Bider hvor huden er bar?

Quinci har fået en eller anden mani med at bide mig, når jeg har bar ben/arme og det er ikke kun de blide bide, men det er hårdt , så det gør ondt og jeg får mærker (Nu er jeg os mere sart da jeg jo er i marvan behandling)

Men han gør det ofte når jeg går i bar ben (feks ind og ud af sengen (morgen og aften )) Og jeg er ikke forbredt på det, dog mere nu da han jo gør det hver gang …

Og hvis jeg sidder i sofaen med bararme, kan han komme ned fra gulvet af komme op og bide, også ligge sig til at sove eller gå ned og lege med hans brødre …

Til tider kan jeg hvis jeg husker det - bevæge bene, for så gør han det ikke …

Har I nogen idé hvad pokker han gør det for :?

Og er der andre med katte der bider når de er barhudet ?

Her i huset bider kattene ikke.
Nogle af dem “kærligheds-napper”, når de bliver nusset, men ingen bider spontant.
Hvis de gjorde det, ville jeg straks og meget bestemt sige NEJ eller lave en hvæselyd af dem. Bid vil jeg under ingen omstændigheder acceptere.

Det vil jeg heller ikke, og jeg siger for detmeste os nej. Men det ikke lige altid, men må være der med det sammen hver gang. For det gør sku ondt når han gør det. Da han får godt fast…

Smører du dig med noget creme, han ikke kan modstå (ell. fordrage)?

Du skal være meget konsekvent og sige NEJ hver eneste gang.
Sig nej og lad ham være (ignorer ham)
Ikke noget med liiiiiige at nusse ham 3 sek. efter, fordi du synes det er synd for ham, at du har sagt noget hårdt til ham.

Som Mega skriver kan det også være en duft, han ikke bryder sig om (citrus f.eks.)

Nej bruger intet…

[QUOTE=DK Lindvig;709697]Du skal være meget konsekvent og sige NEJ hver eneste gang.
Sig nej og lad ham være (ignorer ham)
Ikke noget med liiiiiige at nusse ham 3 sek. efter, fordi du synes det er synd for ham, at du har sagt noget hårdt til ham.

Som Mega skriver kan det også være en duft, han ikke bryder sig om (citrus f.eks.)[/QUOTE]

Jeg må gøre det hver gang, men glemmer det tit fordi det jo før smadder ondt…

Brug hans eget “sprog” og udstød et højt hvin og hvæs, hver gang han gør det. Det plejer at virke.