Begge sten i pung ....hvornår

Ture fylder 1 år i maj…og kun den ene sten er faldet på plads

skal jeg :

forvente at den anden falder ned snart?

kontakte opdrætteren med henblik på erstatning?

Ture er købt til avl…hvornår skal jeg opgive at stenen falder ned og lade ham blive “kælekat”

de piger han går med er enten for unge, på pillen, eller drægtige med anden hankat

Hvis ikke den er faldet endnu, ville jeg ikke forvente at den gør det. Men det kan være der er andre der har anden erfaring.

Tak Anne…ser lige om andre har andre bud/erfaringer

Det tror jeg helt sikkert ikke du skal forvente.

Jeg er 99% sikker på at den ikke kommer ned - det ville være meget usædvanligt.
VH
Susanne

tak Vivi og Susanne…så må jeg have fat i opdrætteren

Havde han ikke en kryptorchid attest med i baglommen?

Var også min tanke - jeg køber aldrig hankatte uden de har en attest med fra opdrætters dyrlæge.

Jeg syntes meget sjældent man hører at sten der ikke er nede senest ved 4 mrd alderen, kommer på plads.

Han sten burde have været nede for længe siden, så jeg er enig med de andre - den sten kommer ikke ned, desværre

MVH
Gitte

hvad vil være fair så?

en ny han? han er købt til avl

evt kastreing af den der ikke kan bruges

jeg skal jo fodre på ham de næste 15 år

han bliver her, alt andet lige, for vi elsker ham og han er en rigtig dejlig kærlig og glad kat

jeg tjekker lige hans papirer…opdrætter mener begge sten var nede ved salg

ingen påtegning på original tavlen om testiklerne

Du må jo finde ud af, hvad du selv finder rimeligt.

Personligt ville jeg forlange en ny avlshan.

Du kan ikke bruge til så meget, at opdrætter mener begge sten var nede - kun en attest kan du bruge.

det er også det jeg selv mener vil være rimeligt…tal Vivi

oveni får jeg jo ekstra udgifter til kastration og foder og grus i 15 år…men han er nu en sød dreng, og han er faldet så godt til…han må blive her

Jamen som Vivi, vil jeg mene at det er rimeligt med en ny hankat til avl som erstatning eller evt. købspris tilbage - såfremt der ikke forventes killinger inden for 1 års tid ved opdrætteren, ellers kan man jo vente rigtig længe med sin" erstatningskat".
Hvis han ikke har en attest med fra dyrlægen hvor der står begge sten er nede, har han ikke en alm. sundhedsattest, der kunne der måske være skrevet noget ind

MVH
Gitte

de må først attestere på tavlen når katten er 6 måneder, så nej…hentede ham da han var 14 uger

men nu ser vi lige…han er forsikret hos agria, så det kan være forsikringen dækker…jeg ringer til dem på mandag

Det er kun hvis katten er avlsforsikret inden den var 16 uger at de dækker fertiliteten.

[QUOTE=haneben;837898]de må først attestere på tavlen når katten er 6 måneder, så nej…hentede ham da han var 14 uger
[/QUOTE]

De må? :slight_smile: Hvem er de?

[QUOTE=haneben;837898]de må først attestere på tavlen når katten er 6 måneder, så nej…hentede ham da han var 14 uger

men nu ser vi lige…han er forsikret hos agria, så det kan være forsikringen dækker…jeg ringer til dem på mandag[/QUOTE]

På FDs hjemmeside ligger en blanket til download, hvor der kan påføres navlebrokattest, kryptorchidattest m.v.
Der står ikke noget om, at katten skal være over 6 mdr før dyrlægen må udfylde den :slight_smile: