Halløjsa :slight_smile:

Min kat kom hjem den anden dag med en bar plet i nakken med 2 sår ude i siderne og et meget lille mærke i midten.
(poster lige et billede)
Er der nogen der kunne have en ide om hvad det kunne være? Det er lige i nakken og han ser ikke ud til at have ondt, vi kan sagtens røre omkring og han spinder bare videre :slight_smile:

Det kunne måske godt ligne et bid fra en anden kat… Har det udviklet sig, siden I opdagede det? Hvis det hæver, og/eller han mister mere pels, skal en dyrlæge se på det.

av for den :frowning: - Nej det mener jeg ikke at det har, men vi vil holde øje med det!

jeg synes osse mest det ligner et bid. Hold godt øje med det, der kan være betændelse “nede i hullerne” uden at det umiddelbart ser sådan ud p overfladen

Enig med de andre, det ligner et bid så vær meget opmærksom på at der ikke danner sig bylder

Enig med de andre, og som en dyrlæge sagde til mig engang. “Det er en sej kat du har…” “Hvis han var blevet bidt i bagdelen var han en kryster, men når han er bidt i hovedet, er det jo fordi han konfronterer den anden kat”.

At han så havde fået flået 4 ud af 6 lag af øjeæblet, og måtte limes sammen (blinkhinden blev brugt som naturligt plaster) og gå med krave i 14 dage…tja tja.

Men ja enig, pas på bylder…det er noget møg.

Det tror jeg også ret sikkert er et bid fra en anden kat. Og kattebid er noget “skrammel”, der dannes meget nemt bylder under huden eller katten får en infektion, der kræver penicillin.

Hold øje med at din kat ikke bliver sløj, altså mindre aktiv, eller holder op med at spise - for så er det afsted til dyrlægen.

Frygtløs var kommet op og slåes også.
Og en dag kom han hjem med et enkelt sår…

Nogen dage efter så’s det tydligt at det var et bid :slight_smile: