"bidder" tær/klør

Har lige taget Vívil i at bide i sine tær/klør på bagpoterne. Han plejer nogengange at gøre det for at fjerne de der “skæl” på neglene, men denne gang var der ikke nogle skæl :øhmm: tjekkede så samtlige tær igennem og den ene klo er næsten bidt ned til blodkarret :S der er ca 1,5 -2 mm ned der til. Skal jeg forhindre ham i at bide eller bare være obs på det? …Jeg har noget “bitter-spray” og noget aloe-spray til dyr, men vil ikke bruge det hvis det er unødigt?

Junior har haft vanen med at “bide negle” i omkring 1½ år nu og bortset fra at det er frygteligt at høre på, så stopper jeg ham ikke.

Han virker til at hygge sig med det og selvom kløerne ser forfærdelige ud får han aldrig bidt dem for langt ned. Om han har gjort det engang i begyndelsen og har opdaget at det gjorde av ved jeg faktisk ikke, men han stopper i hvert fald umiddelbart inden han får problemer nu og så ser jeg egentlig ingen grund til at stoppe ham. Så sparer jeg også et par klo-klipninger her og der :tihi:

Nej, katte kan godt bide kløer selv. Det er bare soignering og negleklip.

Diamons bider også sine klør - Jeg kan få kuldegys nogle gange, lyden er ikke altid rar. -what

1 gang har vi været ude for hun har bidt 1 klo af, eller det gætter vi på. Den var i hvert fald væk en dag - Men ud over det uheld, så er der aldrig sket noget.

Jeg stopper hende ikke længere. Jeg gjorde i starten da det lød utrolig voldsomt. Men hun styrer det pænt selv, heldigvis da. :slight_smile: Men hun har også kortere klør i perioder.

Jeg ville ikke gøre noget ved det, med mindre det tager overhånd og han slet ikke kan stoppe. Så at være obs ville jeg mene var nok. :slight_smile:

[quote=Gizzemissen;324879]Junior har haft vanen med at “bide negle” i omkring 1½ år nu og bortset fra at det er frygteligt at høre på, så stopper jeg ham ikke.

Han virker til at hygge sig med det og selvom kløerne ser forfærdelige ud får han aldrig bidt dem for langt ned. Om han har gjort det engang i begyndelsen og har opdaget at det gjorde av ved jeg faktisk ikke, men han stopper i hvert fald umiddelbart inden han får problemer nu og så ser jeg egentlig ingen grund til at stoppe ham. Så sparer jeg også et par klo-klipninger her og der :tihi:[/quote]

JA, kønt er det ikke :tihi: Men altid dejligt at spare lidt klo-klipning :slight_smile:

Han har også gjort det før, men denne gang sad han liiiige ved siden af mig, så jeg blev lidt ekstra obs på det…Men han så nu ud til at hygge sig meget med det :øhmm:

[quote=Kimilla;324884]Diamons bider også sine klør - Jeg kan få kuldegys nogle gange, lyden er ikke altid rar. -what

1 gang har vi været ude for hun har bidt 1 klo af, eller det gætter vi på. Den var i hvert fald væk en dag - Men ud over det uheld, så er der aldrig sket noget.

Jeg stopper hende ikke længere. Jeg gjorde i starten da det lød utrolig voldsomt. Men hun styrer det pænt selv, heldigvis da. :slight_smile: Men hun har også kortere klør i perioder.

Jeg ville ikke gøre noget ved det, med mindre det tager overhånd og han slet ikke kan stoppe. Så at være obs ville jeg mene var nok. :)[/quote]

Tjekker poter osv hver dag, så tror bare at jeg lader ham være og så tjekker bagpoterne lidt ekstra igennem…skøre kræ :tihi:

tro det er meget naturlig Diesel min bengal gør det også nogen gange , tro bare det er pleje /sornering som nogen skriver

Jeg tror at han hygger sig med det på samme måde som et neglebidende menneske hygger sig med at bide negle.

Dum vane, men måske skulle du klippe hans kløer oftere så han måske stopper med det?

[quote=birtheras;324923]Jeg tror at han hygger sig med det på samme måde som et neglebidende menneske hygger sig med at bide negle.

Dum vane, men måske skulle du klippe hans kløer oftere så han måske stopper med det?[/quote]

Klipper dem ca. 1 gang om måneden, så det skulle ikke være problemet…måske han ikke kan lide dem når de er nyklippede (de blev klippet for et par dage siden)

…nu er han i gang igen…håber ikke at det er atopi’en/allergien der er ved at bryde ud :kryds:

[quote=Itzy Bitzy;324931]Klipper dem ca. 1 gang om måneden, så det skulle ikke være problemet…måske han ikke kan lide dem når de er nyklippede (de blev klippet for et par dage siden)

…nu er han i gang igen…håber ikke at det er atopi’en/allergien der er ved at bryde ud :kryds:[/quote]

Mine bider også klør. Jeg holder dem forholdsvis nedklippede da de elsker at kravle rundt på mig, og lange klør så er pænt ubehageligt, så jeg tror ikke det som sådan har noget med længden at gøre - ikke nødvendigvis i hvert fald.

Kan lige hurtig smide på, at jeg aldrig har klippet bagklør på Diamond, heller ikke da hun var slem, med at bide klør… - Ved ikke om det er vigtig info, men nu kom den lige med. :slight_smile: