Bedste tørkost imod hårbolle

Alvilde har altid døjet meget med forstoppelse og hårbolle lige siden hun var killing. Jeg fandt dog ud af at hvis hun fik kornfrit tørkost og masser af vådkost, at så havde hun det godt. Tørkost blandingen herhjemme har derfor været Sanabelle og Porta 21 (kornfrit). Oswald og Wilhelm som stadig er killinger kan desværre ikke tåle kornfrit, og de får derfor alle 3 ligenu Hills kitten. Det er dog helt galt med Alvildes mave og hårbolle, så jeg har besluttet at prøve i første omgang at blande 1/4 af noget tørkost imod hårbolle i deres 3/4 Hills kitten. Jeg har kigget lidt på Hills, Royal Canin, Eukanuba og Iams, men er der noget i kan anbefale imod hårbolle? Hun er meget tynd og har samtidig brug for at tage på i vægt og tørkost er hun generelt ikke vild med :venter:

Har du forsøgt at give hende kattemalt? Det skulle efter sigende hjælpe godt mod hårboller.

Jeg tænker, at hvis hun trænger til lidt sul på kroppen, så er det nok fint at lade hende blive ved med at spise killingefoder, hvis hun kan tåle det. :slight_smile:

[QUOTE=Cecilie;1267120]Har du forsøgt at give hende kattemalt? Det skulle efter sigende hjælpe godt mod hårboller.

Jeg tænker, at hvis hun trænger til lidt sul på kroppen, så er det nok fint at lade hende blive ved med at spise killingefoder, hvis hun kan tåle det. :)[/QUOTE]

Hun får fast både kattemalt, smør, kattegræs og stuebambus, så der kan jeg ikke rigtigt gøre så meget mere end finde et godt tørkost imod hårbolle :slight_smile:

vi har tidligere givet vores mco rc hairball nu og da og det har ihvertfald gjort jobbet for os, samtiddig får de et par gange om ugen kattemalt og det er de yderst glade for

Mange tak for svar :slight_smile: Jeg tænker også at jeg enten vil forsøge mig med RC Hairball eller Hills Hairball control, og så er det dejligt lige at høre hvad i andre har bedst erfaringer med, alligevel det måske i sidste ende er hip som hap om man vælger RC eller Hills imod hårbolle, men jeg vil da lige imorgen ind og se de 2’s indhold.

Her i huset bruger jeg Eukanuba og Iams hairball det virker rigtig godt på mine birmaer og europerne tager ikke skade af det :slight_smile:

Tina

[QUOTE=Tina p;1267213]Her i huset bruger jeg Eukanuba og Iams hairball det virker rigtig godt på mine birmaer og europerne tager ikke skade af det :slight_smile:

Tina[/QUOTE]

Jeg bruger også Eukanuba hairball, og det virker upåklageligt :høhø:

Tak for svar. Jeg har selv overvejet meget Eukanuba Hairball - specielt pga deres høje protein og fedtindhold :ok: Jeg har dog en yderst kræsen og småtspisende kat, hvilket gør at hun er meget tynd. Jeg kunne dog godt tænke mig, at prøve Eukanuba Hairball, men da Zooplus næsten er de eneste som på nettet forhandler Eukanuba Hairball og jeg kun i første omgang lige vil købe en lille pose, da hun som sagt er meget kræsen og småtspisende, så må det vente til ved næste bestilling, da jeg lige har købt :slight_smile:

Vi bruger Wild Cat og Essential kattefoder. Vi har ikke problemer med hårboller hos vores Bimse

red katten ofte - det hjælper helt fantastisk

Alle mine tre katte bliver redt og børstet dagligt :slight_smile:

Forleden dag prøvede jeg at servere RC intense hairball for Alvilde og idag prøvede jeg med Hills hairball control, men hun vil ikke spise tørkost - eller ihvertfald spiser hun kun meget meget lidt af tørkosten, som er hills kitten normaltvis :slight_smile:

Vi har fået en pose Hills Hairball Control forærende, så jeg har afprøvet det. Den gamle har nemlig tendens til hårboller.

Der har ikke været nogle hårboller i perioden, men jeg kan ikke sige med sikkerhed, at det ikke er et tilfælde. For der kan godt være perioder med færre hårboller. Til gengæld til jeg sige, at ingen af kattene er synderligt begejstrede for smagen af foderet. De spiser det da, men først efter de har set, om de kan tigge mere vådkost eller andet tørkost ud af mig. Så med en kræsen kat, så tror jeg ikke, at Hills Hairball Control er vejen frem

[QUOTE=Mismis;1267407]Vi har fået en pose Hills Hairball Control forærende, så jeg har afprøvet det. Den gamle har nemlig tendens til hårboller.

Der har ikke været nogle hårboller i perioden, men jeg kan ikke sige med sikkerhed, at det ikke er et tilfælde. For der kan godt være perioder med færre hårboller. Til gengæld til jeg sige, at ingen af kattene er synderligt begejstrede for smagen af foderet. De spiser det da, men først efter de har set, om de kan tigge mere vådkost eller andet tørkost ud af mig. Så med en kræsen kat, så tror jeg ikke, at Hills Hairball Control er vejen frem[/QUOTE]

Tak for svar :slight_smile: Nej hun er ikke vild med det, men derimod er hun nu begyndt at spise RC Intense Hairball :slight_smile: