Benny og ..... hans søster

Lang historie gjort kort: Her er Benny (prikket! For lange til at være spotter, for brudte til at være makrel, men det er vel knap så vigtigt!) og hans klassisk tabby søster, som skal hedde… tja, et eller andet!
Mor? Petheavens Daphne Duck, EUR n22 - pæn kat, IC og godt på vej til grand med flere nomineringer undervejs. Og en billig moral!
Far? “Gammelmis”!! En huskat, der har boet i området i flere år, vi plejer dog ikke at se ham lige i vores gade, men i nogle af nabogaderne. Det er der tydeligvis lavet om på - Daffe har tydeligvis mødt ham ude i haven for 11½ uge siden!!! Vi havde ikke engang hørt hende i løbetid, ikke et rul, ikke en kurren - intet!!! Jeg var endda begyndt at undre mig over at hun var længe om at komme i løbetid iår, da jeg pludselig synes at hun måske var ved at blive lidt rund…! Suk!
Nå, han er begyndt at hænge lidt ud her på gaden igen, så plan A kører her henover bededagsferien, og den omfatter en fælde som vi har fanget en masse andre katte i - bare ikke lige ham! Han har sikkert hørt fra de 2 vi fangede sidste år, at det går ud over kronjuvelerne, og det er da også en helt fast del af plan A! Plan B? Der er ingen plan B - han har at gå i fælden og blive afmonteret, sluppet fri igen og hjælpe med at spærre området for nye tilflyttende hankatte!
Nå, men det var Benny og… hvad hun nu ender med at hedde. De var ialt 4, Daffe fik lov at beholde disse 2 og dyrlægen aflivede de andre 2. Alle absolut hader at skulle aflive sunde og raske killinger, men vi har faktisk stadig 3 fantastiske ungdyr fra sidste år, så vi synes vi var nødt til det. Og hvad skal vi stille op med dem? Aner det ikke lige nu, men de er dæleme dejlige, stamtavle eller ej :inlove:
VH
Susanne - snart boende bedre indhegnet end Fort Knox! Som med lethed ville kunne indtages af europeer :slight_smile:

Hun skal da hedde Beate :hjerte:

(og bo hos mig… )

Jeg synes nu, du er voldsomt heldig med dine små uheld, Susanne :slight_smile: De der birmablandinger var SÅ flotte (ja, det er de nok stadig :ups:), og de to her er da bedårende dejlige :hjerte: :hjerte:

Sikken dog en redelighed. :slight_smile:
Nå, men det kan killingerne jo ikke gøre for - og skønne er de i hvert fald:hjerte:

De to ser ud som om de var bestemt til at bo hos mig :smelter::smelter:
Desværre er der lukket for nye medlemmer af kattefamilien herhjemme :frowning:

Kunne vores bimser ikke lære at få så pæne handsker ? he he. Nuser er de ihvertfald.

Åh gud de er bedårende!! :love2: Stod det til mig var det altså tilladt med tabby med hvid hos européen. :hjerte:

Bertha? Passer da til Benny :slight_smile: Hun er virkelig skøn hende lillepigen. Jeg håber du opdaterer lidt løbende med billeder herinde - og en sød kattegal liige har plads til en eller to af sådan nogle små fine størrelser :inlove:

Beate måske… Bella,
Bennie er åbenbart et pigenavn? :tihi:

Betsy! :smiley:

Betty, Bessie, Bitten, Bjørg… Det var lige min femører :slight_smile:

Eller Badutten…nej, men skønne er de i hvert fald. Meget lækre striber…

Havde jeg plads hentede jeg dem begge to, men desværre er der fyldt op i (forhåbenligt) mange år endnu.

Skønne er de.

Hun kan da også hedde:
BODIL KJÆR :hjerte: :hjerte:

[QUOTE=Anneth;601614]Hun kan da også hedde:
BODIL KJÆR :hjerte: :hjerte:

[/QUOTE]
JA . det er da lige det hun kan .- og det andet du foreslog kan også hurtigt komme til at ske, til lykke med hende - hehe :slight_smile:

Og ja, når nu vi ikke har kunnet slippe for uheld, så synes jeg såmænd også de er faldet særdeles heldigt ud :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;601617]JA . det er da lige det hun kan .- og det andet du foreslog kan også hurtigt komme til at ske, til lykke med hende - hehe :slight_smile:

Og ja, når nu vi ikke har kunnet slippe for uheld, så synes jeg såmænd også de er faldet særdeles heldigt ud :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Pas på det kan jo være, at vi tager dig på ordet. :slight_smile:

