Betjent nægter at bekæmpe narko

En betjent står nu til diciplinærsag fordi han på en internetavis har udtalt at han ikke kan få sig selv til at anholde nogen for besiddelse af hash.

Han udtaler at det går imod hans samvittighed, og at det danske forbud mod hash er skadeligt.

Hvad synes du om den sag? Personligt mener jeg at han nok har valgt det forkerte arbejde så.

Han kan i og for sig mene hvad han vil, men hvis hans overbevisninger gør at han ikke passer sit arbejde ordenligt så bør han finde et andet - det er ikke ligefrem fordi der på noget tidspunkt har været tvivl om den danske narkotikalovgivning på det punkt.

Han skal bare passe sit job, og følge loven - eller finde et andet job.
Hash kan være godt for nogen ting, men det kan også være roden til det onde.
Det er ikke hans job at bestemme hvad der er skadeligt for det danske samfund, han skal bare følge reglerne på lige fod med vi andre på vores job.

Helt enig med dig Gry. Han kan ikke stå i uniform og ikke følge loven, uanset hvad han personligt mener om hash…

jeg forstår ham virkelig godt…

men han burde finde sig et andet job, for han dur jo ikke som betjent!!

[quote=Fire misser;387717]Han skal bare passe sit job, og følge loven - eller finde et andet job.
Hash kan være godt for nogen ting, men det kan også være roden til det onde.
Det er ikke hans job at bestemme hvad der er skadeligt for det danske samfund, han skal bare følge reglerne på lige fod med vi andre på vores job.[/quote]

Jeg kunne ikke være mere enig… Har man sagt A må man også sige B… :politi:

I Danmark er det forbudt at købe, sælge, fremstille, opbevare o.s.v. euoriserende stoffer.

Det er en stor del af politiets opgaver at varetage, at lovene overholdes, og derfor kan politiet ikke have ansat sådan en person, der tydeligvis både i sin fremtræden og med sine udtalelser om sin indstilling til narko, ville passe bedre ind som sælger i en hashbod på Christiania.

Der er langt fra at have sin egen mening om et emne og ikke ville yde en insats, man dybest bør med den faglighed man har, til at blive udråbt til bedre at kune egne sig som sælger i en bod at omtalte problemprodukt.
:uha:…det er godt nok en udtalelse der enten er ugennemtænkt eller grænser til injurie:thumbdown:

[quote=kamikaze;387767]
:uha:…det er godt nok en udtalelse der enten er ugennemtænkt eller grænser til injurie:thumbdown:[/quote]

skal vi ikke blot nøjes med uigennemtænkt - det vil spare os for en masse bøvl :stuck_out_tongue:

men er meget enig med dig Brita - der er uendelig langt fra at mene at loven er forkert til at blive udråbt som potetiel lovbryder og blive skudt i skoene at man ikke er bedre værd…

svarer lidt til at skrive at alle der utilsigtet bryder hastighedesgrænserne er potentielle barnemordere…

så mon ikke bare vi skal nøjes med at sige at han ikke er nogen egnet betjent da der ikke er plads til individuel tolkning af loven i det job :slight_smile:

I mine øjne kan manden sagtens have den holdning at hash skulle legaliseres:kryds:
Men der hvor det bliver betænkeligt er når han som politibetjent udtaler sig,selvom det starter på hans egen blog:thumbdown:

Kort sagt når man har et job hvor man skal håndhæve loven,skal man ikke offentligt kritisere den
Så må han jo gå ind i politik istedet:tihi:

Tine

Medierne har så nu også fundet ud af at betjenten nægter at betale licens gg

han er da en rigtig krydret personlighed indenfor det danske politi.

[quote=Gry Gressbakken;387801]Medierne har så nu også fundet ud af at betjenten nægter at betale licens gg

han er da en rigtig krydret personlighed indenfor det danske politi.[/quote]

Forstår egentlig godt at han nægter at betale licens. Det er jo ren genudsendelser fra nu af til begyndelsen af sensommeren :thumbdown:

det er da ligegyldigt - han bryder loven.

Hvis han ikke har mulughed for at se tv,bryder han da ingen love.
Der findes altså mennesker i dagens danmark der ikke har den slags remedier

[quote=kamikaze;387871]Hvis han ikke har mulughed for at se tv,bryder han da ingen love.
Der findes altså mennesker i dagens danmark der ikke har den slags remedier[/quote]

tja…jeg har sort skærm, men skal betale licens fordi jeg har en computer :thumbdown:

[quote=kamikaze;387871]Hvis han ikke har mulughed for at se tv,bryder han da ingen love.
Der findes altså mennesker i dagens danmark der ikke har den slags remedier[/quote]

hvis han har en laptop/stationær - så ejer han faktisk et medie… og så er han underlagt…

jeg synes også licens er noget rigtig svineri…

ingen tvivl om at det er røveri ved højlys dag - men det er jo ikke lige den del der er relevant for den her debat.

Det relevante er derimod at han ikke betaler sin licens. Hvis ikke han havde computer eller tv havde de nok ikke bragt det op. men der tegner sig ligsom et mønster her.

han ser ikke hash som et stof, og vil ikke bekæmpe handlen med det, eller anholde folk der ryger eller er i besiddelse af det - plus at han selv bryder loven ved ikke at betale licens.

han burde få sparket med den store sorte støvle. hvad laver sådan en person som betjent.

[quote=Gry Gressbakken;387914]ingen tvivl om at det er røveri ved højlys dag - men det er jo ikke lige den del der er relevant for den her debat.

Det relevante er derimod at han ikke betaler sin licens. Hvis ikke han havde computer eller tv havde de nok ikke bragt det op. men der tegner sig ligsom et mønster her.

han ser ikke hash som et stof, og vil ikke bekæmpe handlen med det, eller anholde folk der ryger eller er i besiddelse af det - plus at han selv bryder loven ved ikke at betale licens.

han burde få sparket med den store sorte støvle. hvad laver sådan en person som betjent.[/quote]

han har uden tvivl hjertet på det rette sted… vil gerne forhindre at pige bliver voldtaget, at kvinder mishandles af deres mænd, at bandekrige rammer uskyldige…

det er nok DET han laver som betjent…

det er præcis DET jeg ville lave som betjent… men det betyder ikke at jeg ser hash som et stof der skal være forbudt eller jeg har lyst til at betale licens…

og jeg forstår så udemærket at han har de holdninger jeg kan sagtens forstå at nogle ikke kan skille deres egne personlige holdninger til stats-røveri (licens) og hash som forbudt stof fra deres ønske om at udføre rigtigt politiarbejde

er det ultimativt korrekt - nej…
kan han forblive betjent - nej…

forstår jeg ham - så afgjort…

For mig at se, betyder hans PRIVATE holdninger ikke en dyt, så længe han blot forvalter loven på sit job, som den står sort på hvidt.
Kunsten må da være at holde arbejdsliv og privatliv, her holdninger, skarpt adskilte.

Jeg kan sagtens følge hans synspunkter langt hen ad vejen.
Passer han iøvrigt sit job på ordentlig vis, ser jeg ingen problem med at han er i uniform.

[quote=Lex og katten;387976]For mig at se, betyder hans PRIVATE holdninger ikke en dyt, så længe han blot forvalter loven på sit job, som den står sort på hvidt.
Kunsten må da være at holde arbejdsliv og privatliv, her holdninger, skarpt adskilte.

Jeg kan sagtens følge hans synspunkter langt hen ad vejen.
Passer han iøvrigt sit job på ordentlig vis, ser jeg ingen problem med at han er i uniform.[/quote]

Men det giver han jo netop udtryk for at han IKKE gør.