Besøg af (vild)kat

I går eftermiddags da jeg kom hjem fra internatet var jeg så ødelagt at jeg lagde mig på sofaen og hvilede mig.
Jeg hørte så en lyd fra løbegården som jeg kender som en kat der er kommet ind og ikke kan komme ud igen.

Stine kom selv ind i stuen, og jeg rejste mig, lukkede Stine inde og gik ud for at hjælpe katten ud.
Den fløj rundt ii løbegården, så jeg vurderede en grad af panik af at være lukket inde.
Jeg ville tage fat i den bagfra, for at løfte den ud - noget jeg har gjort flere gange før når en kat har forvildet sig ind.

Det var så ikke en god idé, for katten bed sig fast, og sad fast, hvilket efterlod mig med en del huller i hænderne, værst i højre.
Mig ind efter et håndklæde til at tørre blodet væk med, og så se om jeg kan få det delvist om katten.
Jeg får fat i katten igen, denne gang får den så bidt fast i min overarm, hvor den også holder biddet.

Katten stryger ind og gemmer sig under sengen. Jeg får den ud derfra, og nu gemmer den sig i udestuen. Jeg lukker naturligvis ud til løbegården, og åbner ud til terrassen i stedet (Hvorfor jeg ikke gjorde det med det samme kan jeg ikke svare på - i kampens hede tænker man ikke rationelt)
Nå, efter lang tids kamp kommer katten ud, og jeg kan lukke samtlige døre igen.

Katten er kommet til skade i kampen, formentlig skåret poten på hegnet i løbegården, der er blod på gulvet under sengen.

Jeg skynder mig at ringe til vagtlægen, skal komme derind. Derinde bliver det største sår syet med et enkelt sting - det var så stort at man tydeligt kunne se fedtlaget - de andre sår på den hånd får strips på, og resten af sårene bliver vurderet.
Jeg skal så have Primcillin - hun vil ikke give mig Bioclavid som vi jo ellers foretrækker ved kattebid. (Det har jeg så ikke fået endnu. I mit Falck-abonnement kan jeg ellers få det bragt ud. De vil dog ikke have noget med det økonomiske at gøre - og apoteket vil ikke udlevere uden kontant afregning. Og jeg kunne ikke selv komme til apoteket i aftes . Så skal hente det her senere på formiddagen)

Stine så og hørte det hele inde fra stuen, så hun er ikke meget for at gå ud.
Hun kom heldigvis op til mig i sengen i morges, og har opført sig relativt normalt overfor mig. Håber det hjælper med et par dages ro.

Nå ja, og så har jeg pænt ondt. I hånden, selvfølgelig, og i overarmen. Og de andre steder katten sad fast… Som I kan se på billederne havde den gode kæbemuskler.



På det sidste billede kan man tydeligt se fedtlaget i det sår der gaber.
Og så er min overarm ved at blive blå.

:disappointed: :disappointed: :disappointed:

AW-AW-AW Louise!!

Håber du får det rigtige medicin i dag.

God bedring
:kram:

1 Synes om

Tusind tak.
Får bare Primcillinen. Er det ikke nok må jeg tale med egen læge.

1 Synes om

Pyha - det var en voldsom oplevelse :blegne:
Jeg har selv prøvet en gang at blive angrebet af en fremmed hankat udenfor hegnet. Han var kælen og jeg aede ham - pludselig for en djævel i ham og han angreb mig. Selvom man godt ved, det kan ske bliver man død chokeret.
Jeg håber du kommer nemt igennem det og heler uden problemer :kryds: Men jeg ville nok kontakte egen læge i dag under alle omstændigheder og få en second opinion mht. behandlingen.

Rigtig god bedring :kram:

1 Synes om

Chokket sidder stadig i kroppen, og jeg ryster stadig.

Jeg ved at lægen også siger Primcillin, da det er det der står der hvor de slår op…

Hold da op, stakkels dig og stakkels kat(te). Håber det heler fint op, og du ikke mærker mere til det! :kryds: Rigtig god bedring. :hjerte:

1 Synes om

Øv da for en omgang. Håber det går bedre i dag :kram:
Det er underligt med de vagtlæger :thumbdown:. Jeg blev bidt af Nora for nogle år siden, og vagtlægen mente også at den behandling jeg bad om/insisterede på - som er det Rigshospitalet og Seruminstituttet anbefaler - var vildt overdrevent. Men han orkede åbenbart ikke skændes med mig, så jeg fik den rigtige medicin. Det håber jeg også du kan få, for de kattebid er jo ikke til at spøge med, og det ser godt nok voldsomt ud.

1 Synes om

HOLD DA HELT OP! Jeg er dybt chokeret over at læse dit indlæg … og så billederne …! Det er jo vanvittigt! Det kan slet ikke sammenlignes, og jeg har ikke den store erfaring med vilde katte, men de markeringer en lille 3 uger gammel (vild)killing efterlod på mig sidste sen’sommer’, fik mig til at indse hvilke kræfter der er i katte! Men det her!

Jeg håber du kommer dig over det - uden mén, også af mental karakter :heart:

2 Synes om

Det var da en forfærdelig omgang.:uha: God bedring til dig, Louise.:troste:

3 Synes om

Hold da op :open_mouth: Rigtig god bedring :kram:

1 Synes om

Forstår dælme godt du har ondt. Sikke en omgang den har givet dig. Rigtig god bedring :blush:

1 Synes om

Pu ha sikke en oplevelse! Godt du får det fortalt, så du kan få det ud af dit system. God bedring. :troste:

1 Synes om

bare lige…ved du hvordan han kom ind …?

1 Synes om

Er ret sikker, der er sikret indefra og ud. Det er ikke svært at komme ind, man kan hoppe ned fra den plade af plexiglas der sikrer løbegården indefra.

Går hegnet efter for en sikkerheds skyld, når jeg er hjemme om tyve minutter.

Tusind tak.

Jeg bliver ikke bange for at gå til katte, det ved jeg heldigvis.
Det kongelige r bare “op på hesten” igen.

1 Synes om

Av for biiip. Er jeg eneste der tænker den kat burde indfanges og aflives, det var da en voldsom aggressiv reaktion​:fearful::fearful::thinking:
Håber det hurtigt heler igen.

1 Synes om

Hold da op det er volsomt, rigtig god bedring til dig :rose:

1 Synes om

nåh…er det en vild kat er det vist ganske normalt …er overbevist om at alle dyr vil gøre det samme

3 Synes om

Er et reelt farligt dyr at have gående frit. I dk har vi ikke rigtige vildkatte,lyder romantik men er jo bare en ejerløs kat, ville personligt ikke være tryg ved så aggressiv en kat gående frit. Jo mere sulten og desperat den bliver jo farligere bliver den, normalt eller ej. Næste gang går det måske ud over et barn, kat eller hund, der måske ikke er så “heldig”

2 Synes om

Hegn efterset og fundet indtalt.
Feliway er sprøjtet rundt i lejligheden.

@tzari ved godt at der er tale om en forvildet kat, og ikke decideret vildkat. Brugte ordet vildkat fadet er det man bruger i DK, når man beskriver denne gruppe katte.
Selv på internatet siger vi vildkat, selvom vi udmærket ved at den er forvildet i stedet.