Mener man kan Google sig til hvilke arter der holder til i hvilke dele af landet, men det kan jo stadig være lidt forskellige arter. Det er ret svært at identificere dem mens de flyver.
Det var heller ikke tit vi så en hel flok. Den første gang sov jeg I gæsteværelset fordi jeg var syg og lå og kiggede ud af vinduet med udsigt til terrassen mens jeg ynkede mig selv. Kl var vist lige omkring 22 og da sværmen indfandt sit tænkte jeg først at det var en flok fugle der var noget sent på færde, men syntes godt nok de fløj spøjst. Så famlede mine briller frem og på og så kunne jeg se at den kæmpe flok var flagermus. Tror de mæskede sig i myg. Det var vidunderligt.
Ellers så vi som regel to sammen og bildte os selv og hinanden ind at det da naturligvis var de samme to der vendte tilbage til vores have.
Fandt lige den her plakat:
Den kunne jeg godt finde på at købe!
Da vi boede i Hvidovre havde vi jo besøg af en lille skimmelflagermus. Den lå under vores metalgittermåtte en dag, den blev hentet af dyreambulancen.
Fed plakat, kunne jeg også finde på at havde hængene, hvis altså jeg ikke var løbet tør for plads.
Lader til det burde være en af disse otte:
“Den samlede undersøgelse dokumenterer i alt otte arter af flagermus med fast forekomst i og omkring Store Dyrehave i flagermusenes yngletid: brun langøre (Plecotus auritus), brunflagermus (Nyctalus noctula), dværgflagermus (Pipistrellus pygmaeus), frynseflagermus (Myotis nattereri), skimmelflagermus (Vespertilio murinus), sydflagermus (Eptesicus serotinus), troldflagermus (Pipistrellus nathusii) og vandflagermus (Myotis daubentonii).”
Det var nemlig det jeg gik ud fra at der ikke var, det var blot din formulering der gjorde at jeg kom i tvivl om hvad du præcis mente. Var det ren nysgerrighed, kan jeg desværre kun sige at jeg ikke ved det. Tænker man skal være noget af en kender, for at kunne genkende en flyvende flagermus. Altså tænker jeg, for jeg er jo ikke en kender, så min viden på det område er lig nul.
En bule og ridser i lakken til Onkel Karl
Var ved at bakke ud fra en P-plads, da en ældre dame fik den samme idé … bare uden at se sig for først
Men jeg var heldig, det vat kofangeren hun ramte med sin bil, for hvis jeg var nået lidt længere ud havde hun ramt bagdøren … og jeg havde begge pigerne siddende på bagsædet
En inde på naturbasen ville gerne have den, så han kunne tjekke for parasitter (tror jeg det var) så var ude og fiske den op af affaldscontaineren så jeg kunne komme den i fryseren til han kan hente den
Pete og jeg var lige ved at få besøg i drivhuset, men han spottede mig desværre da jeg sneg telofonen frem for at ta’ billeder - umiddelbart før det første billede, stod han og kiggede ind af døren…
Og her er faktisk okay, alt taget i betragtning. Mørklægningsgardiner og gennemtræk hjælper meget!
… det bliver nok først rigtigt lunt, når temperaturen ude er omkring 30, og solen får bagt hele dagen fra skyfri himmel.
Jeg kan fortælle at man kan blive ret forskrækket når man lige møder sådan en på vej efter vasketøj - og jo de kommer helt ind i bebyggelsen hvor jeg bor, jeg ved stadig ikke hvem af os der blev mest forskrækket, den var ved at falde over sine egne ben og jeg tror mit hjerte lige sprang et slag over.