Betændelse ved penis

Jeg har lidt spørgsmål ang betændelse omkring penis på en hankat… Jeg var ved dyrelægen med Kurt for noget tid siden, fordi jeg skulle have tjekket at hans kronjuveler sad som de skulle, og have stemplet hans stamtavle(som jeg så glemte:ups:) men så spurgte jeg dyrelægen om jeg skulle være bekymret for at Kurt ikke er den bedste til at gøre sig ren når han har været på toilet, og hvis han har haft lidt puha til at sidde, han er en dør til at gøre sig selv ren, så han har nogle gange lidt puha til at sidde som jeg så fjerner men han kan ikke stå stille når jeg piller ved hans ædle dele, og så fik jeg dyrelægen til at kigge for der sad lidt som jeg ikke kunne fjerne, og det vidste sig at han havde begynde betændelse ved tissemanden… noget som hun ellers ikke havde set på en kat før, så hun var lidt overraskede, men han fik en omgang pencillin kur, og så var det væk igen.

men mit spørgsmål er så, skal jeg være bekymret, ligesom llivmorderbetændelse ved hunkatte, at hvis de først har haft det en gang, og evt en gang mere, så er det bedst at lukke dem… Hvis Kurt får betændelse dernede igen, pga han ikke gøre sig ren, skal jeg så lukke ham???

Og er der noget jeg kan gøre for at forbygge det, udover at vaske ham hele tiden bagi…

Altså det er ikke sådan at der sidder pølser fast i hans numse, men her sidste da han fik noget nyt vådfoder, blev hans afførring lidt tyngere end normal men ikke tynd mave, og ved ikke om det har ramt hans kugler da han var på toilet, men der sad en lille bitte smule afførring ved hans kugler, og det tørre jo ind hvis ikke jeg lige er over ham med det samme han har været på bakke, og det er jo ren baktusser som bare sidder lige ved tissemanden… og når han er en torsk til at gøre sig ren med det samme, så er jeg lidt bekymret for at han måske igen kan få betændelse der… og det kan da ikke være godt til ham… :frowning:

Mange hanhunde får forhudsbetændelse har jeg hørt, og man kan derfor købe forhudsrens til at holde området rent og fint. Mon ikke det ku være løsningen for Kurt ?

Hej,

det skal du være meget opmærksom på.

Min datter har en kat, Ibber, der af samme grund endte med at få amputeret penis…og kuglen var røget i forvejen, så nu er han en dame…

Og jeg havde en killing engang, der dryptissede alle steder og var ikke til at få renlig. Dyrlægen konstaterede blærebetændelse, men sjattisseriet fortsatte. Min datter fik ham, fordi hendes kat manglede en kammerat og jeg skulle flytte, men det blev ikke bedre. Hun tog ham til kattedyrlægen i KBH og hun konstaterede netop betændelse ved penis og at hans lille tissetrold var vokset ind og kunne ikke komme ud. Denne dyrlæge havde set det før…men min i Skjern…ja, hvor mange huskatte kommer til dyrlæge…foruden mine.

Også det endte med, at Bobby mistede kuglerne og penis…så nu har hun to damer;)

• også hos drenge/mænd, der bruger man så Fucithalmic som oprindeligt er mod øjenbetændelse…

Det kan også bruges til katte.

[QUOTE=burmamor;602946]Hej,

det skal du være meget opmærksom på.

Min datter har en kat, Ibber, der af samme grund endte med at få amputeret penis…og kuglen var røget i forvejen, så nu er han en dame…
[/QUOTE]

Ej det må du ikke skrive bliver helt skidt tilpas nu… må heller tage til dyrelægen med ham igen i morgen og få det tjekket om det hele er som det skal være… :frowning:

Ja det kunne være, nu har jeg jo ikke haft en fertil hankat før, så det er jo meget nyt for mig… men det vil jeg da helt sikker høre dyrelægen efter i morgen, og hun ikke kan finde ud af om det kan fåes til katte, eller om det til hunde kan bruges til katte… dur jo ikke hans tisser falder af :slight_smile:

Det ville jeg også gøre. Men hvis han tisser nogle gode tår i kattebakken, så kan du tage det roligere. så er der jo passage.

Men du bør, som skrevet, være opmærksom. Og god ide med at rense området med noget desinficerende hver dag.

Hvordan går det med Kurt?