Bedste passemulighed i en uge

Hej med jer

Jeg skal lige bruge et par kattekyndiges mening :slight_smile:

Jeg skal ud at rejse i en uge, og jeg har to muligheder for at fĂĄ passet mine to katte (meget selskabelige orientalere):

Enten kommer min katteelskende veninde forbi og fodrer/nusser/snakker med dem, overnatter her måske hver 2. dag, måske kun hver 3. (afhængigt af hendes arbejdsskema som er lidt usikkert) - sørger selvfølgelig under alle omstændigheder for at de har mad og vand hver dag, så det er kun selskab de evt. skal undvære i et par dage,

eller også kan jeg køre dem ud til min kusine som er garvet katteejer der for tiden ikke selv kan have kat, men savner det og ville eeeeelske at passe dem fuld tid hos hende mens jeg er væk.

Hvad er mon bedst for kattene? :?

P.S. De er indekatte.

Mulighed nr 2 vil jeg sige… Mine orientalere er ved at dø af opmærksomhedsmangel efter blot 8 timer (deres eget udsagn).

Så det ville slet ikke være nok for dem at kun blive set til et par timer om dagen, jo måske hvis jeg er væk i et døgns tid. Men en hel uge? Pyyh!

jeg vil sige det kommer an på dine katte? Hvis de har det fint med at blive flyttet rundt og komme i andre hjem så giv din kusine den glæde :slight_smile:

Men ellers mener jeg løsningen med veninden er helt fin :slight_smile: så længe hun kigger ind til dem hver dag, så overlever de nok at der ikke er fuld opmærksomhed på dem hver dag :slight_smile:

Jeg ville nok selv vælge nr. 2 :slight_smile:
men det har selvfølgelig meget med kattenes temperament at gøre,
og om hvor nemt de bliver stressede.

Det er jo ikke meget anderledes end hvis de skulle i kattepension, ja faktisk endnu bedre, så det er nok det jeg selv ville vælge :slight_smile:

Det allerbedste var hvis nogen kunne flytte ind i din lejlighed den uge du er væk :slight_smile:

Det kommer som sagt an på dine katte. Jeg har passet orientalere mens ejeren var på ferie, og de har det altså fint med bare en 2-3 timers aktivering og hygge om dagen, så længe det kun er for en uges tid :slight_smile:

Men har de selvsikkerheden til bare at vade ind et fremmed sted, så er en uges ferie hos din kusine da en god idé :slight_smile:

De kan normalt godt være alene hjemme 1-2 dage, og længere ville det ikke dreje sig om hvis min veninde tager tjansen. Så ville hun bo hos dem et par hele dage indimellem. Jeg har aldrig prøvet at flytte dem et andet sted hen midlertidigt, så jeg ved ikke hvordan de vil reagere på det. Vurderet ud fra hvordan de havde det da jeg fik dem, vil den ene være fuldkommen rolig og ligeglad, og den anden blive nervøs og gemme sig en 2-3 dage.

Godt at fĂĄ jeres input :slight_smile:

[QUOTE=AnjaKL;946135]De kan normalt godt være alene hjemme 1-2 dage, og længere ville det ikke dreje sig om hvis min veninde tager tjansen. Så ville hun bo hos dem et par hele dage indimellem. Jeg har aldrig prøvet at flytte dem et andet sted hen midlertidigt, så jeg ved ikke hvordan de vil reagere på det. Vurderet ud fra hvordan de havde det da jeg fik dem, vil den ene være fuldkommen rolig og ligeglad, og den anden blive nervøs og gemme sig en 2-3 dage.

Godt at fĂĄ jeres input :-)[/QUOTE]

SĂĄ synes jeg du skal overlade tjansen til din veninde :wink:

Nu ved jeg ikke hvor langt væk din kusine bor, men hvis det ikke er for besværligt kan du og misserne jo besøge hende et par gange… Så misserne vænner sig til at være hos hende og er tryg der… Sammen med dig så de ikke er forladt… Så kan kusinen måske passe dem en anden gang :slight_smile: Det er altid rart at have flere muligheder :slight_smile:

Jeg ville nok vælge den første. De fleste katte vil helst være hjemme hos dem selv tror jeg. Og selvom de er selskabelige så har de dels hinanden og dels sover katte jo altså stadigvæk en pæn del af døgnet væk. Jeg har fornemmelsen af at de sover det meste af tiden når man ikke lige er der :slight_smile:

Kusinen har vel ikke mulighed for at flytte ind?

De fleste katte har det bedst i deres eget hjem, hvor de kender de kendte lyde og dufte …Så jeg ville helt klart vælge at lade dem passe hjemme hos dem selv - Mine katte ville helt bestemt stresse utrolig meget op, ved at blive flyttet til et fremmed sted

Det må være et spørgsmål om at kende sine katte. Mine katte ville formentlig synes bedst om løsning 2. De bliver ikke stressede at flytte - vi har fx haft dem alle med i en lejlighed i Tyskland. De ville udforske de nye muligheder, og være glad for selskab. Men jeg kan forstå, at andre har katte, der reagerer anderledes, så du må vurdere, hvordan netop dine er. :slight_smile:

Een ting er også at være afsted sammen med sine egne mennesker, noget andet er at komme ud til fremmede…

Ja. Men som jeg kender mine katte, er jeg sikker på, at de stadig ville foretrække et spændende, nyt sted med menneskeligt selskab, frem for at være alene hjemme en stor del af tiden i kendte omgivelser. :slight_smile:

Vi HAR prøvet at lade dem være alene hjemme, hvor de blev tilset at nogen, der ikke boede i huset. Det var tydeligt, at de kedede sig, og lavede en masse ballade (som at hive krykkerne ned fra krydderihylden :uha:).

[QUOTE=Else;946308]Ja. Men som jeg kender mine katte, er jeg sikker på, at de stadig ville foretrække et spændende, nyt sted med menneskeligt selskab, frem for at være alene hjemme en stor del af tiden i kendte omgivelser. :slight_smile:

Vi HAR prøvet at lade dem være alene hjemme, hvor de blev tilset at nogen, der ikke boede i huset. Det var tydeligt, at de kedede sig, og lavede en masse ballade (som at hive krykkerne ned fra krydderihylden :uha:).[/QUOTE]

Jep, nu var det heller ikke lige dine katte jeg mente, men bare generelt :wink:
Jeg har også selv nogen der sagtens kunne komme et nyt sted og hygge sig (européerne), og så har jeg nogen der kun ville kunne hvis jeg var med (f.eks. May, huskatten) :slight_smile:

[QUOTE=Else;946308]Ja. Men som jeg kender mine katte, er jeg sikker på, at de stadig ville foretrække et spændende, nyt sted med menneskeligt selskab, frem for at være alene hjemme en stor del af tiden i kendte omgivelser. :slight_smile:

Vi HAR prøvet at lade dem være alene hjemme, hvor de blev tilset at nogen, der ikke boede i huset. Det var tydeligt, at de kedede sig, og lavede en masse ballade (som at hive krykkerne ned fra krydderihylden :uha:).[/QUOTE]

Men det er da også et sært sted at opbevare sine krykker :wink:

:lol: :lol: :lol:

Du er hermed skyld i at jeg mĂĄske skal have nyt tastatur - Jeg spruttede lige kaffe ud over det hele :smiley:

Undskyld :ups: