Bekymret

[quote=Vivi_Fletcher;506434]Jeg bruger ofte udtrykket klippet strengene - for det er jo strengt taget det man gør :-)[/quote]Ja avs!:). Men der findes nok meget slang omkring kastration:tihi:

En ormepille kan du knuse og blande op i en portion guf - en eller anden form for vådfoder, tun e.l.

Det virker her i huset. Jeg kan nemlig heller ikke holde mine store hankatte.

[quote=Susanne Harbo;506458]En ormepille kan du knuse og blande op i en portion guf - en eller anden form for vådfoder, tun e.l.

Det virker her i huset. Jeg kan nemlig heller ikke holde mine store hankatte.[/quote]

Det virker bestemt ikke her i huset, ormepillen smager GRIMT ifølge mine katte og de nægter at spiser noget hvor man har prøvet at skjule en ormepille i.

Hvis han spiser det samme, men stadig taber sig kunne det jo også være sukkersyge? Synes også du skulle få ham undersøgt ligesom de andre siger.

Jeg fik afvide at de KUN har fået strengene klippet…

[quote=Susanne Harbo;506458]En ormepille kan du knuse og blande op i en portion guf - en eller anden form for vådfoder, tun e.l.

Det virker her i huset. Jeg kan nemlig heller ikke holde mine store hankatte.[/quote]

Gid det vil virke… Prøvede jeg sidste gang, men han er bare kræsen og spiser helst ikke vådfoder, tun siger ham heller intet, og synes ikke det er helt nemt at gemme en halv pille i en meget meget meget lille reje…

Sidst jeg var hos dyrlægen fik jeg tjekket bissere på ham, de fejler intet.

Ja han er fritløber… Var ude at gå med ham igår :slight_smile: Kattene og jeg kan godt lide at gå os en lille tur til tider, også selvom de er fritløbere, de følger mig rundt, også selvom jeg går ned og handler, så venter de bare udenfor. Han hyggede sig gevaldigt i sneen, sammen med Stranger.

[quote=Henriette;506553]Jeg fik afvide at de KUN har fået strengene klippet…
[/quote]

Tvivler på det overhovedet gøres i Danmark. Men i så fald skulle han jo have kuglerne endnu - og det kan din dyrlæge (eller dig selv) da mærke, om han har - det er jo ret tydeligt.

Han har været ved 3 forskellige dyrlæger, og de kan ikke blive enige… Nogen mener de kan mærke kugler andre ikke…
Men hunkatte har overhovedet ingen interesse…

[quote=Henriette;506598]Han har været ved 3 forskellige dyrlæger, og de kan ikke blive enige… Nogen mener de kan mærke kugler andre ikke…
Men hunkatte har overhovedet ingen interesse…[/quote]

Imponerende, hvis en dyrlæge kan være i tvivl :S

Havde han kun fået skåret strengene, ville han være steriliseret og dermed frataget evnen, men ikke lysten (ligesom man gør med mænd).

Så jeg ville nok konkludere, at han er kastrat :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;506713]Imponerende, hvis en dyrlæge kan være i tvivl :S

Havde han kun fået skåret strengene, ville han være steriliseret og dermed frataget evnen, men ikke lysten (ligesom man gør med mænd).

Så jeg ville nok konkludere, at han er kastrat :-)[/quote]

Plejer man ikke at fjerne kuglerne også? Umiddelbart vil jeg også mene han er kastrat :slight_smile: da han ikke viste Fifi nogen form for opmærksomhed da hun var i løb…

Han har fået sin ormekur idag :slight_smile: Og så giver jeg den lige et par dage, og håber på at han spiser lidt mere :slight_smile: Og så får han rejer i morgen :slight_smile:

Jo, jeg har aldrig hørt om, at de ikke blev det.
Men jeg kan forstå på dig, at flere dyrlæger er uenige om, hvorvidt de er fjernet eller ej?

[quote=Vivi_Fletcher;506973]Jo, jeg har aldrig hørt om, at de ikke blev det.
Men jeg kan forstå på dig, at flere dyrlæger er uenige om, hvorvidt de er fjernet eller ej?[/quote]

Ja, flere dyrlæger har kigget på ham, og raget på ham, og lide det kan han sku ikke. Frede har aldrig været glad for mænd, så at de står og rager på ham er ikke velset :frowning:
Men han opfører sig som en fertil hankat, med strinten, føjten osv. Udover han ikke synes hunkatte i løb er interessante…

[quote=Henriette;506989]Ja, flere dyrlæger har kigget på ham, og raget på ham, og lide det kan han sku ikke. Frede har aldrig været glad for mænd, så at de står og rager på ham er ikke velset :frowning:
Men han opfører sig som en fertil hankat, med strinten, føjten osv. Udover han ikke synes hunkatte i løb er interessante…[/quote]

Jeg kender mange kastrerede hankatte, der opfører sig som fertile mht strint og føjte, så det ville jeg ikke tillægge nogen betydning.

Okay, så må vi gå ud fra at han er kastrat :slight_smile: Havde jeg også håbet på, men det er ikke nemt når dyrlægere ikke er enige…

I foråret oplevede jeg lidt det samme med Buster.
Han har altid været meget kælen, men aldrig gidet ligge på/helt op ad mig, det ville han pludselig. Hver aften kom han hen og lå på maven af mig, når jeg lå i sofaen.
Han tabte sig også, og begyndte lidt senere at drikke mere, og lave større urinklumper i bakken.

En tur til dyrlægen afslørede diabetes (insulinresistens - altså type 2).
Jeg startede ham op i insulinbehandling, og nu er han sit gamle jeg igen.

Som mange andre skriver, få ham undersøgt hos dyrlægen…