Beaujolais Noveau

Er jeg den eneste der sidder og nyder et glas Beaujolais Noveau?

Den kom igår ved midnat og idag er den at købe overalt i forskellige formater.

Vi har valgt George De Boeufs udgave, den er god, meget kraftig for en ung vin og så er den sådanne lidt nøddeagtig.

Jeg ved at Føtex nogle gange føre dette mærke, så falder i over den kan den anbefales :slight_smile:

Jeg drikker slet ikke alkohol.

Så jeg sidder faktisk med et glas vand…:savle:-neje

Ja… Jeg har ellers i mange år gjort en dyd ud af at få fat i Beujolais Nouveau, men det er glippet de sidste tre fire år…
Men måske man skulle et smut i Føtex i morgen - eller Irma, som også har en god vinafdeling :slight_smile:

Ann, husk lige at modsat mange rødvine nydes ung vin bedst kold :slight_smile:

Beujolais Nouveau er en tradition som jeg har glemt, men har da nydt en god Chianti til aften (O;

Jeps - ve’ godt :slight_smile:
Og det var da også sådan vi drak den… for til mad og den slags duer den helt unge vin sjældent…
(Jo, der er gode Beaujolais vine - men så er det ikke nouveau :wink: )

Pokkers… sidder helt alene og har nu helt vildt lyst til et glas Riesling… det kan du altså ikke være bekendt Birthe :stuck_out_tongue:
Jeg drikker af princip ikke når jeg er alene - og hvad værre er… jeg har ikke noget Riesling på køl :smiley:

[quote=Ann K;295666]Jeps - ve’ godt :slight_smile:
Og det var da også sådan vi drak den… for til mad og den slags duer den helt unge vin sjældent…
(Jo, der er gode Beaujolais vine - men så er det ikke nouveau :wink: )

Pokkers… sidder helt alene og har nu helt vildt lyst til et glas Riesling… det kan du altså ikke være bekendt Birthe :stuck_out_tongue:
Jeg drikker af princip ikke når jeg er alene - og hvad værre er… jeg har ikke noget Riesling på køl :D[/quote]

Så må du fluks flyve herned, for det har jeg og jeg har også mere Beaujolais :høhø:

Jam’n… jeg kan ikke få fat i en hundesitter med så kort varsel :frowning:

Men Birthe… gør en stor indsats for at komme til Røde Kro, ikk’? bede-pænt
Jeg giver gerne et glas god vin i standen… skal bare vide, at du kommer :slight_smile:

Har lige drukket det sidste af min Shiraz Mataro fra Australien , gælder det ? :stuck_out_tongue:

Neeej det er jo en helt anden vin, men jeg håber at du nød den alligevel :slight_smile:

[quote=Ann K;295666]Jeps - ve’ godt :slight_smile:
Og det var da også sådan vi drak den… for til mad og den slags duer den helt unge vin sjældent…
(Jo, der er gode Beaujolais vine - men så er det ikke nouveau :wink: )

Pokkers… sidder helt alene og har nu helt vildt lyst til et glas Riesling… det kan du altså ikke være bekendt Birthe :stuck_out_tongue:
Jeg drikker af princip ikke når jeg er alene - og hvad værre er… jeg har ikke noget Riesling på køl :D[/quote]

Skal gøre mit ypperste for at være der, men giver selvfølgelig besked inden :slight_smile:

Måtte da lige google det, det er da en sjov tradition at frigive vinen på den måde.
Måske man skulle ned og se om der var en flaske eller 2, og så hjem og prøve smage den :smiley:

Måske vi skulle lave en vin smagnings tråd herinde ?? Erfaring bliver man jo kun klogere af.

Så linkede jeg lige til det forkerte indlæg, men håber du forstod meningen af mit indlæg Ann :slight_smile:

Jo, da… det er jo ikke mig, der har drukket vin, vel? DRILLE

Nej, og det er da næsten synd :stuck_out_tongue:

-LOL-LOL-LOL

Men jo… du har ret… chai-tea er ikke helt i samme klasse, selv om det smager godt :slight_smile:

[quote=Ann K;295666]Jeps - ve’ godt :slight_smile:
Og det var da også sådan vi drak den… for til mad og den slags duer den helt unge vin sjældent…
(Jo, der er gode Beaujolais vine - men så er det ikke nouveau :wink: )

Pokkers… sidder helt alene og har nu helt vildt lyst til et glas Riesling… det kan du altså ikke være bekendt Birthe :stuck_out_tongue:
Jeg drikker af princip ikke når jeg er alene - og hvad værre er… jeg har ikke noget Riesling på køl :D[/quote]

Psssst - I’m on :ok: