Bidt sting op

ja sygdom er det jo ikke - endnu i hvert fald :slight_smile:

Xarabi er efter sterilisering i tirsdags syet med indvendige sting og der er lavet to “bindesting” udvendigt, som dyrlægen kaldte dem.
Xarabi har været MEGET sød til at lade dem være og havde derfor kun bodystockin - altså lige indtil i dag, hvor jeg ikke har været hjemme! :dokdok:

Nu er de to sting bidt af og der er et lille hul - altså bare ½-1 cm langt og bare lige åbent og dybt nok til at det er lyserødt der “nede” i.

Nu har tøsen fået en bodystocking på, men skal jeg gøre andet?
… altså er det nødvendigt at styrte til dyrlæge og få lagt de to bindesting igen ASAP - eller er det ok bare at holde øje med at det nu heler op som det skal med bodystocking på?
Mangler lidt erfaring her :ups:

Hun er naturligvis smertedækket - hun får loxicom hver morgen og selvom sidste dag egentligt burde være i morgen, bør jeg måske så blive ved til hun er helet helt op, just in case?
hvad ville I, som måske har lidt erfaring med den slags, gøre? :?

du behøver ikke smertedække længere. Hold det rent - og sørg for hun ikke slikker for meget i det

Min gamle kat Trixe bed også sine udvendige sting af. Jeg panikkede og slæbte hende ned til dyrlægen og fik ham til at kigge mellem patienter. Han sagde de indvendige sting stadig var lukkede og derfor var der intet at være bekrymret over. Dog skulle jeg forhindre hende i at pille mere og ellers bare holde det rent. Det var tydeligt at han anså mig for at være et frygteligt hysterisk fruentimmer, sådan komme slæbende med katten over så lidt. Dog var jeg selv glad for at have taget hende derned og sået en professionel vurdering.

Min gamle kat Trixe bed også sine udvendige sting af. Jeg panikkede og slæbte hende ned til dyrlægen og fik ham til at kigge mellem patienter. Han sagde de indvendige sting stadig var lukkede og derfor var der intet at være bekrymret over. Dog skulle jeg forhindre hende i at pille mere og ellers bare holde det rent. Det var tydeligt at han anså mig for at være et frygteligt hysterisk fruentimmer, sådan komme slæbende med katten over så lidt. Dog var jeg selv glad for at have taget hende derned og fået en professionel vurdering.