Bengaler på kattegalleri

Leopold prikker Elin ind under dynen, når hun sover og han synes hun skal op:-))))

Ja Lis - der var jo en serval:-) Det er altså heller ikke let at holde styr på de racer blandt de store. Der er mange:-)

haha se det blik som aby sender ham! :slight_smile: Seje kat! (abyen altså!)

[quote=Houmann90;168818]Ved godt det ikke er det tråden handler om, men er bare nødt til at sige det!
Men hold kaje hvor er Elins Leopold bare en vanvittig smuk kat :besvimer:
Kig lige de øjne mand… Jeg lider seriøst af det der INOMC lige nu :ups::wehuu: (Selvom jeg får Fie på søndag)[/quote]

Mener du de her?

:D:thumbup:

Ja! Det gør jeg… Af hele mit store katte hjerte… Hold op en kat mand :inlove:

[QUOTE=lenschow;168819]Leopold prikker Elin ind under dynen, når hun sover og han synes hun skal op:-))))

Ja Lis - der var jo en serval:-) Det er altså heller ikke let at holde styr på de racer blandt de store. Der er mange:-)

haha se det blik som aby sender ham! :slight_smile: Seje kat! (abyen altså!)[/QUOTE]

Det er ikke nødvendigt at træde på en der ligger ned - tænk at ens egen hukommelse kan spille sådan et pus, nå …

Ja Kionee var en cool tøs - Heidi fik lov til ikke at sterilisere hende - hun var bange for at magtbalancen så ville rykkes. Servalen skulle ikke ha’ klinket noget når Kionee havde det blik på.

Jeg var meget lidt begejstret da jeg fik at vide at nu havde havde “min” kat fået bengal (den sidste lovlige privat i DK), jeg var skide bange for den ville knække nakken på katten.

Smuk er den da absolut, servalen (og aby’en) - men helt ærlig, er sådan én til kæl, det ligner for mig mere en kat, man bør ae iført en brynje :tihi:

Lis, jeg mener ikke, at Københavns Zoo har en Serval, men de har med garanti karakaler. Karakalerne havde unger sidste sommer, og de var godt nok søde :). Karakalerne er flyttet fra deres gamle anlæg ved siden af rovfuglene til et nyt og flottere anlæg i Søndremarken.

(Det var ikke for at knække dig yderligere (som du selv skriver), det er ment som en serviceoplysning fra en zootosse :)).

Kæl, tjaee - det mente ejeren. Hun kunne nu styre den - hun havde flasket den op fr den var ? uger - for ellers er de endnu mere umulige. Den var kun lille på billedet.

Serval, karakal og hvad de ellers hedder, er i henhold til “Bekendtgørelse om privates hold af særlige dyr m.v.”, IKKE tilladte at holde som husdyr, for de hører ikke ind under begrebet domesticerede katte

Hmm, er der nogle opdrættere af den kat? Altså jeg kan jo godt læse at den er ulovlig at have, me siden hende på KG har den! Det kunne jo være! Ville godt nok gerne opleve den kat for den ser noget bestemt ud! Er bengelere noget lig dem i personlighed?

Nu virker Eddie´s ører da egentlig til at være ret små:ups:

[quote=Lis Dahlstrøm;168813]så har tilliden til min hukommelse lidt et fælt knæk - for her er Serval og Aby - se lige hvem der ligger øverst:-))[/quote]Hold da kaje en kæmpe kat :uha:

Jeg skal hilse og sige tak for roserne, fra ham her og sige i bare skal forsætte, han kan sagtens tåle det. (tror han)
Knus Elin

Det bliver straks meget bedre hvis du sammenligner med aby’ens ører:-) - de er nem’li små.

Ifølge ejeren af aby’en fra mig og servalen jeg sendte billedet af er hun den sidste der har fået lov til at holde serval privat i Danmark.

Trøffe, Servalen, er ung på billedet det er taget i oktober 2003.

Husker jeg rigtigt havde hun Trøffe - tilladelsen fik hun senere efter en lang og sej kamp jeg tror tog et par år.

Ja Eddies antanner er pludselig rene husmis ører hihi

Hvad gør vi ved den på galleriet? Er admins gjort opmærksomme på det? For er det en serval, så skal dfet da anmeldes til politiet.

Jeg tror dog den er for lille…? Er der serval i Savannah? Nogle, der ved det?

Ang. Serval - den er kendt for sit temperament:-) Og det er normalt ikke til den gode side. Det var iøvrigt sådan en, der stak af ved Kolding for år tilbage og gik i skoven til skræk for folk - de, der ejede missen stod ikke frem den gang, da han var her ulovligt, men de har siden skrevet en bog om ham - det er en hjerteskærende smuk beretning.

Da han kom retur efter sin strejfetur var han blevet delvis vild igen. De beholdt ham dog til hans død og hold op, hvor jeg tudede, da ejeren sad og holdt ham mens han døde af alderdom i deres hus til sidst i bogen. Han boede sammen med en siameser kat:-)

Jge husker ikke bogen navn pt, men den kan anbefales!

Gøre hvad ved den mis på galleriet:?

Der står klart og tydeligt, at det er en Savannah og de er så vidt jeg ved ikke ulovlige i DK…endvidere står der intetsteds i hendes annonce, at den er far til hendes bengalkillinger…jeg har lidt svært ved, at se problemet??

jeg ka nu heller ikke se problemet og hvis katten er lovlig at ha i dk er det vel op til en selv om man ønsker at eje sådan en kat og ku det tænkes at ejeren har styr på hvordan sådan en kat skal takles. samtiddig tror jeg heller ikke ejeren ville være så åben omkring det hvis katten var ulovlig at ha
jeg ku komme i tanke om masser af dyr som forefindes i danske hjem som ikke burde være der, men det er ikke op til mig at bedømme om det er forsvarligt at ha disse dyr i et privat hjem, det er det vi har myndighederne til

Men myndighederne opdager det jo ikke af sig selv.

I skulle se, hvad der lægges ind af pitbull på hundegalleri - jeg er med i en gruppe derinde, hvor vi gang på gang får den anmeldt.

Ja hvis det er en savannah, så er der jo ikke mere i den sag - jeg har flere gange efterlyst om det ER det. Men åbentbart er der ikke andre, der kender racen heller…

Jeg tænkte bare, at Nifol fortjener, at hendes bekymring tages alvorlig - derfor mit indlæg. Og om en måske kunne skrive til brugeren og spørge eller i den stil? Mere ekstremt havde jeg nu ikke forestillet mig det - i første omgang

MVH

Jeg kan ikke selv, da jeg er på vej til KBH og står midt i en fyringsrunde på jobbet. er det IKKE er savannah orker jeg det derfor ikke pt.

Derfor sprugte jeg ud åben.

MVH

Har prøvet at skrive omkring killingerne og forældrerne - Er selv bip nysgerrig.