Bekymret for Cinnamon

Det kan være, det her viser sig at være ingenting, men jeg vil hellere spørge en gang for meget og så få at vide, at jeg er overbekymret :ups:

Og jeg er bekymret. Jeg er bange for, at der er noget i vejen med Cinnamon.

Det begyndte, da jeg satte mig i sofaen, hvor hun lå og sov. Jeg synes, det lød, som om hun lavede sådan nogle rallelyde, når hun trak vejret. Og det var ikke, fordi hun spandt. Det holdt hun så godt nok op med igen (at lave rallelyde), men det var første gang, jeg tænkte, at hun virkede lidt sløv i det. Hun reagerede ikke på, at Asani hoppede op i sofaen, og hun var ikke interesseret i at slikke is af min finger. Til sidst rejse hun sig - med lidt besvær, syntes jeg - og gik sin vej.

Lidt senere så jeg, at hun sad og drak (heldigvis da!), og så hoppede hun op i et af kradsetræerne, hvor hun har sovet lige siden. Og jeg synes stadig, hun virker sløv og - ja, forkert på en eller anden måde, som jeg har svært ved at forklare. Desuden har jeg bemærket, at hun slikker sig meget om munden. Jeg har kigget hende i munden (og skal nok i hvert fald have kigget på hendes tænder :ups:), men jeg kan jo ikke se noget. Jeg ved dybest set ikke, hvad jeg kigger efter.

Jeg ved ikke, om hun har spist noget. Jeg har ikke set hende spise, men det plejer jeg heller ikke at holde øje med. Det plejer ikke at være noget problem. Lige for øjeblikket får de på grund af maveproblemer udelukkende tørkost, så det tager de jo bare, når de har lyst. Jeg har dog ikke set hende spise siden i eftermiddags.

Mens jeg har skrevet, er hun hoppet ned fra kradsetræet. Jeg forstyrrede hende jo nok med at kigge hende i munden, men hun ligger bare og sover dernede.

Har du et termometer? Så tag hendes temperatur. Hun kan have lidt halsbetændelse med lidt småfeber.
VH
Susanne

Jeg ville lytte til min mavefornemmelse og få hende til dyrlægen. Jeg har selv haft en kat, som jeg synes virkede sløj, uden at jeg kunne sætte finger på noget bestemt. Hun kom til dyrlægen og fik antibiotika, og så blev hun sit “gamle” jeg igen.

Jeg synes du bør tage til din dyrlæge med hende i morgen, hvis hun ikke har det godt igen der. Skulle hun få det vildt skidt i aften, så søg vagtdyrlæge. Men bliv i al fald ved med at iagttage hende…du kender hende bedst.

Skulle hun har det godt i morgen, så bestil en tid til tandtjek hos en dyrlæge med forstand på tænder. For slikkeri om munden kan have årsag i tandproblemer.

God bedring med Cinnamon.

Det er et godt råd at tage hendes temp. og kigge hende grundigt i munden og halsen for hhv. tandkødsproblemer (lugt også efter) og rødme eller tydligere blodårer i halsen. Det er godt, at hun drikker. Så ville jeg roligt vente til i morgen med at tage til dyrlægen, hvis det da ikke forsvinder igen inden da. Jeg bliver lidt mere hys, hvis de ikke selv drikker.

Jeg har selvfølgelig ikke husket at få købt det termometer, selv om det har været min hensigt i temmelig lang tid efterhånden :S Men straks i morgen tidlig. I mellemtiden har jeg også trøstet mig lidt med, at hun i hvert fald drikker.

Jeg vil prøve at se, om jeg kan komme til at kigge hende i halsen. Før tjekkede jeg bare tandkødet, og det var temmelig rødt omkring hjørnetanden, er jeg bange for :frowning: Det mest bemærkelsesværdige var dog, at hun uden videre lod mig gøre det…

Men jeg holder øje med hende i aften og holder hende måske i soveværelset og lukker de andre ind i stuen i nat.

Jeg vil sige, at hvis hun har høj feber, så ville du ikke være i tvivl. Da Amira havde 40,8 var hun helt kogende.

Jeg ville nok forsøge at give hende lidt vådfoder - det er vigtigt, at hun får lidt at spise og der er også væske i.
Men ellers ville jeg i øvrigt se tiden lidt an.

