Bekymret

Ja jeg er måske nok lidt pylret, men jeg er altså bekymret for Frede

Her den senere tid er han simpelthen blevet så opmærksomhedssøgende, og det ligner ham bare overhovedet ikke, han har altid været meget asocial. Han går og piver lidt, indtil han finder hen til Jannik eller jeg, og ligger sig til rette, samtidig med nogle små piv. Han er ikke for godt til at sige miau…Der kommer også lidt piv mens man nusser med ham…
Derudover synes jeg han ser lidt tyndere ud end han plejer, men han både spiser og drikker normalt… Dyrlægen synes han er en frisk dejlig fyr (med hans ord), jeg føler bare der er noget jeg har overset…

Skulle lige af med det… Men jeg er nok bare pylret.

Hvor gammel er han:? Er han kastreret:?

Det er jo dig, der kender din kat bedst…

og hvis du mener der er noget galt, så har du måske ret?

jeg ville evt. tage ham til dyrlæge igen og få ham tjekket i hoved og r*v …
evt. få en anden dyrlæge til at tjekke ham også…

Han er ca. 6½ år gammel…
Se det var et godt spørgsmål… Forige ejer siger de har fået klippet strengene på ham som killing - det har min dyrlæge aldrig hørt om før, heller ikke jeg. Han render som en god hankat, men hunkatte har ingen interesse, end ikke når de er i løb…

jeg syntes du skal veje ham de næste dage og se om han taber sig, det er oftes et af de første tegn på der er noget galt. Men er du det mindste i tvivl om han har det helt ok, så syntes jeg du allerede i morgen skal få tjekket ham grundigt igennem ved dyrlægen, vil hellere selv afsted en gang for meget end en gang for lidt

MVH
Gitte

Henriette - Måske forrige ejer har misforstået det? :slight_smile:
Men jeg ville måske overveje en blodprøve og evt. tjek af urinprøve. Det kan f.eks. være nyrene eller meget andet, som den er gal med. Især det med vægttab bekymrer mig…

Hvor ville det dog være nemmere hvis han gad bruge bakken, så jeg kunne se hvad der kommer ud…

Da vi overtog ham, var han meget spinkel (sidste år omkring juni), det var grundet orm, overvejer lidt om han kunne have fået det igen… Ved at han spiser mus…

Sidst da han var “syg” (bidt klo af, af naboens hund), søgte han væk fra mig, så her undre det mig at han er så opmærksomhedssøgende…

Henriette - det kan det også være. Så at starte med en ormekur kunne måske være det… Selvom det ikke forklarer den ændrede adfærd, men det kan måske have noget at gøre med at han endelig er faldet til? :slight_smile: det kan jo godt tage lang tid for voksne katte :)½

Håber i hvert fald ikke det er nyren den er galt med. Hvor ville det dog være synd. Kan ikke huske om jeg har en mil(et eller andet) tilbage fra sidst ved dyrlægen, tror jeg har en halv, som passer til Fredes vægt.
Har også overvejet om det er fordi han endelig er faldet til. Håber jeg så inderligt, for jeg orker bare ikke en omgang dyrlæge renderi igen.

Og så lige det klassiske spørgsmål, hvordan f*nden får jeg pillen i ham…
Jeg er ikke stærk nok til at holde ham selv, han er et rent muskelbundt
Han spiser heller ikke vådkost, så der kan jeg heller ikke gemme den… Godbider gider han heller ikke - dumme kræsne kat.

Henriette - Katten mellem benene, så du kan holde ham der med benene, og så gabet op, ind med pillen, og sprøjte vand ind med en engangsprøjte, hvis du har det… Og ellers så gnubbe godt på halsen/struben til han synker.
Det er det der virker for mig… :slight_smile:

[quote=Eife;505937]Henriette - Katten mellem benene, så du kan holde ham der med benene, og så gabet op, ind med pillen, og sprøjte vand ind med en engangsprøjte, hvis du har det… Og ellers så gnubbe godt på halsen/struben til han synker.
Det er det der virker for mig… :)[/quote]

Skal nok prøve, bliver ikke før i morgen, han ligger lige og putter hos mig :slight_smile:

se det er det jeg plejer at udnytte! Yasha er BLEVET stærk hen over de sidste 2 år :uha: så ham får jeg kun piller i, hvis han ligger og putter hos mig… så ligger han der og er så dejlig rolig og godtroende, at man lige kan luske pillen ind i munden på ham, uden han opdager ret meget af hvad der skete :klapper:

jaja jeg sagde han var stærk - ikke klog -engel

[quote=PiaB;505962]se det er det jeg plejer at udnytte! Yasha er BLEVET stærk hen over de sidste 2 år :uha: så ham får jeg kun piller i, hvis han ligger og putter hos mig… så ligger han der og er så dejlig rolig og godtroende, at man lige kan luske pillen ind i munden på ham, uden han opdager ret meget af hvad der skete :klapper:

jaja jeg sagde han var stærk - ikke klog -engel[/quote]

Jamen Frede er ikke dum - han åbner selv vinduer, skabe osv. Og selvom man låser kattelemmen kommer han ud af den :S

Er det en ormekur, du vil have i ham? For den kan du også få som dråber i nakken, og det er da noget lettere :slight_smile:

mvh. tina

[quote=Henriette;505911]Han er ca. 6½ år gammel…
[/quote]

Jeg ville få taget tandrøngten på en kat i den alder, hvis jeg havde mistanke om, at den havde det skidt.

Hvad har I ikke hørt om? Kastration af killing? Eller udtrykket “klippet strengene”?

Tja, jeg har kun hørt om kastration. Anede ikke at man kunne bruge ‘‘klippet strengene’’, har dog hørt ‘cuttet kuglerne’, men det lægger heller ikke så meget op til fantasien…

Jeg bruger ofte udtrykket klippet strengene - for det er jo strengt taget det man gør :slight_smile:

Er han en ude/inde kat? Jeg har to fritløbere og min “gamle” kat på 5 år gider ikke være ude i det kolde vejr, så istedet for render han rundt her inde og jamre/skælder ud. Jeg klikkertræner ham meget mere end normalt i disse dage, hvor det er koldt, så han bliver lidt mere stimuleret.