Billeder af min trebenede kat

En i en anden tråd havde ikke set en trebenet kat. Så her er Røskva. den dejligste trebende kat i hele verden

Hun er skøn:wehuu:

Nej hvor er hun da dejlig :slight_smile:

Hun er såvidt jeg kan se hvid… altså den fuldfarve hvide med en kæmpe spøgelsesplet :slight_smile: husker at der blev spurgt til hørelse i en anden tråd, og efter min bedste overbevisning er hun den type hvid der normalt er associeret med døvhed

Men det er super at hun bare har det samme som alle andre kvinder - SELEKTIV hørelse -LOL

hvor er hun smuk!! hvor er det godt hun fik operationen så hun kunne fortsætte med at være en “nyde-livet-mis” -wehuu

Sikke en hyggetøsen…

Det er faktisk en hankat:-) Måske er han sådan en prinsessekat fordi jeg har givet ham et pigenavn:)

Hov… så beklager jeg, hr røskva :tihi:… Men ja, Røskva er IMO et pigenavn, så hvordan kan man antage andet… :wehuu:

Men det betyder vel heller ikke så meget når en væsentlig del af deres manddom er frataget dem :tihi:

Hvor er hun dejlig :wehuu:At hun så også ligner min gamle missemor , gør hende bestemt ikke mindre skøn :inlove:

-LOL-LOL-LOL-LOL-LOLja ok - han er jo godt nok også kun halvt mand -LOL

men så må han få et kys på prinsessesnudn for forvekslingen… det siger han sikkert ikke nej til :slight_smile:

Ups , jeg tror jeg er træt :sorry: Undskyld store smukke hankat :wehuu:

Hvor ser han dog skøn ud, sikke en livsnyder…:wehuu:

Sikke en flot kat.

Vil du ikke skrive lidt til mig om hvordan operationen forløb, hvad katten gik igennem bagefter og om hvor hurtigt den omstillede sig til livet med 3 ben?

Mærker du til det i dagligdagen?

Jeg er pokkers nysgerrig, når jeg møder sådanne dyr og synes det er utrolig spændende at lære mere om.

Det er ikke så tit jo

MVH Helle

Nej hvor ser hun skøn ud:wehuu:

En af mine “gamle” killingekøbere havde også en trebenet kat.
Den klatrede i træer og fangede fugle - levede i det hele taget et normalt katteliv.

Jeg tror så også, at det er væsentligt nemmere for en kat at undvære et bagben frem for et forben, især når den skal klatre og fange bytte - for ikke at glemme, når den skal skrabe efter bakkebesøg.

Hvor er han da positivt speciel og smuk :slight_smile:

Hvor ser han dejlig ud :wehuu: Jeg husker, fra min tid på Kattegalleriet, at der var én der, der havde en trebenet kat. Mener det er Johanna, hun hedder. Noget med at hun er i Guiness på grund af sit meget lange navn. Men måske husker jeg forkert og at det er en anden i stedet for hende.

Hvor er han smuk og dejlig.
Hilsen Lisbeth

[quote=lenschow;253588]Sikke en flot kat.

Vil du ikke skrive lidt til mig om hvordan operationen forløb, hvad katten gik igennem bagefter og om hvor hurtigt den omstillede sig til livet med 3 ben?

Mærker du til det i dagligdagen?

Jeg er pokkers nysgerrig, når jeg møder sådanne dyr og synes det er utrolig spændende at lære mere om.

Det er ikke så tit jo

MVH Helle[/quote]

Jo først mente dyrlægen, at benet kunne gro sammen igen, så Røskva blev opereret og fik “pinde” ind gennem knoglerne så de kunne gro sammen. Så skulle han have skiftet bandager en gang om ugen( det var han ikke glad for kan jeg love jer) Han havde dem på i ca 4- 5 mdr og jeg troede det gik fint fordi han kunne godt gå,men dyrlægen sagde, at det kun var fordi pindene holdt det hele sammen.
Efter røskva havde været inde for at skifte bandager ringede dyrlægen og sagde at det var holdt op med at gro og de kunne operere igen for at provokere knoglerne til at gro igen. Så det gjorde det, men det hjalp ikke og efter et par mdr mere ringede dyrlægen og gav mig valget mellem at få sat benet af eller få ham aflivet.
jeg fik 15 min til at bestemme mig inden han vågnede og jeg gik på youtube for at tjekke trebenede katte. Der fandt jeg nogle gode videoer med søde trebenede og jeg besluttede mig.
Så fik han ambuteret sit ben og kom hjem med mig.
Det så ud som om at han var glad for at slippe for benet istedet for at hav det ben han ikke rigtigt kunne bruge. Han vænnede sig hurtigt til kun at have 3 ben.
Han kan ikke hopep nær så højt, men så finder han andre måder at komme op på ting på. Via omveje. han løber utroligt hurtigt. Der lægger man ikke mærke til at han mangler benet.
han styrer stadig huset med hård pote og giver lille Ronja en røvfuld hvis hun bliver for fræk.
jeg er rigtigt glad for at jeg valgte at få han ben af for han har da fortjent at leve efter alt det han er gået igennem .

lige en lille video med ham og Ronja i fuld vigør:
- YouTube

Det var godt du fik ham opereret så han fik mulighed for at få et dejligt liv selvom han nu kun har tre ben.
Man kan se på filmen at han klare sig rigtig fint :slight_smile:

Hvor er han da skøn og dejligt at se han har det så fint :wehuu: :wehuu::wehuu:

Han er jo en super skøn charmetrold :wehuu:og ser ud til at trives fint på 3 ben :ok:

Det lyser ud af ham,
at han er så glad og så tilfreds med livet.

Tak for de dejlige billeder :wehuu: