Beskidt i bagen

Synes Mikkels bagparti er mindre charmerende at kigge på - specielt i forhold til Nynnes…

Kan jeg selv vaske ham engang imellem? og evt med hvad?

Hvordan gøres det bedst - han er ikke glad for hverken rindende vand eller at blive holdt

Altså, når mine har haft tynd mave (det er langhårskatte), så får de en tur ind under vandhanen i håndvasken, og bliver vasket på den måde… Er det rigtig slemt, så får de en tur med bruseren i badekarret… De er altid blevet rene af det… Så vand burde være fint nok [smilie=hate-smile.gif]

Det er bare ik nemt at holde en 6½ kgs kat i ro ret lang tid af gangen :slight_smile:

Det er bare ik nemt at holde en 6½ kgs kat i ro ret lang tid af gangen :)[/quote]

Nej det er helt rigtig… Slås selv med de to der er over fem kg -hæhæ

Men er der slet ingen der kan hjælpe dig?

Det er lige præcis af den grund at mine killinger (og alle katte jeg får ind i mit hjem) lærer at det at blive vendt med bunden i vejret (eller helt præcist, de bliver jo bare lagt på ryggen i ens arme), det er noget man bare skal igennem ind i mellem, og det skal de bare finde sig i… Selv min store hunkat, der ellers nok kan både bide og rive, når man prøver på noget, hun finder sig i det… Så måske du skulle i gang med at øve lidt med ham [bigloony]

Ja måske… Det er bare ik særlig sjovt, for lunten er kort er så hvæser man og bider og kradser (og det gør MEGA ondt)

Nu lyder det som om jeg har en masse undskyldninger :slight_smile: Men kan selvfølgelig godt se logikken, det ville bare være nemt hvis man kunne slippe for at holde ham :slight_smile:

Det er smart hvis du har en til at hjælpe dig. Selv kan du holde katten i de to forben ved at holde et ben mellem en finger og det andet ben mellem en anden finge og så låse med tommeltotten…svært at forklare…men det virker. Så måsen ned i vasken…tænd for vandet som du har tempereret inden og få den anden person til at hjælpe dig med shampooen. Ligeledes vil det være godt hvis den anden også står klar med håndklæde.

Jeg bruger altid lidt katteshampoo for om ikke andet dufter de da dejligt bagefter.

Jeg er så heldig at mine køkkenvaske er indrettet med en vandhane der kan omstilles til bruser og som også kan tages ud og har en slange så det simpelthen virker som en håndbruser.

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke. [bigloony]

Der er vel ik rigtig andet for end bare at få bagen under vandet :slight_smile:

Hva sker der hvis det sidder for længe osv - han kan vel godt få et eller andet skidt af det?

Den korte lunte kender jeg jo også alt til… Men sjovt nok så er den der ikke når bagdelen er i håndvasken… hehe… Det gælder bare om at sætte ham, så han ikke er i tvivl om at nu bestemmer du altså hvad han skal… Du må ikke være bange for at han skal rive eller bide eller andet, for så gør han det… Hvilket du sikkert allerede godt ved, men det er fordi han godt ved du frygter det, at han bruger det i mod dig…

Evt. prøv at rede det væk med en børste, hvis det er tørret ind… Det er tit nemmere end med vand… Vandet er mest hvis det stadig er vådt, eller til at bløde op, hvis det ikke kan børstes ud…

Den korte lunte kender jeg jo også alt til… Men sjovt nok så er den der ikke når bagdelen er i håndvasken… hehe… Det gælder bare om at sætte ham, så han ikke er i tvivl om at nu bestemmer du altså hvad han skal… Du må ikke være bange for at han skal rive eller bide eller andet, for så gør han det… Hvilket du sikkert allerede godt ved, men det er fordi han godt ved du frygter det, at han bruger det i mod dig… [/quote]

Jeg må prøve…

Tror jeg giver et forsøg med det lige om lidt…

Skal nok lige skrive hvordan det ender [bigloony]

Jamen jeg vasker mine i nummi med en blød engangs-vaskeklud.

Det gør jeg ca. hver anden dag.

Ikke fordi de er beskidte, men fordi jeg synes at når nu katte er så renlige, må de da godt få en ren røver at slikke sig i. De vænner sig til det, og nogen af dem stikker selv røveren i vejret når jeg kommer med kluden. Jeg bruger bare lunkent vand, helt uden sæbe eller noget.

Jeg forsøger at lære alle mine katte at få kigget ører, tænder, og negle uden at rive mig til hakket fars imens. Det er altså en god ting at vænne dem til.

Det tager tid, og nogle er mere vrangvillige end andre, men stille og roligt får vi det lært.

Det er da lidt dyrt i rejer, men det letter altså mange ting når man uden vrøvl kan kigge dem i ørerne f. eks.

Det er ikke i pelsen det sidder - det på numsen, på selve skindet (eller hva man kalder det), så der vil jeg ik forsøge at redde det ud - så bliver vi nok mere uvenner end højst nødvendig :slight_smile:

Det med ører og tænder er de begge vant til - dog er Mikkel ikke så god til det med kløerne :slight_smile:

Når jeg reder mine bagi, altså når der sidder noget fast i pelsen, sætter jeg mig på hug på gulvet, sætter katten fast forkrop fast mellen mine knæ, så kan jeg rede dem bagi, mon ikke at du kunne gøre det på samme måde, det lyder lidt bask at gøre det på denne måde, men når man er alene er det jo lidt svært at holde en kat, som bliver sur…
heldigvis er det kun 2 katte jeg bliver nød til at gøre sådan med…

Jeg bruger forresten våd sevietter når jeg vasker dem…

Sjovt, nej det ved jeg godt det ikke er, tænker aldrig over det på mine korthår, for det problem har de ikke.
Der kan være hanner, især unghanner, der ikke går så højt op i personlig hygiejne:-)