Du skal være så hjerteligt velkommen - det bliver den smukkeste husmis i mands minde, hun er jo klassisk tabby med hvid :slight_smile: Og jeg er helt enig med Eva, jeg fatter ikke at EUR ikke er godkendt med hvidt, jeg synes de er SÅ attraktive med hvide poter :slight_smile:
VH
Susanne

Lidt OT, men kunne I egentlig ikke stille forslag om anerkendelse af tabby med hvidt? De er jo super smukke, og det kan da heller ikke være godt for en lille race, at opdrætterne (måske) fravælger mulige parringer, fordi de risikerer ikke-anerkendte farvekombinationer? :?

Smukke, smukke huslinger, forresten. :hjerte: Gid jeg havde plads til en af dem. :love2:

Det kunne man egentlig godt - men man ville jo skulle stille med et vist antal katte, som egentlig er… “spildproduktion”, for at de kan godkendes. Og de rammer liiidt udenfor EMSkoderne, i hvert fald hvis vi bare vil have hvide poter og hvid bug, men ingen blis. Men jo, det ville helt klart være til racens fordel at der var plads til de ekstra farvevarianter. Nogen synes det ville ligne en huskat for meget, men det synes jeg måske også en helt sort - og godkendt variant - også let kan gøre. Desværre har der i mange år primært blandt de “gamle” EUR opdrættere været indædt modstand mod tabby med hvidt, men måske vi hen ad vejen kan få ændret holdningen lidt når der kommer nye til. Men nu bidrog jeg sidste år men en racegodkendelse af en anden af Daffe´s børn med ukendt far, så det er ikke min tur iår :slight_smile: Og det er Mettes skyld det hele, for det er noget Daffes mor lærte, da hun boede oppe hos Mette :slight_smile:
VH
Susanne

Pil - Måske lidt en kombination af at det nok vil skille vandene rigtig meget hos opdrætterne, hvis en/flere stillede sådan et forslag, og så det det (så vidt jeg husker) kræves for at få godkendt en ny farve :slight_smile: Og jo, det gør da at man ikke foretager visse parringer, men i hvert fald i DK er der kun en der arbejder med hvidt, og hun har ikke nogen hankat med hvidt, så vælger man parring indenfor landets grænser, så er det ikke noget problem i øjeblikket i hvert fald :slight_smile:

Og ja, den der lille klassisk tabby pige måtte ellers også godt flytte herhjem, hvis vi havde plads til flere… suk… :inlove:

Der skal faktisk “kun” 10 eksemplarer til fremstilling, for at der er nok til at få godkendt en ny farvevariant. Og så skal kommandovejen selvfølgelig følges, papirnusseri i den rigtige rækkefølge, men det er ikke så svært at få godkendt en ny farvevariant som en ny race. Der er mindre benarbejde i det.
Og jeg kan godt på nogle områder forstå, når nogen ikke gerne ser en ny farvevariant godkendt i en given race, men det er jo så let - man kan bare lade være med at købe noget af det, og taler vi dominante egenskaber, så er det jo endnu lettere :slight_smile: Jeg kommer heller aldrig nogensinde til at lukke en sølvbirma indenfor mine døre :slight_smile:
VH
Susanne

Susanne - Ah, jeg huskede 30, og kunne ikke lige finde reglerne på FIFe’s side… Men jeg blander det nok sammen med ny race så? :slight_smile:

Ja, ny race er noget mere indviklet. Ny farvevariant: Breeding and registration, § 10.2.2 - det er mere gelinde end ny race, hvor man skal helt op på 3 generation - men så vidt jeg husker “kun” 15 individer, og der kommer måske en tilpasning af reglerne på årets FIFe GF. Der kræves f.eks. ikke ved farvevarianterne at de fremstillede dyr skal være renracede, og der kommer muligvis en tilpasning af det - lad os se, så tager vi den hvis der sker ændringer.
VH
Susanne

For mig som udenforstående virker det lidt underligt, at man kan have en katterace, der bygger på den nordiske grundtype, uden at have tabby med hvidt. Kombinationen findes jo i forvejen i “landracen” - jeg kan skrive under på, at der var masser af dem, da jeg voksede op i 50-60’erne. Og hvor smukt, det kan se ud, behøver man blot at kigge på skovkattene for at opdage… :wink:

På den anden side kan jeg også godt forstå, hvis opdrætterne er lidt tilbageholdende med flere kombinationer, da det trods alt er en af de mindre racer. Men lidt synd er det li’godt…