Behandle katte med Advantage til hunde?

Er lidt nysgerrig på at høre om der er nogle af jer der har personlig erfaring med at behandle katte med Advantage for hunde 20-40 kg og så bare trække 0,4 ml op i en kanyle, sådan at een 4 ml pipette reelt kan behandle 10 katte under 4 kg mod lopper? Så vidt jeg kan se, er indholdsstofferne de samme eller…?

http://www.webapoteket.dk/produkter/advantage-vet-til-hund-kutanoploesning-4-x-4-ml?pagesize=all&menu=col&catUID=coj#produktbeskrivelse

Hvis I kender et sted hvor det er super billigt at købe eller hvis I kan anbefale et andet middel eller en anden metode som er billigere eller bedre, så hører jeg gerne om det :slight_smile: Jeg mener at have hørt at der var en billig online butik i Hvidovre eller Herlev hvor man kunne hente selv og spare porto, men kan ikke lige finde den…

På forhånd tak :slight_smile:

P.S. Jeg er helt klar over at Bayvantic er giftigt for katte, men mener ikke at det samme gør sig gældende for Frontline og Advantage?

Vi køber altid Advantage til helt store hunde og deler det op til kattene. Katte under 4 kg. får 0,4 ml. og katte over 4 kg. får 0,8 ml. Der er rigtig mange penge at spare.

Jeg bruger også Advantage til store hunde til misserne hvis jeg opdager lopper.
Det har jeg gjort i flere år.
Det sker ca 1 gang om året da jeg KUN bruger det hvis jeg opdager en loppe. :slight_smile:

Vi har lige været igang, da min nye kat havde lopper med hjem.

Jeg har også de sidste 2 år brugt det i stedet for frontline og har ikke haft nogle lopper siden. Har man fået lopper på katten er det godt og give sammen med capstar der er piller og tager de voksne lopper i løbet af få timer. Der kan man med fordel også købe til hund og dele pillerne

MVH
Gitte

Tak for jeres svar!! Det lyder jo helt perfekt!

Ang. Capstar Vet til hunde, hvor mange “bidder” deler du hver pille i?

jeg plejer og dele dem i 2 stk. og det har altid fungeret helt fint, hvis det er til killinger/ungkatte vil jeg dog kun give 1/4

MVH
Gitte

Jeg har regnet lidt på det og kan se at 1 Capstar til hunde på mellem 11 og 56 kg indholder 56 mg og svarer dermed til 5 Capstar til katte og mindre hunde på 1-11 kg som indeholder 11,4 mg, så jeg har delt dem op i 4 til de større voksne katte og i 8 til killinger og mindre voksne og det har virket helt perfekt. Alle lopper er døde.

Mht. Advantage så vil jeg købe en pakke i eftermiddag og prøve at dosere 0,1 ml pr kg kat - det skulle vist passe meget godt og så er den loppeplage forhåbentlig manet i jorden…

Jeg siger tusind tak for jeres hjælp :slight_smile:

Kattene skal have 0,4 ml under 4 kg kat og over 4 kg lidt mere. Så 0,1 ml er for lidt

MVH
Gitte