Billeder uden katte 2025

Lørdag kørte jeg på besøg hos @DorteH, hvor jeg lånte 2 vildtkameraer, til overvågning af Donkey … :venter:
Den første nat gav intet brugbart (havde så travlt med at få dem op, at jeg ikke fik sat mig ordentligt ind i, hvordan de skulle indstilles :rolleyes2:) men i dag var der en uskarp video (dug på linsen), der viste hvor han kravlede op :ok:
Jeg kunne dog stadig ikke se, hvordan han skulle kunne komme fri … :gruble:
Men som den søde kat han er, kom han ud i haven og viste mig hvordan han snoede sig rundt og kom op på taget :ok_hand:
Så hele eftermiddagen er gået med at forbedre det område, så jeg forhåbentlig kan holde ham hjemme :kryds:
Det var dette hjørne han snoede sig om, så nu har jeg sat stivt trådnet op … kønt er det ikke, men bare det virker :kryds:

Jeg har sat det ene kamera ud igen, så jeg forhåbentlig kan se ham prøve … men forgæves :tihi:

15 Synes om

:crossed_fingers:

Med hans evner indenfor fri-klatring, ville jeg nok også holde en kattelem (pun intended… :sunglasses:) åben, og fortsætte overvågningen indtil videre…

EDIT: Hvis det er trådnettet han klatrer op ad, kunne man så overveje at fjerne “stigen” - måske ikke ligefrem fjerne nettet, men beklæde det med presenning e.l.? :thinking:

6 Synes om

:kryds: for det virker og han nu bliver hjemme.

4 Synes om

Jeg har overvejet det tidligere, men kom væk fra det igen fordi, jeg ikke kom på en løsning jeg ville kunne holde ud at glo på … men måske jeg skal tænke videre i de baner :gruble:

3 Synes om

Eller en klar trapezplade - hvis det gør det kønnere :huh:

5 Synes om

Det bliver sikkert heller ikke specielt kønt - men omvendt er vi jo på vej ind i en periode, hvor man af naturlige årsager ikke kommer til at tilbringe helt så meget tid i haven…

Faktisk et rigtig godt bud - jeg tænkte i plexiglas, men det er jo et relativt bekosteligt eksperiment, der er trapezplade nok lidt mere spiseligt… :+1:

5 Synes om

… og du tror han har glemt alt om udflugter, når der kommer forår igen?

5 Synes om

Altså - naiv er jeg sgu’ trods alt ikke, men så var det da i det mindste afprøvet, med mindst mulige gene involveret… :sunglasses:

4 Synes om

Er det helt udelukket at sætte en strømtråd op? Evt. bare midlertidigt. Bortset fra Chardonnay, som var særligt kreativ, så har vores katte kun behøvet møde strømtråden én gang for at de mistede lysten til at klatre op ad hegnet…

4 Synes om

Har tænkt i samme baner - men det involverer jo bare nok både en del investering og etablering, så med mindre det kommer i spil som en reel mulighed, er det måske ikke oplagt som førstevalg… :thinking:

4 Synes om

Det er det nok ikke … jeg har bare aldrig overvejet strøm :flushed:

2 Synes om

Jeg tror nok at det var Eva K der på et tidspunkt sagde at det er næsten umuligt at lave en indhegning katte ikke kan komme ud af, men det er noget nemmere at lave en de ikke har lyst til at prøve at komme ud af - mere end en gang…

Vi har som sagt haft super god effekt af en strømtråd på vores hegn og har i lange perioder slet ikke haft tændt for strømmen. Nu hvor Chardonnay ikke er her længere, tvivler jeg på at vi får brug for at tænde igen før vi engang får nye katte der skal lære at bliver inde i haven.

7 Synes om

:kryds: :kryds: til dig for det ikke lykkes

:kryds: :kryds: til Donkey for gå på moden ikke forsvinder

1 Synes om

Så enig.
Min gamle Buster var smuttet, så snart der var det mindste hul, gerne et han selv hande lavet. De to jeg har nu de konstaterer at der er en grænse og bliver på den rigtige side.

Der er skiftet indhegning efter Buster, simpelthen fordi haven blev lagt om under renovering. Men den indhegning jeg har nu var gamle Buster og smuttet fra. Ikke fordi han ville væk fra mig - men fordi han kunne, og han elskede at se verden uden for haven.

Stine kravler ikke på hegnet, Mister kan godt finde på det når der sidder en fugl og drilelr. SÅ kravler han op, konstaterer at der er et udhæng i vejen, hopper ned og ærgrer sig i ca 5 sekunder.

6 Synes om

Der var nogen der havde fest i nat

De havde fået lukket min taske op og rendt ned posen med ekstra garn :argh:

15 Synes om

Nu er def styr på garnet igen :tihi:

Fortrød at jeg ikke tog et billede i nat, for det var snoet rundt om både bordet og bilsæder, godt det kun er harn jeg skal øve strikning med

12 Synes om

Det pink/gule er godt nok pænt.

3 Synes om

Så er mit nye 350 l. akvarie oppe at køre. Nu mangler der kun at putte fisk i, men det må lige vente lidt. Jeg er virkelig tilfreds med resultatet og glæder mig helt vildt, til at slippe mine fisk løs i det og give dem masser af plads :thumbup:

18 Synes om

Det ser godt ud, og fisk er bare så afslappende at kikke på. :hjerte: Håber du også deler et billede når fiskene er flyttet ind.

3 Synes om

Jeg kan slet ikke lade være med at dele billeder når fiskene er flyttet ind :tihi:
Især glæder jeg mig til at mine maller flytter ind. De har for lidt plads i det gamle, så det bliver SÅ godt at slippe dem løs i deres nye store hjem, hvor de rigtig kan boltre sig :hjerte:

11 Synes om