Jeg synes ikke, hun er hverken varmere eller koldere, end hun plejer at være. Jeg har lagt hende ind i soveværelset og kigger til hende med jævne mellemrum, og hun spinder da, når jeg kæler for hende. Det lykkedes mig ikke rigtig at få lov at kigge hende i halsen, men jeg var egentlig også bare glad for, at hun kæmpede imod og gik hen og lade sig i den anden ende af sengen. Helt slap er hun trods alt ikke.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;609615]Jeg ville nok forsøge at give hende lidt vådfoder - det er vigtigt, at hun får lidt at spise og der er også væske i.
Men ellers ville jeg i øvrigt se tiden lidt an.[/QUOTE]

Jeg kunne måske godt prøve med lidt FP21. Det siger hun aldrig nej til under normale omstændigheder, og hun har ikke fået vådfoder i lang tid nu, så måske det kan være lidt ekstra tiltrækkende alene af den grund.

Det er vigtigt, hun får næring og væske og selv lidt er bedre end ingenting :slight_smile:

Rigtig god bedring med hende - jeg :kryds: alt, hvad jeg kan for at det er overstået i løbet af weekenden.

Hun spiste lidt FP21 og drak noget mere vand bagefter. Men hun sagde nogle sjove lyde, da hun var færdig med at spise. Det lød vel næsten, som om hun hostede og var snottet samtidig (det er hun altså ikke, som man kan se, i hvert fald), så halsbetændelse er måske ikke et dårligt bud. Jeg synes dog også, hun så lidt kvikkere ud i øjnene bagefter.

Måske hun har lidt småfeber, der er på vej ned. Hvis du har en Lidl i nærheden, kan du købe et nyt digitaltermometer til sølle kr. 25,- i øjeblikket - hvis de har flere :slight_smile:
VH
Susanne

Rigtig god bedring med hende. Håber hun snart er ovenpå igen :slight_smile:

Åh nej Ingrid det er jeg da ked af at høre :frowning:
Håber hun snart er sig selv igen :wink: En krammer er sendt afsted til dig herfra :wink:

Rigtig god bedring ønskes der her fra! :trøste:

Nå ja, det er jo weekend. Det er bare kvikke her, der skriver speciale og ikke har et liv…
Hm… så er der godt nok lidt tid til mandag. Men hvis du kan holde hende stabil og spisende, så går det nok at trække den til mandag :slight_smile:
Kunne lyde som halsbetændelse, ja. Det er også prøvet her et par gange (1 ud af det blå, 1 der formentlig blev fremprovokeret af narkose og hvad det medfører af ting i halsen, stress osv.).

Selv om hun drikker, kan det være, at hun ikke drikker nok - især i denne varme og kun tørkost.

Da mine katte (for mange år siden) havde halsbetændelse, savlede de ekstremt meget, men de slikkede sig ikke om munden og de drak heller ikke.
Ved fra mig selv, at det gør smadder ondt at synke med halsbetændelse.

Jeg hælder snarere til, at årsagen til, at hun slikker sig meget om munden, skyldes kvalme, så vær især obs på hendes nyrer.

:kryds:

Går det bedre her til morgen ??

Galath, glemte helt det er weekend.

Det, du beskriver med rødme ved tandkødet og lyde efter spisning…det lyder for mig som tandproblemer. Så hvis hun spiser lidt og drikker, så tror jeg du skal følge rådet tidligere i tråden om at holde hende stabil til mandag morgen og søge en dyrlæge med speciale i tænder.

Også et godt råd at tilbyde hende vådkost at spise, hvis hun stopper med at spise tørkost.

God bedring.

Går det bedre her til morgen ??[/QUOTE]

Nej, ikke rigtigt - desværre :frowning:

Skal lige sige, at de plejer at få vådkost i rigelige mængder. Det er kun, fordi Magic og Asani har haft maveproblemer, at de lige for øjeblikket er på skånekost med i/d. Og generelt har de været gode til at drikke. De tømmer vandskålene flere gange om dagen. Men det er jo ikke sikkert, det er Cinnamon, der gør det - selv om jeg synes, hun plejer at være god til det også når de får vådkost - og nu er jeg også begyndt at overveje, hvornår hun egentlig sidst har været på bakken.

Det er mit indtryk, at hun har ligget inde i fodenden af min seng, lige siden jeg lagde hende derind i går tidligt på aftenen og så til, vi stod op klokken 8. Hun kan selvfølgelig have været derude i løbet af natten. Jeg har vænnet mig til at sove fra, at de hopper op i sengen eller ned igen. Så jeg ved det ikke. Men jeg er bange for det.

Da vi stod op, hoppede hun selv ned og drak lidt vand, men det var kun lidt. Så gik hun direkte ind i stuen og kravlede ind i legetunnelen og lagde sig til at sove derinde.

Lige nu synes jeg, der er lang tid til mandag morgen. Også for lang tid. Så om ikke andet prøver jeg nok at ringe til vagtdyrlægen lidt senere. Nu vil jeg se, om jeg kan få noget mad i hende. Og måske også noget vand - om ikke andet så har jeg i hvert fald nogle sprøjter.